رواية وعد الزين الفصل الثامن 8 بقلم وعد
رواية وعد الزين الجزء الثامن
رواية وعد الزين البارت الثامن
رواية وعد الزين الحلقة الثامنة
زين قعد جنبها وباين ع وشها الارهاق
_وعد بدءت تفتح عنيهاا ببطئ
_وعد انتي كويسه اجيب الدكتور
وعد وافتكرت الا حصل وعنيها دمعت
وعد: ممكن اشوف بنتي
زين: حور تحت معا بابا
وعد بهدوء: تمام انا هنزل اشوفهاا
زين بتسرع بس انتي تعبانه استني هساعدك
وعد سحبت ايديها وع نفس الهدوء
_استاذ زين سبق وقولتلك اياك تقرب مني وانا بنفسي هنزل
زين بزعل: اديني فرصه ي وعد وصدقيني كل حاجه هحلها
وعد بدموع: عاوزه اعرف كل حاجه اي الا حصل ليه سبتني واي حصلي وليه خبيت بنتي عني
زين بجديه: بليل ي وعد هحكيلك كل حاجه
وعد بارهاق تمام ي استاذ زين
زين بتعب لو عوزتي حاجه رني عليا
وعد: هوا ممكن يعني…
زين بمقاطعه ثواني ي وعد
-اي ي مايا
_……
_تمام انا جي حالا
زين انا ماشي هبعتلك رحاب لو عزتي حاجه رني عليا
وعد بغيره: مين مايا دي
زين بخبث: ع ما اظن ميخصكيش
وعد بزعل طفولي بس انا مراتك ومن حقي
زين بمقاطعه لما نيجي نتكلم يلا سلام
وعد بضيق: تمام
زين ف نفسو وهوا كاتم الضحكه: ولسه ي وعد هخليكي تحبيني من تااني
ف مكان اخر
..: هتعمل ايه دي لو افتكرت هتبقي مصيبه
محمود: انتي لازم تسافري وتختفي ف الوقت ده
…: لو حصلي حاجه مش هسكت وهطربق الدنيا ع دماغك
ف شركه السيوفي
_عملتي ااي
_ي فندم هوا ساكن ف القاهره وعنوانو****
_تمام اوي شكرا ي مايا
عند وعد نزلت لقت حور بتلعب معا جدها
وعد بدموع: يروح مامي انتي
حور بفرحه: ماما وعد وجرت ع حضنها
وعد قعدت تبوس ف وشهاا قد ايه وحشاها حته وهيا مش فاكره
احمد بهدوء
_تعالي يوعد عاوز اكلمك
وعد لرحاب خلي بالك من حور ي رحاب
رحاب بأحترام:حاضر ي ست هانم
وعد بصتلها ببتسامه ومشت
_اقعد ي وعد
_بابا كنت عاوزني ف ااي
احمد:يااه فات كتير اوي مسمعتهاش منك
وعد برااحه:انا مش فاكره حاجه بس حسيت اني لازم اقولهالك
احمد بطيبه:طول عمرك حنينه وطبعك الاصيل مش هيتغير
وعد بأبتسامه تسلم ي بابا مقولتليش كنت عاوزني ف ااي
احمد بهدوء:انا عارف الا سمعتيه صعب عليكي ان بنتك بقالها كتير بعيده عنك بس ي حببتي زين بيحبك ده حفي زمان عشان ياخدك
وعد بزعل:بس هوا سبني وبعد بنتي عني
_هوا مبعداهااش عنك انتي لما فقدتي الزاكره الدكتور قال انو لو حاولنا نفكرك هيحصلك مضاعفات
وعد بدموع:انا عاوزه اعرف اي حصل ليه فقدت الزاكره
احمد بحب ابوي:صدقيني هوا هيحكيلك كل حاجه بس صدقيه ي وعد زين عمرو ما حب ولا هيحب غيرك
وعد بدموع:بعد اذنك ي بابا انا هطلع ارتاح
جرت ع اوضتها
احمد بحزن:ربنا يريح قلبك يبنتي
بليل زين دخل
زين:رحاب ي رحاب
رحاب بأحترام:نعم ي بيه
حور نامت
_حور ف اوضتها نايمه وست هانم فوق مشعاوزه تاكل من الصبح
زين بتعب
اعملي عشا وهاتيه فوق
_حالا ي بيه
_معليش ي رحاب هتعبك معايا اعمليلي كوبايه قهوه
زين طلع لقاها نايمه والتعب باين ع وشها
ملس ع وشها
_لسه زي منتي بتسحريني زي اول مره شفتك فيهاا
فلاش باك
_عمر انا عاوز الصفقه دي باي طريقه
_بس ي يصحبي انت متأكد من قرارك
زين بعصبيه
المكان ده انسب انو يتبني فيه الاوتيل
عمر بزهق: انتاا حر
وكان هيمشي بس لفت انتباه بنت مختمره اقل ما يقال عنها جمال غير طبيعي بتعدي راجل كبير ف السن
زين بهيام: دي زي الملاك سبحان الخالق
عمر بضحك: اي ده معقوله زين يجلالة قدره تعجبو بنت
زين وقد افاق من شروده: عمر يلا بينا اتأخرنا
عمر بضحك: قول لنفسك
زين بعصبيه
عمر قدامي احسن اطردك
عمر بخوف مصتنع: اي ده بعتني ي زوزتي مكنتش واحده الا تعمل كده عمر بغمزه بس تستاهل
زين بقرف امشي يلا جتك القرف
بااك..
فاق من شروده ع ايدها وهيا بتملس عليه
زين بحب: انتي فوقتي كده متاكليش طول اليوم
وعد بزعل: ميخصكش
زين وافتكر الاحصل
زين بضحك: اي ده هوا انتي كنتي غيراانه
وعد بزعل طفولي: مش بغير ع حد اناا
_زين بضحكه رجوليه بانت غمزااته
دي السكرتيره ي وعدي
وعد كانت لسه هتتكلم قاطعهم خبط ع الباب
رحاب:…
زين بخوف: انا نازل حالا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الزين)