روايات

رواية وقعت اسيره ظلمه الفصل السادس 6 بقلم مريم حسني

رواية وقعت اسيره ظلمه الفصل السادس 6 بقلم مريم حسني

رواية وقعت اسيره ظلمه الجزء السادس

رواية وقعت اسيره ظلمه البارت السادس

رواية وقعت اسيره ظلمه الحلقة السادسة

الفصل السادس
فرح برقت برعب مستحيل لا مش عاوزها انت متعرفش دي ممكن تعمل فيا اي
زيدان قرب منها اكتر يعني ممكن تعمل اي مثلا
فرح بخوف اقل حاجه تحطلي س.م في الاكل
زيدان ضحك بش.ر وده المطلوب
فرح بصدمه انت عاوز تم.وتني
زيدان زي ما مو.تي اخويا
فرح عيطت وصرخت في وشه والله العظيم انا ما ليا ذنب في اللي حصل لاخوك ده انا معملتلوش اي حاجه بجد انا تعب خلاص بقي مبقتش قادره اسحمل اللي بتعمله فيا ده كفايه بقي مو.تني يا زيدان وخلصني بقي من القرف ده وابدتت تتحرك بهستريا وتضرب نفسها
زيدان كتفها بسرعه بايده بس بس ايه الجنان اللي بتعمليه ده انتي مجنونه
فرح فضلت تصرخ و تتحرك ابعد عني يقي ابعد عني انا مليش ذنب معملتش حاجه سيبني بقي زيدان فضل ماسكها لحد ما هديت ونامت من التعب
زيدان سابها وخرج راح مكتبه
زيدان مسك صوره مهاب مش عارف اعمل اي انا تعبت تعبت بجد ياخويا وساب الصوره من ايده بس اكيد انا مش هسيبها تم.وت لازم تمو.ت كل يوم بالبطئ
……..
فرح يوم خطوبتها علي مهاب
مهاب باس ايدها انا انهارده اسعد انسان في الدنيا
فرح ابتسمت بخجل وانا كمان مبسوطه اوي
زيدان مبروك يا حبيبي
مهاب ابتسم الله يبارك فيك يا زيدان عقبالك
زيدان بص لفرح مظنش
مهاب باستغراب اي
زيدان هز راسه لا ابدا ولا حاجه مبروك يا فرح
فرح ابتسمت الله يبارك فيك يا ابيه
زيدان احم عن اذنكوا
مهاب ماله ده
فرح انا حاسه انو مش مبسوط يا مهاب
مهاب نش عارف يمكن خاجه ضايقته المهى سيبك انتي شكلك زي القمر النهاردة
فرح صحيت من النوم بفزع ياريتني ماشوفك لا انت ولا هو
……..
سالم قاعد في اوضه ماسك صوره ليلي وبيعيط
سالم فرح حامل يا ليلي كان نفسي تكوني معها في يوم زي ده انا تعبان اوي يا ليلي انا حاسس اني مش عارف احميها زي ما معرفتش احميكي بظبط انا مش عارف اكمل من غيرك حاسس ان الحياه وقفت من بعدك انا اسف اسف بجد ونام وهو حاضن الصورة
…….
في مكان تاني في اسكندريه
زهره قاعده علي البحر بتسمع اغنيه و بتعيط
يا عالم هشوفه لو صدفة يوم
لا بيجي لي نوم ولا بنساه
وفرصة رجوعنا بتنقص أكيد
وهو بعيد وفين ألقاه
يا عالم هشوفه لو صدفة يوم
لا بيجي لي نوم ولا بنساه
وفرصة رجوعنا بتنقص أكيد
وهو بعيد وفين ألقاه
وفكرة هكمل وأنا مش معاه
ما بتجيش في بالي كإن الحياة
خلاص واقفة عنده ورفضاني أعيش
وبفضل مكاني وبستناه
أنا كل مدى بلاقي اللي فات
مصمم ما يقلبش ليه ذكريات
وبتأكد إني في غيابه ماليش
نصيب ثاني أرجع أحس بحياة
ما سابش لسؤالي عليه ليه مجال
وبالحرف قال ما أفكرش فيه
كإن اللي بينا حكاية يومين
ما هياش سنين وضاعت عليه
ما سابش لسؤالي عليه ليه مجال
وبالحرف قال ما أفكرش فيه
كإن اللي بينا حكاية يومين
ما هياش سنين وضاعت عليه
وفكرة هكمل وأنا مش معاه
ما بتجيش في بالي كإن الحياة
خلاص واقفة عنده ورفضاني أعيش
وبفضل مكاني وبستناه
أنا كل مدى بلاقي اللي فات
مصمم ما يقلبش ليه ذكريات
وبتأكد إني في غيابه ماليش
نصيب ثاني أرجع أحس بحياة
زهره مسحت دموعها وقامت تروح
دخلت البيت اختها شافت اثر عياطها
نغم تصدقي انك ممله اوي بجد يعني خلاص بقي ما تنسي اي كان توم كروز انتي كمان ده معفن
زهره بصتلها بالم لو كنتي مكاني مكنتيش هتقولي كده ولو النسيان ده حاجه بايدي كنت نسيت من بدري بس النسيان ده نعمه يمكن اكبر النعم عشان الانسان من غيره بيبقي بيفكر ويفتكر حتي وهو نايم عايش ميت يعني دي حاجه انتي مش حاسه بيها هتعرفي منين هي بتوجع اد ايه تصبحي علي خير
وسابتها ودخلت اوضتها ونامت زي ماهي من كتر التعب
………
تاني يوم
فرح نزلت تحت ودخلت المكتب بتاع زيدان
زيدان افندم ايه الخطوه العزيزه دي
فرح بتوتر اصل احم
زيدان هنفضل كده كتير انجزي
فرح اصل الجبس جيه عليه مايه من غير ماقصد
زيدان اووووف هو اي فرك وخلاص جيبتي عليه مايه ازاي
فرح مكنتش اقصد اعمل اي يعني
زيدان قام وقف طب يلا ياختي عشان تروحي تغيريه
فرح ماشي وراحوا المستشفى غيروا الجبس هو انت ليه جبتني اغير الجبس
زيدان وقف بصلها ثواني واتنهد مش فاهم
فرح اصل انت لسه كنت عاوزني ام.وت من ساعة بس هو انت مجنون
زيدان مسك ايدها هق.صلك لسانك ده في مره
فرح طب انا جعانه
زيدان اما نروح ابقي اطفحي يلا بقي بدل ما ارقدك في المستشفى شهر خدها وروحوا
……
سما جهزت نفسها وخرجت لنوح جدو انا جاهزه
نوح ليه مصممه برضو
سما بش.ر اه لسه
نوح براحتك خلي بالك من نفسك
سما باسته متخفش يا حبيبي يلا باي
…….
فرح زيدان
زيدان بغضب عاوزه اي انتي مبتسكتيش مش اكلتي وغيرتي هدومك واخدتي الدوا ايه تاني
فرح بزعيق هعوز منك ايه يعني انا راحه انام
زيدان يلا في دا.هيه
فرح في سرها اما تخدك يا بعيد
في الوقت ده الباب زيدان فتح لقي سما
سما بدلع ازيك
زيدان انا تمام ازيك انتي
فرح سمعت صوت سما اتخضت نهار اسود دي جت بجد راحت ناحيه الباب انتي اي اللي جابك يا بت انتي
زيدان بغضب فرح احترمي نفسك في ايه دي جايه بيتي
فرح ده بيتي انا انا مراتك البيت بيت الست وانا مش عاوزه البت دي هنا خليها تمشي
زيدان مسكها من دراعها عن اذنك يا سما اتفضلي البيت بيتك وسحب فرح ورا علي المكتب
زيدان مسك فكها بقوه انا ممكن اك.سر الباقي من عضمك عادي اتلمي كده واعدلي نفسك واخرجي اعتذري ليها حالا
فرح لا مش هخرج اعتذر لحد وهي هتمشي حالا
زيدان طب هي هتقعد ومش عاجبك اخب.طي دماغك في الحيطه ومن الاخر كده هي عجباني عشان بس تبقي عارفه
فرح حتي لو قولتلك انها السبب في مو.ت مهاب
…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت اسيره ظلمه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى