رواية وقعت اسير لقلبها الفصل السادس 6 بقلم نشوة عادل
رواية وقعت اسير لقلبها البارت السادس
رواية وقعت اسير لقلبها الجزء السادس
رواية وقعت اسير لقلبها الحلقة السادسة
-كانت منار لسه صاحية وحست بحركة غريبة لما فتحت شافته ماشى بالضلمة جابت ايد مقشة وطلعت جريت عليه وضربته وصرخت: حراااااامى الحقونى يا ناس حرامى يا مدام سيليا اتصلى بالشرطة بسرعة
خرجت سيليا بسرعة وهى بتقول: ايه فى ايه يا منار؟!
اتصدمت لما شافت فارس وهو ماسك دماغه وبيتوجع من ضرب منار جريت عليه بسرعة وقالت: يا خبر ايه اللى عملتيه ده يا منار ..فارس يا حبيبى انت كويس!
منار بصدمة: يالهوى فارس بيه انا اسفة جدا اللى ما يعرفك يجهلك حقك عليا
سيليا: لو سمحتى روحى هاتى كوباية مياه بسرعة
دخلت جابت المياه وجات كان فارس قعد ع الكنبة بيحاول يكبت غضبه …منار: انا حقيقى اسفة ع الموقف البايخ ده
فارس: يعنى بذمتك فيه حرامى هيكون معاه مفتاح الشقة وكمان جاحد وعرف يعدى من السكيورتى وبعدين المفروض أن صورى مالية الشقة يعنى
منار: بس انا مشوفتش حضرتك ولا مرة من يوم ما جيت وكمان النور مطفى هشوفك ازاى؟!
سيليا:، خلاص يا فارس حصل خير وهى عندها حق
فارس: تمام حصل خير اتفضلى انتى روحى نامى
منار: تمام وللمرة المليون اسفة تصبحوا ع خير
دخلت منار ع غرفتها ودخلت سيليا وفارس ع غرفتهم وبعدها انفجرت سيليا من الضحك
فارس بغضب: والله عجبك اوى الموقف اللى كنت فيه!
سيليا بضحك: انا اسفة ي بيبى والله بس شكلك كان يفطس من الضحك انا مش عارفة ازاى قدرت امسك نفسى الوقت ده كله اصلا
فارس: يا سلام يا اختى
سيليا: خلاص بقا البنت اعتذرت كذا مرة
فارس: ماشى المهم انتى وحشتينى موووووت يا روحى….. اخدها بحضنه جامد وبعدها نزل راسه لبطنها وقال: وانتى يا كتكوتة بابا وحشتينى اوى
سيليا: اها من اولها كتكوتة بابا يا خوفى لما تشرف هتنسيك اسمى اكيد
فارس بغمزة: هو فيه حد بينسى روحه برضه
سيليا: احم تمت عملية التثبيت بنجاح يا باش مهندس
فارس: حيث كده بقا عايزك فى موضوع مهم لا يحتمل التأخير ….واخذها لعالمهم الخاص🤫
عند مهرة كانت لسه صاحية وماسكة فونها وبتقلب فى اكونت فارس ولاحظت ان فيه واحدة باسم سيليا دايما بتعمله لاف افتكرت لما كانت بتصحيه وغلط باسمها وقالها سيليا اتعدلت فى قعدتها وقالت: معقول تكون حبيبته؟!
دخلت ع صفحتها بفضول لكن سيليا كانت قافلة الاكونت بتاعها قعدت تفكر كتير وبالاخير استسلمت للنوم …. فى اليوم التالى ع العصر رجع فارس عند مهرة وشم ريحة اكل حلوة دخل ع المطبخ لقاها بتاكل بيتزا
فارس: احم سلام عليكم
مهرة: عليكم السلام اتفضل يا باش مهندس كل معايا
فارس: انتى طلبتيها ازاى؟!
مهرة: تؤ انا مطلبتهاش انا عملتها بنفسى بالبيت
فارس باعجاب: ده بجد واتعلمتيها فين بقا؟!
مهرة: من اليوتيوب بس جامدة ….اخذت قطعة واعطتها له: دوق كده
اخذها فارس واعجبته كثيرا وقال: واااو تجنن تسلم ايدك بجد طعمها احلى بكتير من بتاعت المطعم
مهرة: بالهنا والشفا …احم ممكن اسألك ع حاجة
فارس هز راسه بأيوة …مهرة: احنا جينا القاهرة وانا امتحانى قرب خلاص هرجع سوهاج امتحن هناك؟!
فارس: لا هتمتحنى هنا
مهرة: ازاى وانا فى جامعة سوهاج ؟!
فارس: عادى هنقلك جامعة القاهرة
مهرة: بس مفيش نقل اول سنة وكمان تيرم اول الكلام ده مع السنة التانية ولازم اكون جايبة تقدير جيد جدا
فارس: اممممم عرفتى الكلام ده منين؟!
مهرة: عشان فيه واحدة صاحبتى كانت عايزة تنقل لجامعة المنصورة واتقالها نفس الكلام
فارس: الكلام ده مش ع فارس العزازى وطالما قولتلك هنقلك يبقى هنقلك تمام خليكى واثقة فيا
مهرة: ده اكيد طب ممكن طلب كمان
فارس: اكيد
مهرة: كنت محتاجة لاب توب عشان المحاضرات الاونلاين والشيتات وكده
فارس: عندك فى غرفة المكتب اثنين خدى الفضى لان الاسود عليه شغلى الخاص
مهرة بابتسامة: شكرا جدا جدا
دخلت ع المكتب واخدت اللاب توب وبدات تذاكر ولما جه الليل كالعادة فارس نزل وسابها وهنا الفضول اخدها انها تفتح اللاب توب الخاص بفارس لكن طبعا كان عليه باص حاولت بكل الطرق تفتحه معرفتش لحد ما جه ببالها انها تجرب تكتب اسم سيليا وفعلا اتفتح وقتها دخلت وشافت عليه فعلا شغل خاص بفارس ولما دخلت ع الذاكرة اتفاجئت بصور لفارس مع سيليا
مهرة بصدمة: يعنى فعلا بيحب واحدة اسمها سيليا زى ما توقعت
فارس من وراها: تؤ دى مش حبيبتى وبس دى مراتى ع فكرة ووووووووووووو…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت اسير لقلبها)