روايات

رواية وعد المستقبل الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الجزء الحادي والثلاثون

رواية وعد المستقبل البارت الحادي والثلاثون

رواية وعد المستقبل
رواية وعد المستقبل

رواية وعد المستقبل الحلقة الحادية والثلاثون

*الخاتمه🥺👋*
*_ـأحياناً تظن انک قد وفيت ب الوعد لكن للقدر رأي اخر🥺♥️♥️_*
بمرح=ي شوشو يلا ي حبيبت بابا قومي
شهد بنوم…اممم ي بابي عيزا انام بقا
=يعني هتنامي و مش هتقومي نزور مامي يعني
قامت بسرعه…قومت اهو ي بابي بس عندي شرط
=ها اي ي ستي
…هنروح نجيب هديه ل مامي و بعد كدا نزورها
بحب=ماشي ي روح قلبي هتجبلها اي بقا
… مش مامي كانت بتحب الورد
=اه
…. نجيب و نزرع كتير عندها اشطا
=اشطا، يلا بسرعه بقا عشان نقابل خلاتك
بحزن… لاء انا مخصمه رحيم ابن انكل يوسف
=لي ي قلبي بس
…عشان هو كان بيلعب مع فريده بنت طنط رزان
ضحك احمد اوي=ابن الوز عوام يلا ي حبيبتي البسي بسرعه يلا
…هغسل وشي و سناني الاوووول
و جرت

 

 

ضحك=حسبي ي حبيبتي كنتي هتقعي ههههه
قام احمد مسك صورتي و انا صغيره و صورتي و انا كبيره و صورت بنتنا و قال بحزن=شفتي بنتنا بقت نسخه منك بنت الكلـ*ـب واخدتش حاجه مني خالص هههه وحشتني ي شهد وحشتني عنيكي تعرفي الي مصبرني ع الدنيا ان شهد الصغيره نسخه منك نفس كلامك نفس عيونك نفس شجعتك و ضحكتك
فضل ساكت شويه احمد و افتكر ………. Flash Pak
احمد و كلهم جره بيا ع المستشفي و كانه قعدين بره ع اعصبهم و فضلت ف العمليات اكتر من 4سعات
طلع الدكتور و الكل جري عليه
= طمني ف اي هي كويسه صح اتكلم انت ساكت ليه ما تتكلم
الدكتور.. اهدي ي استاذ احـ
بزعيق=اهدي اييييييه اتكلم
سمعه كلهم صوت عياط بيبي من جوه
الكل هدي شويه
بهدوء مرعب= هي كويسه صح اتكلم لو سمحت اتكلمم
الدكتور.. المدام تعيش انت بس الحمد لله لحقنه الجنين بنت تتربي ف عزك ربنا يعوض عليك
سما بصراخ” لااااااااااء لاااااااءءءءء شهد
زهوه بعياط و صدمه، شهههههههههههههههههههههد
احمد كان مبرق و مصدوم
يوسف شد سما ف حضنه و بدا يهديها و سما تعيط جامد و درش قرب من زهوه الي كانت عماله تصرخ.. اهدي ي زهوه شـ
زهوه بصراخ، لااااااء شهد عيشه شهد عيشه ي مصطفى
و جت تجري تدخلي الكل منعها رزان و اسد و ساره منعوها
چودي بصدمه راحت ل احمد الي كان ساكت من الصدمه و قالت بهدوء.. ا احمد شهد كويسه صح
هز راسه بتأكيد= اه اه هي كويسه و و وتقوم معانا هتروح و هتزعقلك عشان انتي مش بتذكري و هتضربك كمان و و هتغير عليا منك زي عدتها اه ي چودي شهد كويسه انتي بتعيطي لي ي چودي شهد كويسه ي حبيبتي متعيطيش
چودي انهارت من العياط و احمد وقف بقا يشوف شهد ف كل مكان و عمال يفتكر كل حاجه مبينهم
…………..
…تتجوزني
بص حوليه و بص بصدمه =انا انتي بتكلمني انا
… انت شايف حد غيرك ولا تكنش شيفني حوله ها انجز يعم هتتجوزني ولا اشوف حد غيرك
بصدمه=انتي مجنونه ي بت ،انتي عندك كام سنه
عدت ع اديها… 10 سنيت هااا يلا ي عم قبل ما يلقوني
=هو انتي هربانه من حد
…و انت مال اهلـ.ـك انت، هتتجوزني يلا حالا خدني ع بينك مش هتتجوزني هروح اشوف عمو الي هنا دا
ف سره (اي البت دي ازاي اهلها سيبنها كدا انا مستحيل اسبها تمشي كدا حرام عليا ممكن حد يخدها يعمل فيها حاجه وحشي)=طيب ي قمر هتجوزك ها اسمك اي بقا
…اسمي شهد
…………
…الله اي البلونات الحلوه دي
قامت وقفت ع الكرسي و بصت لقت واحد واقف هو الي بيطير البلونات و معاه كتير بس مش باين ملمحه من الضلمه و الشبوره و الشتاء لكن هو شاف ملامحه و فضل بصص ليها و مش حاسس ببرد الشتا ولا حاسس بحاجه غير بس الضحكه الي ع وشها
قال بصوت عالي نسبيا=كل سنه و انتي طيبه ي شهدي
…احمد هو انت
=ااه اي رايك ف البلونات
… حلوه حلوه اوووي بس مش عرفه امسكها
………..

