رواية وعد الفهد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سارة محمد
رواية وعد الفهد الجزء الحادي والعشرون
رواية وعد الفهد البارت الحادي والعشرون
رواية وعد الفهد الحلقة الحادية والعشرون
نرجس: مين اللي قالك الحديت ده
عصام: ملكيش صالح مين قالي انت صحيح عملتي اكده
نرجس بحقد :ايوا عملت اكده ولسه
عصام :ليه يا اما اكده عشان الورث عشان الفلوس تقتلي اخواتك عشان الفلوس يا اما
اعمل ايه دلوقت ابلغ عنك هه مقدرش اكمل عادي ولا كاني عرفت حاجه بردو مقدرش
نرجس :انا عملت كل ده عشانك انت واختك
عصام :ههه عشاني اني ورقيه اللي ماتوا دول اخواتك كيف قدرتي تعملي اكده كيف
نرجس ببرود :انت مش هتيجي تحاسبني علي اللي عملته وهتساعدني انت واختك في الجاي
عصام بصدمه: اساعدك هه اساعدك تدمري العيله دي دا مستحيل يحصل اني اول واحد هيوقف في وشك يا اما
ثم تركها وخرج
نرجس :غبي زي ابوه هيضيع كل اللي عملته
رقيه :انتي ناويه علي ايه اما
نرجس :فهد لو فضل عايش مش هنعرف نطول حاجه واصل فهد ومريم لازم يحصلوا عبدالرحمن وعبدالله
رقيه بصدمه: هتقتلي فهد لا يا اما
نرجس بخبث: سلامه فهد ولا تبقي ست البيت دا كله
رقيه :هااااا
نرجس: ردي
رقيه بابتسامه: اساعدك كيف
نرجس بابتسامه: ايوا اكده اسمعي بقي
عند رائد ومريم
مريم :انت بتحب
رائد: ايوا بس هي متعرفش
مريم: ازاي
رائد :شوفتها اول مره من سبع سنين حبيتها فضلت وراها لحد ماعرفت عنها كل حاجه ولا مره قدرت اقف قدامها واعترفها اني بحبها مقدرش واهو راحت مني
مريم: هتسيبها تروح منك
رائد: اعمل ايه
مريم بابتسامه حزينه: روح اعترف لها بحبك قدامك لسه فرصه مضيعاش
رائد :انتي شايفه اكده
مريم: ايوا
رائد: شكرا يا مريم
مريم: علي ايه
رائد: انتي عطيتني امل ولو بسيط شكرا
مريم بابتسامه: العفو عن اذنك
ثم ذهبت
في الداخل
بدريه :مالك يا مريم
مريم لم تتحدث واتجهت الي غرفتها
بدريه :مالها
يارا :مش عارفه يا خاله هروح اشوفها
ذهبت يارا وراها
في غرفه مريم
بمجرد دخولها لغرفتها انفجرت في البكاء
يارا: مريم مالك بتعيطي ليه
واخذتها بين احضانها
مريم ببكاء: بيحب واحده تانيه يا يارا
يارا :اهدي يا مريم وفهميني
مريم :طلع بيحب واحده تانيه هو قالي كده
يارا: اهدي يا حبيبتي اهدي
في اليوم التالي
فرح فتحي وصباح
في غرفه صباح
وعد: زي القمر يا صباح
يارا: فعلا حلوه اوي والفستان تحفه
صباح بابتسامه: صوح
وعد ويارا بابتسامه :طبعا
اتت بدريه قاله: ماشاء الله ماشاء الله زي القمر يا بتي
صباح وهي تحتضن بدريه :شكرا يا خاله علي كل اللي عملتيه معايا من وقت ما دخلت البيت ده
بدريه: متشكرنيش يا صباح انتي بتي ودا واجبي
يارا :كده انا هعيط وربنا
وعد :اه الموقف مؤثر اوي
بدريه: وه مالك يا مريم ساكته ليه
مريم: هااا ابدا يا دودو اصلي تعبانه شويه بس
بدريه :وه تعبانه روحي يا وعد قولي لفهد خليه يجيب الدكتور
مريم :لا يا دودو مش مستاهله انا تمام
بدريه: متوكده يا بتي
مريم بابتسامه: ايوا يا دودو
في الاسفل
فهد بابتسامه: مبروك يا فتحي
فتحي: الله يبارك فيك يا فهد
اتي دامر من ورائهم قائلا: مبروك يا فتحي
فتحي بابتسامه: الله يبارك فيك عقبالك
دامر: يارب
رائد :اهلا اهلا بالبشمهندس
دامر بصدمه; رائد اتوحشتك قوي
رائد :واني كومان يا صاحبي
دامر موجه كلامه لفهد: كيفك يا فهد
فهد: زين عن اذنكم
رائد وهو يضع يده علي كتف دامر :بكره كل حاجه ترجع زي الاول يا صاحبي اصبر
دامر: كيف يعني هترجع
رائد: بعدين دلوقت عايزين نفرحوا بفتحي اخيرا واحد فينا هيعملها ويتجوز
دامر :هههههه معاك حق
رائد: اهو العروسه جات روح خد عروستك يا عريس
فتحي; ايوا صوح
ثم ذهب باتجاه صباح
بدريه: مبروك يا ولدي
فتحي: الله يبارك فيكي يا خاله
عند رائد ودامر
دامر :اومال فين عصام
رائد: مش عارف والله من الصبح ماشوفتوش
ثم اكمل بصدمه ليكون قال حاجه لنرجس
دامر :بتقول ايه
رائد: لا لا ولا حاجه استاذنك دقيقه بس
دامر: اتفضل
ثم ذهب باتجاه فهد
رائد :فهد عصام مش امبين من الصبح شكله اكده قال لنرجس علي كل حاجه
فهد: اهدي هو قالي إنه واجهها باللي عرفه وهي ما انكرتش حاجه
رائد: يعني
فهد: عصام مش زي نرجس عصام مش بيحب الظلم وهيقف ضدها
في مكان آخر
عمر: يا بني هتفضل ساكت كده مش هتقولي مالك
عصام: سيبني في حالي يا عمر بالله عليك
عمر :مش المفروض فرح فتحي النهارده
عصام :ايوا
عمر :طب مروحتش ليه
عصام: مخنوق
عمر: عصام احنا اصحاب من زمان احكيلي ايه اللي مزعلك
عصام :صديقتي لو ينفع هحكيلك علي كل حاجه
عمر :علي العموم براحتك هقوم اقول للحجه تعملنا كوبايتين شاي
عصام: ماشي
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الفهد)