رواية وقعت اسيره ظلمه الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسني
رواية وقعت اسيره ظلمه الجزء الثاني
رواية وقعت اسيره ظلمه البارت الثاني
رواية وقعت اسيره ظلمه الحلقة الثانية
فرح بخوف انا حامل
زيدان قام من مكانه بعصبية وشد شعرها نعم ياختي
قرح بخوف و وجع انا مالي
زيدان ض*ربها بالقل*م انتي هتستهبلي يا بت انتي بتحطيني قدام الامر الواقع يعني
فرح زقته بعيد عنها انا مش بستهبل اعمل اي يعني هو بمزاج اهلي انت عارف كويس اني كنت باخد الزفت الوسيله هو انا يعني هموت علي عيل منك انت
زيدان الزفت ده هينزل انا مش عاوز منك عيال
فرح سكتت و بصتله بقرف وطلتت الاوضه بتاعتها
زيدان اتنهد بخنقه اووووف وابتدي يك*سر في المكتب بعصبية
…..
عند فرح افتكرت السبب في اللي هي فيه ده دلوقتي
مهاب بيقرا رساله فرح
انا اسفه يا مهاب انا مش هقدر اكمل وبجد انا عاوزه نفضل صحاب واخوات زي ماحنا طول عمرنا ومعدنيش استعداد اني اخسرك انا اسفه بجد
مهاب كتب لها طب ممكن ناجل كلام لبكره وانا هجيلك البيت نتكلم ولو معجبكيش الكلام يبقي زي مانتي عاوزه
…..
فرح بتزعق فيه ده كان اخر كلام بينا صح انت فاكر انت بقي مجيتش وانا مسالتكش انت مجتش ليه وكملت بعياط عارف انا اه مسالتكش واه قولت اني مبحبكش بس انا كنت بكدب اه بكدب زي مانت كدبت كده وقولت انك بتحبني انت قولت بحبك بس معملتش بيها وانا عملت بيها بس مقولتهاش انا اللي ديما اسال انا اللي اهتم انا اللي اعرف انت بتحب اي وبتكره اي انا اللي بسال ولو حتي من بعيد انت مع اول مشكله بينا مشيت وبعد ده كله انا اللي غلطانه قولي بقي مين فينا الغلطان
مهاب بصلها بسخرية انا الغلطان ياستي متزعليش وسابها ومشي
قطع تفكرها
زيدان وهو داخل الاوضه بعصبية ومسكها من دراعها وبيج*رها انا مش هخلف من واحده زيك انتي فاهمه العيل ده هينزل النهاردة انا بقولك اهو يلا معايا
فرح بتحاول تخليه يسبها اوعي يا ح*يوان انت انا مش هروح في حته ابعد بقي والله العظيم هبلغ عنك ابعد
زيدان اخد نفس وهدي نفسه و ساب ايدها و بصلها بخبث تمام يا فرح ترجعي اوضتك
فرح بصتله بشك بس سابته وطلعت الاوضه
زيدان لنفسه اي الغباء اللي انا فيه ده كنت هودي نفسي في داهيه البت دي مش لازم تخرج من هنا العصبية دي مش بتخليني اعرف افكر ابدا انا هتصرف
………..
سالم احم بابا
نوح بصله و هو عارف هو هيقول ايه لا يا سالم
زيدان مبيعملش حاجه لبنتك اهدي بقي ماشي اهدي
سالم بس مش طبيعي يا بابا اللي بيحصل ده ايه اللي هيخلي فرح تتبلي عليه
نوح قام وقف بعصبية عشان بت مدلعه زي امها علي طول كانت تتبلي علي اختك ايمان وتقول عليها حاجات محصلتش
سالم استغفر الله العظيم الله يرحمها يا بابا عن اذنك انا داخل ارتاح شويه
……..
زيدان قاعد مع نفسه في الاوضه بتاعته بيفتكر فرح و اول مره شافتها فيها مع باباها في مكتب الهندسه بتاعه واللي بيتعامل معها زيدان شافها بشعر بني طويل لاخر ظهرها وعيون عسلي ببشره بيضه وطولها متوسط كانت لابسه فستان روز كانت واقفه بتعمل قهوه في البوفيه
زيدان احم انتي يا انسه عاوز فنجان قهوة مظبوطة بش اوعي الوش يروح ماشي
فرح كاتك ماشش في ركبك قهوه اي اللي انا هعملهالك و وش اي وزفت ايه
زيدان ايه يا بت انتي قله الادب دي
فرح بعصبية قله ادب في عينك ما تتكلم كويس يا جدع انت انت مش عارف انا مين
زيدان هتكوني مين يعني بنت السفير حته سكرتيره
فرح بردح ومالها السكرتيرة يا عنيا احسن منك ياخويا
سالم خرج علي صوت الزعيق والمهندسين اتلموا
سالم في ايه ايه الزعيق ده كله
زيدان سالم بيه ماتشوف الاشكال اللي انت مشغلها عندك دي
فرح بغضب اتلم يالا لاحسن والله همد ايدي عليك
زيدان بغضب اكتر تمدي ايدك علي مين يا
سالم بزعيق باااس بس يا فرح اسكتي استاذ زيدان فرح تبقي بنتي
زيدان بصدمه ايه بنتك ازاي
فرح اه ياخويا بنته عندك مانع
سالم انا مش قولت بس اتغضل معايا يا استاذ زيدان
زيدان بص لفرح من فوق لتحت ودخل مع سالم
سالم انا اسف علي اسلوب فرح
زيدان لا ابدا انا اللي اسف حضرتك انا مكنتش اعرف انها بنت حضرتك
سالم حصل خير نتكلم في الشغل بقي
زيدان اكيد
…….
في الوقت ده مهاب جيه لزيدان علي المكتب بتاع سالم و هو داخل شاف فرح
مهاب لو سامحتي يا آنسه
فرح لفتله نعم ايه ده انا اعرفك
مهاب وانا كنان عارفك مش انتي فرح
فرح ايوه انا وانت مهاب صح في دفعه الاي قبلي صح
مهاب اه صح ازيك
فرح الحمد لله ازيك انت
مهاب تمام الحمد لله انتي بتستغلي هنا ولا ايه
فرح لا ده مكتب بابا
مهاب بجد
فرح اه والله انت بتعمل اي هنا
مهاب مستني اخويا
فرح اخوك مين
في الوقت ده خرج زيدان من المكتب مهاب انت جيت كويس
فرح اه هو ده اخوك طيب
سالم فرح تعالي علي المكتب عاوزك
فرح حاضر عن اذنك يا مهاب
مهاب اتفضلي
زيدان انت تعرف البت دي
مهاب اه معايا في الجامعة
زيدان امممم طيب بص انا….
زيدان فاق علي صوت فرح بت*صوت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت اسيره ظلمه)