 

 

….اي ي احمد انت بتهزر صح
=اي الهزار ف كدا عايز اتجوزك
بملل… لا انت كدا كدا هتتجوزني دا شئ مفروغ منه لكن انت هتظيط شغل اي الي اسيبه دا عند ام لطفي الي بتنور و تطفي هاااا
………
=لا ي شهد البيبي لزم ينزل انا عيزك انتي
…و انا عيزا البيبي انت مشفتش انت فرحت بيه ازاي و بعدين دا منك حرام ي احمد مش هنزله
بدموع=و انا عيزك انتي مش عايز غيرك
….لا ي احمد يعني لا الدكتور قال ف الشهر الخامس نبقا نشوف
حضني و هو بيعيط=مش هتروحي مني ي شهد مش هسمحلك تروحي مني
مسكت ايده و بصيت ف عينه…. مش هروح منك انا معاك بحبك و هفضل معاك طول العمر
…………
فاق احمد من شروده ع صوت الممرضه و هي بتقوله.. البقاء لله ي فندم بنتك نسخه من امها ربنا يعوض عليك
احمد مسكه و قعد يبصلها اوي و قعد يهمس ب اسم شهد…………..Pak
فاق احمد ع صوت شهد.. بابي يلا عشان منتاخرش ع مامي
= حاضر ي عيوني هطلع الهدوم اهو
….لاااااء انا هضرتلك طقم حلو اوي هناك اهو يلا بسرعه انت فاهم
ضحك احمد لان نفس الي كنت بعمله معاه قام لبس و رن ع البنات و اتقبله كلهم و جم القبر عندي قرولي الفتحه
احمد بفرحه=شفتي ي شهد بنتك بتعمل فيا اي هي الي اختارت الطقم دا ليا و هي الي موقفانا كدا و بصي جبتلك اي جبتلك ورد احمر و ابيض و اصفر من الي بتحبيه ي حبيبتي و بصي كمان عيال يوسف و سماكبره ازاي دا رحيم و دا رُحيم ايوه الضمه بتفرق توأم و دا سليم و فريده عيال زهوه و دا ابن رزان شريف و چودي و ساره عيشين مع بعض اهم بيربه بعض بنتك عندها فنون قتوليه رهيبه عيزا تطلع زيك يختي عيزا تخش شرطه “همس” بس انا مش موافق
بتزمر طفولي.. و انا ي مامي هفضل ع موقفي
ضحكه كلهم
سما” شهد انا اتخرجت زي ما حكتلك قبل كدا تعرفي كان نفسي اوي تبقي معايا و تشفني و انا بشتغل و تتريقي عليا زي زمان
زهوه، و انا ي شت شهد جوزي بقا صاحب اكبر كافيه ف البلد و بقا اشهر من نار ع علم شفتي بقا
چودي.. شهد انتي وحشتني نفسي تسمحني اه ي شهد كان شكك ف محله انا من زمان بحب واحد اسمه عبد الرحمن بس كانت مكسوفه منك ولله بس هو وعدني أنه هيتجوزني زيك كدا انتي و احمد
=تؤ تؤ مفيش حد زي انا و شهود صح ي حبيبتي و من فضلكم بقا امشه شويه عايز اقولها حاجه سر
مشيه بعيد كلهم و احمد قرب من القبر جدا
و عيط=وحشتني اوووي انا مش عارف اعيش من غيرك، تعرفي لوله شهد الصغيره كان زماني موت انا عايش عشنها ،متقلقيش ع چودي و ساره ،دي ساره جلها عرسان كتير اوي بس هي رفضه و بتقول هتعيش مع چودي طول العمر و چودي متعلقه ب عبد الرحمن دا بس انا شفته ولد طيب و صغير و فعلا بيفكرني بينا اوي ههههه فكره ي شهد شهد انا حسس ان يومي قرب هجيلك قريب ي شهد بحبك ي اغلي حاجه ليا ي وعدي للمستقبل
قام يوسف بضحك- خلصت ي حبيب
سما” برحته مع مراته
….سلام ي ماميي رحيم صلحني خلاص ي ماما متزعليش منه
ضحك=انتي قلتلها
….ايوه و هو وعدني انه مش هيزعلني تاني
رحيم بلماضه- بس لو جت بت حلوه احنا متفقين هلعب معاها شويه
كلهم ضحكه =ابن الوز عوام ههههههه

 

 

مشيه كلهم و هما بيضحكه
…. هي دي الدنيا بنتولد نقدي شويه وقت نغلط و نصلح نعبد ربنا و نعصيه و هو يغفر لينا لم نندم و نرجعله بنحب و نكره نزعل و نفرح نتعلق بناس و يتعلقه بينا و ف الاخر يجي الموت يفرقنه او الموقف بس هيجي يوم و نتقابل كلنا تاني بس هيبقا ف حياه الابديه
*لقد وعدت و انت رجل و قد هذا الوعد لكن سيأتي المفرق و كل شئ بيد الله🥺♥️♥️♥️♥️♥️*
اقبل ي ادمن
تمت بحمد الله 🤍…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد المستقبل)

‫2 تعليقات

  1. طب لى بقا النهاية الرخمه دى و شهد تموت حرام نزل نكد من اول الراويه و كمان تموتى البطل بس قولك دى جزاتى انا غلطانه سايبه مذاكرتى و امتحاناتى الا بعد الشهر عشان اتابع الراويه بتاعك وفى الاخر تموتى شهد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى