روايات

رواية وقعت اسيره ظلمه الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسني

رواية وقعت اسيره ظلمه الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسني

رواية وقعت اسيره ظلمه الجزء الثامن

رواية وقعت اسيره ظلمه البارت الثامن

رواية وقعت اسيره ظلمه الحلقة الثامنة

فرح بصت لسما بخوف انتي ايه اللي دخلك هنا امشي اطلعي بره
سما بصت لها بشر ايه يا فرح مش ترحبي بيا كده ده انا حتي ضيفه عندك و بنت عمتك
فرح قامت وبقت ترجع بضهرها وهي مرعوبه ابعدي عني يا سما انتي ايه مش كفايه اللي انتي عملتيه زمان ايه جايه عاوزه مني ايه تاني
سما بقت تقرب منها اكتر عاوزه اخد منك زيدان زي ما اخدت منك اخوه بس متقلقيش انا عاوزه زيدان عايش
فرح وهي لسه بترجع لورا علي فكره بقي انا قولت لزيدان انك انتي اللي السبب في اللي حصل لمهاب
سما ضحكت بصوت عالي اه مهو قالي حكالي كل حاجه حتي اللي هو بيعمله فيكي حكاهولي انتي عارفه بقي انا ليا طريقتي بعرف ازاي اخلي اللي قدامي يدلق الكلام وازاي برضو يصدقني في اي حاجه انا بقولها
فرح صوتت بطلي تقربي مني كده ابعدي عني انا بقولك اهو وكانت بتنده علي زيدان
فرح يا زيدان زيدان فرح خلاص بقت عند البلكونه
سما بقت تقرب منها اكتر. زيدان مش هنا هو راح عند انكل سالم عارفه راح ليه
فرح خلاص بقت عند السور ابعدي عني بقولك
سما صت عليها بشر راح عشان يقوله اننا هنتجوز و في ثانيه سما كانت ز.قت فرح وفرح وق.عت من البلكونه سما بصت عليها و ابتسمت ونزلت تكلم زيدان
……..
في مكتب سالم
زهرة اتكلمت بهمس زيدان
زيدان تليفونه رن رد وكانت سما
سما وهي بتعيط زيدان الحق فرح رم.ت نفسها من البلكونه
زيدان زعق وطلع يجري بسرعة ايه بتقولي ايه اطلبي الاسعاف بسرعه انا ربع ساعة و ابقي عندك
سما حاضر حاضر وقفلت معه لده لو عاشت للربع ساعه
زيدان كانت سايق العربية بسرعه جدا وهو بيكلم نفسه لا مش هتم.وتي مش دلوقتي لا طب هو انا ليه عاوزها عايشه مش هو ده اللي انا كنت عاوزه لا لا انا لسه مخلصتش انتقا.مي منها لا و هي كمان حامل في ابني بس حامل ايه ده زمان الطفل نزل او تكون هي كانت قاصده ايه الغباء ده طبعا قاصده يما بتقول انها رم.ت نفسها لا مش هتخلص مني مش دلوقتي لما انا اقرر مش هسيبها لا و في اقل من ربع ساعه كان وصل الفيلا دخل لقاها مر.ميه علي الارض و غرقانه في د.مها
زيدان شالها بسرعه و زعق في سما انتي مكلمتيش الاسعاف ليه
سما وهي بتمثل انها بتعيط كلمتهم بس هما لسه مجوش اعمل ايه
زيدان اخد فرح بسرعه وحطها في العربية و طلع علي المستشفى
……….
سالم خرج من المكتب علي زعيق زيدان هو في ايه ايه الصوت ده
سعيد مد ايده وسلم عليه ازيك يا سالم بيه
سالم ازيك يا سعيد هو في ايه
سعيد ده كان بشمهندس زيدان كان بيزعق في التليفون
سالم باستغراب زيدان هو كان هنا بيعمل ايه اكيد في حاجه انا هكلمه المهم عملت ايه في القضية
سعيد متقلقيش حضرتك كله تمام
سالم كلم زيدان بس مردش عليه كلم سما
سما ردت وهي بتمثل العياط ايوه يا خالو
سالم بقلق في ايه يا سما بتعيطي ليه
سما فرح يا انكل ر.مت نفسها من البلكونه معرفش ليه
سالم بصدمه ايه يعني ايه رمت نفسها هي فين دلوقتي
سما زيدان يا انكل اخدها علي المستشفى بس معرفش مستشفي ايه
سالم قفل معها اكيد اللي جنب الفيلا و بص لسعيد انا عاوزك معايا في مشوار انا مش هقدر اسوق ممكن تيجي معايا
سعيد اكيد طبعا اتفضل يا سالم بيه
زهره بارتباك انا هاجي معاك صح
سعيد رد عليها هو متردد عشان عارف انها هتروح عشان زيدان بس رد عليها اه طبعا يلا
……..
في المستشفى
الدكتور انا حاسس كده انها بقت اهم زبونه عندنا
زيدان بصله بغضب زبونه ما تكلم كويس يا دكتور
الدكتور بصراحة كده لما القي مريضه بتجيلي كل مره في حالة اسوء من اللي قبلها وفي اقل من شهر جايه يمكن اربع مرات يبقي ايه
زيدان اتكلم كويس عيب حضرتك دكتور محترم صح ولا ايه
الدكتور تمام كا دكتور المريضه فق.دت الجنين و دراعها بقي ك.سر مضعف ده غير ك.سور تانيه في جسمها و الك.دمات و الجر.وح انا هعمل الازم و حضرتك الفروض تعمل اللي عليك برضو
زيدان اللي هو ايه
الدكتور المريضه محتاجه دكتور نفسي مش حضرتك قولت انها محاولة انت.حار و لا هي حاجه تانيه
زيدان بعصبية حاجه تانيه ايه هي محاولة انت.حار
الدكتور يبقي لازم تلحقها عن اذنك
………
سالم وصل هو و زهره و سعيد
سالم بقلق بنتي بنتي حصلها ايه يا زيدان
زيدان احم فرح رمت نفسها من البلكونه
سالم زعق من خضته ايه بتقول ايه بنتي مالها
زيدان اتكلم بعصبية بنت حضرتك كانت بتحاول تنتحر عاوزه تم.وت نفسها و تمو.ت ابني معها انا مش هسكت يكون في علم حضرتك اللي هي عملته ده هتتحاسب عليه انا مض.ربتهاش علي ايدها عشان تتجوزيني صح ولا غلط
سالم اتكلم هو كمان بعصبية لا عندك حق احنا اللي غص.بتها علي الجوازه دي
زيدان والله انا واخد منها الموافقه بنفسي
سالم صح بس معد كتب الكتاب هي قالت ليا و لجدها انها مش عاوزه تكمل بس احنا غص.بتها و واضح من طريقة كلامك ان كلامها كان صح
زيدان ابتسم بسخرية شوف حضرتك عامل ازاي عشان بنتك وانا كمان عامل كده عشان ابني الاي لسه مي.ت ده
سعيد يا جماعه استهدوا بالله مينفعش كده
زيدان انا نازل تحت اشرب حاجه عن اذن حضرتك يا سالم بيه و سابه ونزل وسالم راح يدور علي الدكتور عشان يفهم منه
زهره اتسحبت ونزلت بسرعه ورا زيدان و سعيد اخد باله بس سكت
زهره ندهت على زيدان زيدان
زيدان لف لها نعم يا زهره في حاجة
زهره ابدا انا جايه اطمن عليك عامل ايه
زيدان ابتسم بغيظ انتي شايفه ايه مراتي حاولت تن.تحر و ابني ما.ت ايه رايك بقولك ايه يا زهره ممكن تسيبني في حالي و تبعدي عني دلوقتي اوفففف و سابها ومشي ورجع الفيلا
زيدان سما تعالي معايا
سما بقلق مزيف ايه هي فرح عامله ايه
زيدان مش كويسه طفل نزل و هي مش كويسه المهم انا عاوزك معايا دلوقتي
سما اكيد يلا زيدان اخد سما و راح عند نوح البيت
نوح اول ما شافهم ابتسم اهلا اهلا اتفضلوا
سما و زيدان دخلوا يقعدوا
زيدان احم نوح باشا انا طلب منك ايد الانسه سما
……..

يتبع…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت اسيره ظلمه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى