رواية وعد الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة محمد
رواية وعد الفهد الجزء الخامس عشر
رواية وعد الفهد البارت الخامس عشر
رواية وعد الفهد الحلقة الخامسة عشر
نرجس بصدمه: كيف يعنى هتجوز
بدريه :مالك يا خيتي مش عايزه تفرحي بفهد ولا ايه
نرجس: ها اومال عايزه افرح بيه بس اتفاجت
بدريه :مش عايزه تعرفي مين
نرجس: مين
بدريه :الدكتوره وعد صاحبه مريم
نرجس: مبروك يا ولدى
فهد: الله يبارك فيكى يا عمتى
بدريه :بقولك ايه يا خيتي متنزلى معايا انى وصباح عشان نشتروا جهازها
نرجس :صباح هتجوز هى كومان
بدريه: ايوا هتجوز فتحى
نرجس :ماشى يا خيتى هنزل معاكى
فهد :طيب استأذن انى السواق بره يا حجه هيبقى معاكوا
بدريه: ماشى يا ولدى
بعد ذهاب فهد
نادت بدريه علي صباح
صباح: خير يا حجه
بدريه: جهزى حالك هننزل السوق
صباح: حاضر يا حجه
في منزل وعد
مريم: قررتى ايه
وعد بتنهيده: موافقه
مريم بفرحه: بجد يا وعد
وعد: ايوا
يارا باستغراب: موافقه علي ايه
مريم: فهد عايز يتقدم لوعد
يارا بفرحه: بجد
مريم :ايوا بجد
يارا: لولولولولولولولوى
وعد :انتى بتعملي ايه
يارا :عندنا فرح
مريم :هههههههههه أهدى يا بنتى ثم وجهت كلامها لوعد انا هقول لفهد علي قرارك اشطا
وعد: تمام
في منزل فهد
مريم :السلام عليكم
فهد :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اتاخرتى ليه
مريم :كنت عند وعد
فهد: اتكلمتى معاها
مريم :ايوا وعد موافقه
فهد :زين
مريم :بس كده
فهد: دامر كان بيعمل ايه في المستشفى النهارده
مريم :ولا حاجه قال إنه عمل حادثه وايده اتجرحت كان جاي يعالجها
فهد :ماشى يا مريم قولى للدكتوره أننا هنروحلها بكره
مريم بفرحه: اشطاااا
مريم: اومال دودو وعمتى فين
فهد: راحوا السوق يشتروا جهاز صباح
واثناء حديثهم جاءت كل من بدريه ونرجس وصباح
بدريه بابتسامه :مساء الخير
فهد ومريم :مساء النور
فهد :خلصتوا
بدريه بفرحه: ايوا يا ولدى
فهد: زين اعملوا حسابكم هنروح بكره بيت الدكتوره
بدريه :وافقت مش أكده
فهد: ايوا يا حجه
نرجس :مبروك يا ولدى
فهد :الله يبارك فيكى يا عمتى
في غرفه نرجس
نرجس بغضب: بقولك هيجوز رايحين بكره عشان يتقدم لها
عزمى :عايزانى اعمل ايه
نرجس: توقف اللى بيحوصل ده انى مش هسمح أن واحده زى دى تدخل عائلتى وتاخد كل حاجه
عزمى ؛خلاص أهدى انى هتصرف
في صباح اليوم التالى
مريم: صباح الخير
بدريه بابتسامه :صباح الفل
نرجس: صباح النور
بدريه: مش هتفطرى يا بتي
مريم :لا يا دودو انا اتاخرت النهارده جدا يلا سلام عليكو
بدريه ونرجس: وعليكم السلام
خرجت مريم وفى طريقها الي المستشفى
اذا بأحدهم يضع قطعه قماش على وجهها وماهي الا لحظات وتقع فاقده للوعى
دامر كان في طريقه الى العمل
دامر راي مريم فذهب باتجاهها و لكنه راي أحدهم يضع شى علي وجهها ثم وقعت فاقده لوعيها حملها ذلك الشخص ووضعها في سياره تابعه لوالده وانطلق بها ركب دامر سيارته ولحق بالسياره
اسرع دامر واقفل الطريق علي السياره التى تتواجد بها مريم
خرج كلا من دامر والرجل من سيارته
الرجل :انت كيف تو
ولكن فاجائه دامر بلكمه أطاحت به أرضا ثم ذهب باتجاه السياره التى تتواجد بها مريم فتحها وحمل مريم الفاقده للوعى ووضعها في سيارته وانطلق بها
في منزل فهد
اثناء خروج فهد من المنزل يتفاجئ بدامر أمامه يحمل مريم
فهد بصدمه :مريم حوصل ايه ثم أخذها من بين يدي دامر و وضعها علي الاريكه
ثم وجه كلامه لدامر: حوصل ايه
دامر حكى له ماحدث
فهد :شوفت اللي عمل أكده
دامر بكذب: لا ثم أكمل حمدالله أنها بخير ثم تركه وذهب
في منزل الشيخ رفعت
دامر بصوت عالي: يا عزمى بيه يا عزمى بيه
الشيخ رفعت: في ايه يا ولد صوتك عالي ليه
دامر :عزمى بيه فين
عزمى: خير يا ولدى
دامر بغضب: انت ايه مكفكش اللي عملته زمان
عزمى :أنى عملت ايه يا ولد
دامر: خطفت مريم ليه
عزمى وهو يدعى عدم الفهم: مريم مين
دامر: هه انت عارف زين انا بتحدت عن مين
الشيخ رفعت: فهمنى يا ولدى
دامر :عزمى بيه كان عايز يخطف مريم بنت عمى عبدالله مش كفايه قتلت ابوها وامها عايز تقتلها هى كومان
عزمى: أنى معرفش انت بتحدت عن ايه
دامر :اللى حاول يخطفها واحد من رجالتك والعربيه كومان من عربيات المصنع
الشيخ رفعت : الكلام دا صوح يا عزمى
عزمى: ايوا صوح يا بوى
الشيخ رفعت :ليه يا ولدى ليه زنبها ايه مش كفايه حرمتها من عائلتها أخرج من البيت دا مش عايز اشوف وشك
عزمى بصدمه: بتطردنى يا بوى
الشيخ رفعت :ايوا بطردك مش عايز اشوف وشك ثم أكمل بغضب اطلع بره برررررره ثم وقع أرضا فاقده وعيه
دامر: جددددددى
عزمى: ابوى
في غرفه مريم
فهد بابتسامه :كيفك دلوقت يا مريم
مريم :كويسه بس دماغى بتوجعنى شويه
فهد: ايه اللى حوصل
مريم: كنت رايحه المستشفى وفى حد جه من ورايا وحط حاجه علي وشى وبعدها اغمى عليا
فهد :طيب ارتاحى دلوقت ومتقوليش حاجه للحجه او عمتى زين
مريم :حاضر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الفهد)