روايات

رواية وقعت في حبها الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها الجزء الخامس عشر

رواية وقعت في حبها البارت الخامس عشر

رواية وقعت في حبها الحلقة الخامسة عشر

الظابط :استاذ سليم الشرقاوي مطلوب القبض عليك .
سليم بصدمة :ليه يا حضرة الظابط .
كيان :لااا.
سليم :كيان أهدي دلوقتي ،في حاجة سيادتك .
الظابط:حضرتك متهم بانك حاولت ق*تل جلال الشرقاوي اللي هو عمك .
سليم :طب ينفع حضرتك تديني خمس دقايق بس اغير خدوني وهنزلك .
الظابط :استاذ سليم لو حاولت تهرب انت كدة بتثبت التهمة عليك و……
سليم :مش ههرب يا باشا انا هغير هدومي وهاجي .
سليم خد كيان وهي في حالة صدمة وهما الاتنين غيروا هدومهم ونزلوا تاني للظابط .
الظابط حط الكلبشات في أيده وكيان في اللحظة دي انهارت من العياط .
سليم :أهدي يا كيان .
كيان خرجت وراهم وركبت عربية سليم ولقيت فيها موبايل والمفتاح وفيها فلوس كمان شغلت العربية ومسكت الموبايل واتصلت بشريف.

 

 

شريف :ايه الو يا سليم .
كيان :انا مش سليم يا شريف ،انا كيان .
شريف بصدمة :كيان ،في حاجة يا كيان ولا ايه سليم كويس .
كيان بانهيار :لا سليم مش كويس البوليس جيه وقبض عليه بتهمة محاولة ق*تل عمه.
شريف :وكمان بلغت يا حيو*ان ،ليك عين تبلغ .
كيان بعياط :اعمل ايه دلوقتي .
شريف :انتي فين يا كيان .
كيان :انا في العربية قدام الفيلا .
شريف :استني انا بيتي قريب من الفيلا دقيقتين وهكون عندك .
After few minutes.
شريف خبط علي ازاز العربية .
كيان :ادخل يا شريف .
شريف دخل وقال لها :بصي يا كيان احنا هنروح نفرغ كاميرات المراقبة عند عمه جلال والموضوع ده عايز تخفي وحوار كبير كدة .
كيان :طب هنعمل ايه …..
شريف :هقولك احنا ه*********************
كيان :تمام .
راحت كيان فيلا جلال الشرقاوي ودخلت اتسحبت براحة لحد اوضة تفريغ كاميرات المراقبة.
بدأت تاخد الشريط واتسحبت براحة .
لحد ما لقيت جلال في وشها .
جلال :انتييي مين .
كيان بتمثيل :انا كنت جاية عندكم يا بيه علشان اشتغل خدامة بس عرفت أن عندكم وأنكم مش محتاجين ..
جلال :احنا فعلا مش محتاجين اتفضلي بقا اخرجي برا بيتي .

 

 

كيان خرجت بسرعة وفضلت ماشية لحد ما وصلت بعربية سليم اللي كان فيها شريف .
ركبت كيان العربية وقالت لشريف :خطتك نجحت يا مان.
شريف :عيب عليكي .
Flash back.
كيان :طب هنعمل ايه……
شريف :هقولك انتي هتدخلي جوا الفيلا بجلبيه سوده كدة وايشارب علشان لو حد شافك وانتي بتاخدي الشريط تقولي انك كنتي جاية علشان تشتغلي خدامة ،تمام .
كيان :بس هنجيب الجلابية منين .
شريف :اتصلت بتاليا وهي زمانها جاية دلوقتي ومعاها الجلبية .
تاليا جت خبطت علي الازاز وشريف فتح ليها الباب .
تاليا :الجلبية السودا والايشارب اهم ،عايزهم ليه يا شريف انت وكيان .
شريف :حكالها كل حاجة .
تاليا :يا نهار يعني سليم دلوقتي عند البوليس .
كيان بحزن :للاسف اه .
شريف :يلا يا كيان .
كيان :تمام .
نرجع تاني بقا….
شريف وكيان وتاليا نزلو وراحو للفيلا تاني علشان يشوفو ايه اللي موجود في الشريط ده .
شغلوا الشريط واكتشفوا أن الحتة اللي كان فيها سليم بيهدد جلال كاميرات المراقبة اتعطلت .
شريف :الحمد لله أن كاميرات المراقبة اتعطلت .
كيان :كدة مفيش اي دليل يثبت أن سليم حاول يهدد سليم ،وكمان جلال هو اللي صو*ب عليه الرصا*ص.
شريف :طالما جلال صوب عليه وهو في أملاكه يعتبر دفاع عن النفس .
كيان :يعني ايه.
شريف :يعني احنا بالشريط ده هنقدر نطلع سليم بس مش هنحبس جلال ،يا لهوي ده انا افتكرت ده سليم معاه في العربية ورق وميعاد صفقة المخ*درات اللي جاية.
كيان :سالي كمان حاولت تقتلني في المستشفي وكانت بتحاول تحط ليا س*م ممكن نجيب الشريط ونحب*س جلال وسالي .
تاليا :فكرة حلوة جداا .
شريف وكيان وتاليا ركبوا العربية علشان يروحوا يجيبوا الشريط من المستشفي .
تاليا المرة دي هي اللي نزلت علشان تجيب الشريط.

 

 

After few minutes.
تاليا بفرحة :ججبته يا شريف جبته .
شريف لا إراديا :شطورة يا قلب شريف .
تاليا اتكسفت وكيان ضحكت .
تاليا ركبت العربية والمرة دي بقا راحة قسم البوليس وهما معاهم الشريطين وأوراق صفقة المخ*درات .
دخلوا قسم البوليس .
شريف للظابط:حضرتك اللي بتحقق في قضية سليم الشرقاوي.
الظابط: ايوا انا .
شريف :طب اتفضل ده دليل برائته.
الظابط :شريط ايه ده .
“شريف اداله الشريط اللي كان في فيلا جلال الشرقاوي”
شريف :ده شريط من فيلا جلال الشرقاوي فيه كل اللي حصل في الفيلا .
الظابط اتفرج علي الشريط وقال :قد قررنا اليوم بعد ما جائنا من أدلة كافية علي اتهام الاستاذ سليم الشرقاوي أن الأستاذ سليم بريئ من التهم الموجهة إليه.
سليم خرج من القسم شكله تعبان راح علي العربية وركب العربية.
كيان :سليم حبيبي سليييم انت كويس .
سليم ضحك وقالها :انا اتبهدلت يا كيان .
_______________________
شريف عند الظابط .
شريف :لو سمحت كنت عايز ابلغ عن قضيتين كمان .
الظابط :قضيتين مرة واحدة قول يا سيدي .
شريف ادي الظابط ورق صفقة المخ*درات وقاله :ده ورق صفقة المخ درات اللي جاية لجلال الشرقاوي .
الظابط :بتتكلم جد ده احنا كان عندنا خبر من فترة أن فيه صفقة مخد*رات جاية البلد قريب وكنا بنحاول نعرف بتاعة مين .
شريف :وانا جيت اهو يا باشا علشان اقولك .
الظابط :لو كلامك طلع غلط يا شريف باشا هتتعرض للمسائلة القانونية .
شريف :متقلقش يا باشا .
واداله شريط تاني .
الظابط بتنهيدة :وايه ده كمان .
شريف :انا عايز ابلغ بمحاولة قت*ل كيان محمد القاسمي.
الظابط :تمام انا هتفرج عليه وهعمل اللازم طبعا .
شريف :طيب شكرا يا فندم انا مضطر امشي .
الظابط :ماشي يا استاذ شريف ،بس احنا محتاجين توقيعك بس علي كام ورقة وبعدها تقدر تمشي .
شريف خلص الإجراءات وخرج ركب العربية .

 

 

سليم :عملت ايه يا شريف .
شريف :بلغت عن سالي أنها حاولت تق*تل كيان وبلغت عن صفقة المخ درات اللي جاية بتاعة جلال وهما هيقوموا بالواجب .
سليم :شكرا يا صاحب عمري .
شريف :متشكرنيش لوحدي اشكر كمان كيان وتاليا لأنهم كانوا سبب من اسباب اللي حصل.
سليم: شكرا ليكم كلكم بجد .
تاليا وشريف وكيان في وقت واحد :العفو .
بعد فترة مش كبيرة جلال الشرطة قبض*ت عليه بصفقة المخ درات واتحب*س وسالي بعد جدالات كبيرة اعترفت أنها حاولت تق تل كيان واتحبست هي كمان .
وشريف قرر يتجوز تاليا وسليم قرر أنه هيعمل فرح ليه هو وكيان في نفس اليوم .
شريف وسليم كانو واقفين قدام البيوتي سنتر علشان كيان وتاليا .
وفجأة خرجت كيان وفي ايديها تاليا وهما لابسين الفستان الابيض مع ميكب خفيف جدا وشعرهم الحريري وكل واحد اخد ملكته وراحو الفرح .
سليم :انا فرحان جدا انهاردة لاني اتجوزت شريكة حياتي وحب عمري وحياتي كلها كيان واتمني اننا نفضل مع بعض علي طول.
شريف :انا كمان مبسوط جدا انهاردة لاني اتجوزت حب عمري وحب الطفولة واحلي تاليا من الدنيا واتمني أنها تفضل معايا علي طول .
كل واحد خد مراته وراحو الفيلا.
ملحوظة بس :”فيلا سليم جنب فيلا شريف وكيان وتاليا بقوا صحاب تمام ”
بعد تسع شهور في المستشفي .
كيان :سلييييم انا مش قاااادرة بموو*ووت.
تاليا :شريييف الحقني يا شرييييف .
وولدوا هما الاتنين في نفس اليوم 🥲😂
كيان ولدت توام ولد وبنت
سليم شالهم وقال لكيان :نسميهم ايه .
كيان :نسمي الولد يزن والبنت جميلة .
سليم :حلوين اوي .
_____________________
عند تاليا وشريف .
تاليا ولدت برضو توام ولد وبنت.
شريف :نسميهم ايه .
تاليا :البنت حورية والولد رحيم .
شريف :ماشي يا تاليتي .
شريف حطهم في السرير وخرج وسليم برضو حطهم في السرير وخرج .
شريف :ايه يا بني كيان عاملة ايه.
سليم :كويسة والحمد لله خلفت يزن وجميلة .

 

 

شريف :وانا خلفت حورية ورحيم .
سليم :هيبقوا لبعض ولا ايه .
شريف بضحك :بس يا بابا .
__________________________
بعد اربع سنوات.
سليم وشريف وتاليا وكيان كانوا قاعدين سوا في الجنينة والاولاد كانو بيلعبوا مع بعض.
جيه يزن وحورية وهما ماسكين ايد بعض ويزن بيقول لسليم :بابا بابا انا هتجوز حورية .
سليم ضحك وقاله :وماله يا بابا روح العب انت بس .
شريف ضحك وقال لسليم :انا بنتي متربية احسن تربية واستحالة توافق .
حورية بصوت عالي ليزن :موافقة يا يزن .
شريف اتصدم وقال :يا خسارة تربيتي 😂😂🥲.
وفجأة جم جميلة ورحيم ورحيم راح لشريف وقاله :بابا وانا كمان هتجوز رحيم.
كلهم ضحكوا وقامو. يتصوروا صورة عائلية .
تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى