روايات

رواية ورطة عشق الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

رواية ورطة عشق الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

رواية ورطة عشق الجزء الثالث

رواية ورطة عشق البارت الثالث

ورطة عشق
ورطة عشق

رواية ورطة عشق الحلقة الثالثة

بص من حته صغيره من الشباك واتفاجأ بيها قالعه الشبشب وبتقول…والله لو ما حليت عن سمايا يا ابن العداده لاخلي الي ما يشتري يتفرج عليك يا بياع الكفته المضروبه يا مقيح
عبده قال..يا بت انا بحبك فيها ايه يعني لو تتجوزيني ده انا ههنيكي واكلك كفته
عشق قالت بزهق..ياض انا مفطرتش على الصبح ابعد من وشي بدال ما اعملك انت شخصيا كفته
براء بص لنور بزهول وقال…ده شكلو بيعاكسها انا هنزلو
نور قالت …لا تنزل لمين هو كل يوم كده متشغلش بالك انت
براء قال بغضب..مشغلش بالي ازاي ده واحد قليل ادب وعايز يتربي..قال كده ونزل بسرعه ونور بقت تنادي عليه بس مسمعهاش
براء اول ما نزل الشارع اتقدم عليهم بغضب وقال بزعيق..فيه ايه يلا مالك بيها ..ومسكو من قميصه بغضب
عشق استغربت انو نزل …وعبده قال…ايه ده ايه ده مين ده يا عشق..ما انتي مطرياها اهوه امال ليه بتيجي عندي وتنشف
عشق بصتلو بقرف وقالت..كل خضار كتير يا اخويا علشان متنشفش كتير …ويلا غور من وشي ده ابن عمي جاي يزورنا
براء وقفو بغضب وقال..مشوفش وشك على بعد عشرة كيلو من بيتها يلا غور
عبده مشي وهو بيقول..ماشي يا عشق ماشي
عشق بصتلو وابتسمت وقالت…نزلت ليه..انا بعرف اوقفو عند حدو
براء قال بضيق…اصلا غلط تنزلي الشارع كده لوحدك في عقول مريضه متعرفيش بتفكر ازاي
عشق ابتسمت وقالت..على العموم …تسلم
براء ابتين وقال..طب يلا اطلعي وبطلي مرقعه
عشق ضحكت وقالت..مرقعه ماشي..براء مشي وراها وقال..هو انتي لبسك كلو ضيق كده يا بت..ما عندهم حق الصراحه
عشق بصتلو بطرف عينها وتبسمت بفرحه وكسوف وجريت على البيت وهيه مبسوطه بيه جدا
براء اتنهد من جمال ابتسامتها وبقى باصص عليها من بعيد بس فاق على صوت تليفونو واول ما شاف المتصل اختفت ابتسامتو تدريجيا وفتح وقال..ايوه يا باشا
وسمعو شويه وقال.. لا حضرتك لسه ممشيوش هيسافرو بكره بالليل
وسمعو شويه وقال..لا طبعا اكيد هبلغ حضرتك قبل ما يمشو بساعتين تلاته علشان تلحق تيجي تاخد ابنك
قال كده وقفل معاه واتنهد بحزن وقال..سامحيني يا عشق
تاني يوم كانو بيجهزو الشنط وكل حاجه تمام عشق بصت لبراء بابتسامه وقالت…انا مش عارفه اشكرك ازاي
براء ابتسم بالعافيه وقال…عادي يا عشق انا معملتش حاجه
عشق ابتسمت وقالت…ازاي ده انت وقفت معانا في وقت مكانش معانا حد خالص…انا مش عارفه اشكرك ازاي
براء اتنهد وقال…انا…انا كان نفسي اساعدكم بجد
عشق ابتسمت وقالت..بس انت ساعدتنا كتير..احنا من بكره يمكن منشوفش بعض تاني…وانا…انا بنت طول عمري بمشي بمزاجي..وبعمل الي بيقولو قلبي..حتى لو غلط…بس لازم لما يأمرني قلبي انفذ
براء قال باستغراب… مش فاهم …قصدك ايه
عشق ابتسمت وقالت…قصدي اني من وقت ماشوفتك وانا..انا حابه كل ثانيه معاك..يمكن غلط اقولك كده وطبعا مش مضطر تبادلني نفس الشعور..بس زي ما قولتلك الي بيأمرني بيه قلبي بنفذو
براء ابتسم بسعاده من جواه وكان هيقولها ازاي هو كمان حاسس نفس احساسها بس اختفت ابتسامتو وبلع ريقه بخوف وقال بسرعه..احنا لازم نمشي من هنا يا عشق…حالا يلا بنا
عشق مفهمتش قصدو ولسه هتسألو بس قبل ما تنطق كان الباب اتكسر فجأه ودخل فهمي ورجالتو وقال بابتسامه..نور قلبي…معقوله عايزه تهربي مني..وعقلك مصورلك اني هسيبك تاخدي ابني كمان
نور وعشق اتصدمو وخافو جدا ونور شدت ابنها عليها بشده وبقت ترجع لورا وهيه بتقول برعب.. لا..لا وانبي لا ابني
عشق وقفت قدام نور وقالت بغضب وخوف..خد رجالتك وامشي من هنا يا فهمي بيه احسن والله اطلب البوليس
فهمي ضحك وقال..زي البوليس الي جبتيه من يومين..مش كده
عشق اتسعت عنيها بزهول بس الي صدمها وخلاها هتقع من طولها لما فهمي طلع فلوس كتير وحدفها لبراء وقال…شكرا يا برو..وخليك مستني مني تليفون يمكن احتاجك في حاجه تانيه
بقلم..زهرة الربيع
عشق بصتلو بصدمه ودموع ومبقتش قادره تتكلم ولا ترد وبراء كان منزل عيونه في الارض ودموعها اتجمعت ومش قادر يواجهها ابدا
عشق فضلت بصالو بصدمه وخيبه امل بس فاقت على صوت نور بتصرخ لما فهمي شد ابنها منها وعمركان بيصرخ باسم امه وعشق
عشق جريت هيه ونور على فهمي وبقم يشدو الولد منو بس فهمي زقهم بقوه واخد الولد ومشي
نور قعدت على الارض وبقت تلطم وتبكي بقهر
وعشق مستسلمتش جريت ورا فهمي وبقت تتخانق وعايزه تاخد الولد باي طريقه
براء خاف عليها جدا وجري وراها وبقى يشدها ويقول..اهدي يا عشق خلاص سبيه يا عشق اهدي
عشق مكانتش سمعاه وعماله تضرب فيهم وتشد في عمر لحد ما فهمي طلع السلاح ووجهو عليها وقال…ابعدي يا حلوه لتتعوري..لو مش عايزها تتأذي زي ما طلبت خدها من هنا
براء قال بسرعه.. لا يا باشا..هاخدها هاخدها وشد عشق بكل قوتو واخدها بالقوه وهيه كانت بتضربو جامد وبتصرخ لحد ما العربيات مشيت وفقدت الأمل ووقعت على الارض بتعب وبقت تبكي جامد وووووو
😔😔😔😔😔😔😔😔

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورطة عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى