رواية وقعت في حبها الفصل الثالث 3 بقلم ملك محمد
رواية وقعت في حبها الجزء الثالث
رواية وقعت في حبها البارت الثالث
رواية وقعت في حبها الحلقة الثالثة
الدكتورة :للاسف المدام جااالها انهيار عصبي وداخلة في غيبوبة .
سليم :داااخلة في ايييي ،وهتفوق أمتي .
الدكتورة بقلق :يا استاذ الحاجات دي بايد ربنا وهي دلوقتي بين ايدين ربنا ادعلها احسن .
سليم :ونعم بالله ،بس قسما بالله لو مراتي جرالها حاجة موتك انتي وكل اللي في المستشفي ما هيكفيني .
الدكتورة خرجت من الاوضة وسليم دخل قعد جنبها .
سليم بصوت واطي لنفسه :انا هقع في حبها ولا اييييه،لا اجمد كدة يا سليم ده ابوها قتل أبوك،طب هي ايه ذنبها في كل ده .
فاق من سرحانه وبص لكيان وقالها :ياااه يا كيان انا عمري ما وقعت في حب حد بالشكل ياااه لو تفوقي من كل ده ويطلع كلام عمي مش صح هشيل جوا عنيا والله .
قام وباس راس كيان وقال :اهه لو تفوقي يا قلب سليم .
ومسك ايديها وباسها.
فجأة جات له مكالمة من عمه .
“عمه جلال الشرقاوي عنده ٥٣ سنة صاحب شركة معروفة بيتاجر في الممنو*عات زي المخ*درا*ت والس*لا*ح وبيدعي أنه بيحب اخوه الله يرحمه هو وابنه سليم واتهم كمان محمد القاسمي والد كيان أن هو اللي قتل والد سليم وهنعرف الحقيقة في اللي جاي .
جلال :ايه يا بني عملت ايه مع بنت القاسمي .
سليم :انت متاكد ان ابوها اللي قتل ابويا.
جلال :انت مش مصدقني يا سليم ولا ايه.
سليم بشك:مقصدش يا عمي بس اصل محمد القاسمي مكنش ليه علاقة مباشرة لابويا اصلا .
جلال بشر :اسمع كلام عمك بس هو اللي قتله.
سليم :ماشي يا عمي سلام .
_____________________________________
عند جلال عم سليم .
كان قاعد علي المكتب بتاعه في الشركة لغاية ما دخله شخص مجهول .
الشخص المجهول :بص يا جلال باشا انا عرفت اجمع لك كل المعلومات دي عن بنت محمد القاسمي وعن شركة سليم .
المجهول: “كيان محمد القاسمي عندها ٢٤ سنة خريجة إدارة أعمال ابوها اتوفي في ظروف عادية ،والدتها قعيدة مبتتحركش اخوها عنده ١٦سنة ولسة بيدرس.
جلال :اممم طب عن شركة سليم .
المجهول: “سليم الشرقاوي عنده ٢٧ سنة خريج كلية حاسبات ومعلومات و ….
قاطعه جلال قائلا :انتي هتعرفني علي ابن اخويا ولا ايه انت مجنون انا عاوز بس معلومات عن الشركة .
المجهول :عنده شركة كبيرة متخصصة في مجال الكمبيوتر والحاسب والالكترونيات معروف عنه أن تجارته نضيفة ومفيهاش غس*يل أمو*ال.
جلال :هو ده بس اللي عرفت تجيبه .
المجهول :انا جبت المعلومات اللي انت كنت عاوزها اكتر من كدة يبقا لينا حساب تاني يا جلال باشا.
___________________________________
في المستشفي عند سليم وكيان .
سليم :والنبي يا كيان قومي علشان خاطري .
كيان حركت ايديها وعنيها رمشت اكتر من مرة بعد كدة ابتدت تفتح عينيها .
سليم بفرحة :يا دكتورة يا دكتورة كيان فاقت .
سليم باس راس كيان والدكتورة جت وقاست النبض وقالت لها :دي معجزة يا بنتي انتي ربنا بيحبك .
كيان بصوت متعب :شكرا يا دكتورة ،اقدر اروح ولا لا .
الدكتورة :ينفع هكتبلك علي خروج انهاردة بس علي بليل كدة .
عن اذنكم أخرج انا .
سليم :مالك يا كيان ايه اللي حاصلك انا سيلتك تغيري هدونك لقيتك كدة .
كيان مكنتش عاوزة ترد عليه.
سليم :كيان مبترديش ليه .
كيان :معلش يا استاذ سليم اصل مش سهل اني اعرف ان جوزي متجوزني مجرد مصلحة وبس .
سليم بغضب:مصلحة !مين اللي قال كدة.
كيان :
فلاش بااك
كيان دخلت الاوضة علشان تغير وفجأة جالها مكالمة من رقم غريب .
الشخص المجهول:الاستاذة كيان ؟
كيان :أيوة مين معايا .
المجهول :مش لازم تعرفي المهم دلوقتي أن لازم تعرفي أن جوزك اتجوزك علشان ياخد اللي هو عايزه بعد كدة يرمي*كي رم*ية الكلاب .
كيان ساعتها اغم عليها .
نرجع تاني .
كيان :عرفت انا زعلانه ليه يا سليم باشا .
سليم مسكها ايديها وقالها بهدوء :انا عمري ما اعمل حاجة زي كدة في مراتي ويلا يا هانم علشان نمشي .
كيان فضلت تسكت وقامت بدلت هدومها في هدوء تام وقامت علشان اروح وسليم سندها لحد العربية .
وهما مروحين في العربية كيان كانت ساكتة وكمان سليم كان ساكت كان الهدوء هو اللي مسيطر علي المكان .
وصلوا الفيلا وقالت له بهدوء :سليم انا عايزة اشوف والدتي واخويا كفاية اوي كدة .
سليم بغضب حاول اخفاءه :وانا قولت قبل كدة مش وقته مش معقول كدة يا كيان .
كيان بغيظ: ماشي يا سليم .
دخلت كيان الاوضة ودخلت علشان تاخد شاور ولبست بيجامة مريحة وجابت الاستشعار وبدأت تنشف شعرها كل ده وسليم قاعد علي السرير بيتفرج عليها بهيام واهتمام .
خلصت وسابت شعرها العسلي سايب وراحت تنام علي الكنبة .
سليم بغضب وحدة رجولية :تعالي نامي علي السرير .
كيان بعند :لااا وبدأت تقلده وقالت له انا قولت قبل كدة لا مش معقول كدة يا سليم .
سليم ضحك وقالها :تعالي طب تعالي .
كيان بعصبية :……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حبها)