روايات

رواية ورد اليمن الفصل الخامس 5 بقلم لوجي أحمد

رواية ورد اليمن الفصل الخامس 5 بقلم لوجي أحمد

رواية ورد اليمن الجزء الخامس

رواية ورد اليمن البارت الخامس

رواية ورد اليمن الحلقة الخامسة

بيحسس علي ج*سمها كان بارد جدا لف أيده حوالين وسطها وشالها علشان الفضيحه قدام اهل البلد

…..الاحصل قبل كدا صفيه جاءت على دياب وقالت له الحق يا سي دياب الست ورد اليمن وقعت من طولها وبقى لي شويه بافوق فيها مش بتفوق وجسمها بارد خالص شكلها ماتت

طبعا خليل كان موجود وسمع الكلام ده بس لصفيه بغضب وقال لها غوري يا بنت من هنا فككم بقى من الالعيب دي كلام النسوان ده مش هيدخل علينا غوري

وزق صفيه بعيد غوري تموت ولا تروح في داهيه

كل دا ودياب ساكت مناطقش ولا تكلم

صفيه فضلت تعيط ومشت

خليه قرب على دياب وقال له ما تسمعش الكلام الهبله دي يا اخويا ورد اليمن تلاقيها سليمه وصاغ سليم بس دي تمثيليه جديده من تمثيلياتها علشان انت ترجعها

بس قبل ما دياب يرد على خليل كان فيه هليله بره وصوت عالي

وحد بينادي ويقولي الحق يابيه الحق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طالعه خليل ودياب على الصوت

وجد الناس المعازيم بيقولوا الحق مراتك واقعه في الجنينه

🙄

يا ابو خليل باقوا مضطرين ان هم ياخذوا ورد اليمن او يشوفوها مالها

علشان خاطر الناس وعشان خاطر الفضيحه وعشان خاطر ده فرح

مش دياب وخليل لما كان ورد اليمن فعلا هي كانت فاقده الوعي ووجعه بس ما نعرفش بقى هو بمزاجي ولا غصب عني هنعرف مع بعض قرب دياب عليها ب

ما ان هو جوزها ما هو ما حدش يعرف ان هو طلقها

وحاول يفوق فيها بس ج*سمها كان بارد جدا ومش فاقت

قال اندهوا الحكيمه الدكتوره يعني

حاول يشلها ويطلعها علي فوق لكن مشي بيها خطوتين اتنين ووقعت من أيده

هو راجل كبير في السن مش متحمل الصدمه ومش متحمل الابيحصل

خليل ..سلامتك يا اخويا

دياب..لما اتكسف قدام الناس قاله شليها طلعها أوضتها انت زي اخوها

قدام الناس

خليل لف أيده حوالين ج*سمها وشالها جسمها كان بارد فعلا وطلعها فوق حطها علي السرير

علي طلوع دياب

خليل قرب عليه وقالها شكلها بتمثل

دياب..اطلع انت ياخليل علشان المعازيم وانا هستني لما الحكيمه تجي وحسك عينك حد يعرف حاجه اللي حصلت من شويه

 خليل بصه

 وقال له عيب يا اخويا اللي انت بتقوله ده شرفك هو شرف فيك واللي يمسك يمسني

وخرج من الاوضه

علي وصول الدكتوره

خير في ايه يادياب بيه

دياب..مش عارف المدام وقعت من طولها

الدكتوره انت بتفضل انت بره يا دياب بيه وواحده تدخل تساعدني

علي وجود صفيه قالت أنا إلا اساعدك دي ستي ورد البركه بتاعتنا كلنا

الدكتوره .طاب تمام تعالي معايا جوه عندها

دخلت الدكتوره وصفيه عند ورد اليمن وغيبه شويه

 وخرجت الدكتوره من عند ورد

دياب…طمنيني .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الدكتوره.اطمن انا حاولت افوقها بس انا شاكه أنها حامل علشان كل الأعراض دي حامل

دياب..حامل كيف يعني احنا بقالنا كتير متجوزين وربنا ما اكرمناش

الدكتوره..مفيش حاجه بعيده عن ربنا هي ترتاح يومين وانا هاجي تاني يكون الحمل بأن ونتأكد

ومشيت الدكتوره

دياب .بصدمه ..حامل كيف وانا مبخلفش ثم التفت إلي اخوه خليل بنظره غضب .وقال ورد حامل ياخليل وانا مش بخلف

خليل..استهدي بالله يااخويا الا في دماغك دا غلط انا ورحمه ابويا وامي ملامستها ولا جئت يامها

دياب..حامل كيف من الهوا

خليل ..الدكتوره مقالتش اكيد انت لازم تتأكد

دياب..هتاكد ولو طلعت حامل هق*تلها واق*تلك

خليل..وووه وانا مالي مراتك هي إلا ش*مال

دياب وهو يخبط اهوه بحرف العصا اخرس خالص متتكلمش غير لما اتاكد

ياوفته يلا اسمك صفيه

طلعت صافيه تجري وتقول مبروك ياسي دياب

دياب..اكتمي يابت وتخرسي تغوري دلوقتي تجبلي ام حمدي الدايه

صفيه..دلوك يابيه

دياب..انا قولت دلوك غوري غوري

صفيه راحت تنفذ الكلام لكن خدت المنديل اللي كان في د*م اللي كان في الفازه معها وهي نازله من غير ما احد ياخذ باله

ودياب ..والله لاهد الدنيا ووضع يده علي جيبه ملقتش الس*لاح دخل اوضه الخزنه يجيب الس*لاح

في الوقت دا خليل استغل الفرصه ودخل لورد الاوضه

وكانت الصدمه

……🙄🙄

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورد اليمن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى