روايات

رواية وقدرت تبعد الفصل الأول 1 بقلم أيات الرحمن

رواية وقدرت تبعد الفصل الأول 1 بقلم أيات الرحمن

رواية وقدرت تبعد الجزء الأول

رواية وقدرت تبعد البارت الأول

وقدرت تبعد
وقدرت تبعد

رواية وقدرت تبعد الحلقة الأولى

القصه عباره عن ولد وبنت كانوا تعبانين بالسر”طان ودخلوا المستشفى فضلوا فيها ٣ سنين اتعرفوا على بعض وحبوا بعض كمان الولد كان غن”ى جدا والبنت كانت فق”يره لما ليخرجوا من المستشفى بتروح بيته عشان تشوفه لكن أهله مش بيق”بلوها لكن ده مش مهم المهم أن هو هيكمل ولا لا تابعوا معايا
#بقلم_أيات_عبدالرحمن
نتعرف على الابطال
تييم الهواري ٢٦ سنه في الجمال ملا’ك على شكل بشر بيحب والده ووالدته جدا مقدرش يكمل تعليمه بسبب مر”ضه
نورهان زيد القيرواني ٢٣ سنه هادئه جدا وجميله جدا قمة الرقه وطبعا ماكملتش تعليم لظروفها الماديه ومر”ضها نكمل قصتنا في الوقت ده تييم ٢٠ونورهان١٧ سنه
نورهان كانت قاعده على السرير وبتع”يط
تييم: بتعي”طى ليه
نورهان: عشان تعبا”نه اوي
تييم: دا قضاءنا وقدرنا هنستسلم ونعي”ط يبقى هنم”وت لازم نواجه ونحارب عشان نعيش
كانت نورهان بتسمع ليه وبدءت تهدى خالص ودم”وعها وقفت عن النزول
تييم: بالمناسبة انا تييم وانتى
نورهان: انا نورهان
تييم: اتشرفت بمعرفتك يانور
نورهان: ههههه نور نور
تييم: امممم تحبى تخرجى
نورهان: هيسمحوا لينا
تييم: اكيد. وخدها وطلعها برا الاوضه
نورهان: الله الجنينه دي حلوه اوي
تييم: لازم حاجه تكون حلوه حوالينا مش كل حاجه هتبقى وح”شه صح
نورهان: صح
تييم: انتى هنا من امتى
نورهان: من شهرين
تييم: وانا هنا من ٣
نورهان: ربنا يشفيك
تييم: امين وانتى كمان ونخرج هههههه مع بعض
نورهان: ممكن سؤال
تييم: اتفضلى
نورهان: انت ازاى بتضحك رغم التع”ب اللى جواك
تييم: عارفه يانورى
نورهان: نورك
تييم: اممممم ولمب”تى كمان هههههه
نورهان: ههههه كمل كمل
تييم: تعرفى انى لسه عارفك من كم دقيقه بس بس ارتاحت ليكى اوى سألتينى وهجاوب
انا اهلى أغنياء جدا وبرغم الغنا ده ماقدروش يهت”موا بإبنهم الوحيد كنت في سن١٣ لما سوقت عربيه مفيش حاجه قولت عايزها واتأخرت عنى اجمل لبس وخروجات وسهر وحب وحب”يت بس اتخلت عنى لما عرفت بتعب”ى
رغم كل ده اهلى كانوا بعيد عنى والدى كان كل اهتمامه بشركاته ووالدتى كان كل اهتمامها بالموضه والسفر
لكن أنا من بلد لبلد من ديس”كوا لديس”كوا لحد ما جيت هنا ودى حكايتى وانتى بقى حكايتك ايه
نورهان: انا
تييم: هو فيه غيرنا هنا
نورهان: انا فقيره جدا بس عندي ام واب يستاهلوا انى اعيش علشانهم دائما يدعمونى ويقفوا جنبى دائما بحس بالامان في وجودهم لكن قدرى ابعد عنهم
تييم: أن شاء الله هتخرجى وترجعى ليهم بالسلامه
أهل تييم كانوا بيزوروه كل شهر شهرين ثلاثة لكن اهل نورهان كانوا دائماً بيزوروها
يمر والوقت وتمر معاه سنين لحد ماتييم يخرج من المستشفى
نورهان: الحمد لله أن ربنا شفاك
تييم : الحمد لله أنا هزورك دايما
نورهان: هستناك ياتييم ماتنسانيش
تييم: بلاش تعي”طى انا مابحب”ش اشوف دمو”عك
نورهان مسحت دموعها ببراءة زى الاطفال : خلاص مش هعي”ط تانى
تييم: بحب”ك
نورهان: وانا كمان بح”بك اوي يا تييم
في الوقت ده تييم بقى ٢٣ ونورهان بقيت ٢٠
مر كم شهر تييم كان دائما بيزور نورهان ويضحك ويتكلم معاها وبعد كده مابقاش بيزورها خالص لحد ماخرجت وقررت تعمل ليه مفاجأه وتروح بيته لكنها اول ما بتوصل بتتص”دم صدمه كبيره اوى

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية وقدرت تبعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى