روايات

رواية ورد الصعيد الفصل السادس 6 بقلم نور شريف

رواية ورد الصعيد الفصل السادس 6 بقلم نور شريف

رواية ورد الصعيد البارت السادس

رواية ورد الصعيد الجزء السادس

رواية ورد الصعيد
رواية ورد الصعيد

رواية ورد الصعيد الحلقة السادسة

ادهم اخد منها التلفون بفزع بتقولي اي :
بقولك ورد وسليم مع بعض في المزرعه يا ادهم..
ادهم رمي التلفون ونزل ركب العربية وراح علي المزرعه بغيرة:انت طلقتها راجع ليها تاني ليه ورد ليا انا وبس ومش هسبها يا سليم
فاجاة خبط بنت بي العربية..
جميلة قعدت قدام العربية بوجع :
مش تحاسب يا حما*ر انت رجلي وجعتني..
ادهم بعصبية :مش وقتك خالص بس بنت ماشيه جمب المزارع اهنا بتعمل اي..
ايوه انت من الصعيد انا قاعده في الدار دي بيتي هنا وبخرج دايما لكن اول مره اشوف حما*ر ماشي كدا..
ادهم شدها من دراعها.. اي ده اقفلي بوقك شوية يا جميلة..
لا بقا بدأت اشك فيك عرفت ازي ان اسمي جميلة؟؟
انتي فعلا جميلة عيونك خضرا زي لون الزرع اشوفك مره تانيه ساق العربية بسرعة ووصل المزرعه..
جميلة لمست بي ايديها علي وشها قال عني جميلة الثعلوب ده بس قمر اوي ياماااا تعالا عايزه اقولك علي حاجات حصلت دلوقت..

 

لبست شبشبها تاني وعدلت الطرحة علي شعرها و دخلت لي امها ”
ورد نزلت من علي الفرس بخوف وقالت :جبتك لي حبيبة القلب خليك معاها اشبع منها بلاش تاذيني..
ايسم الفرس قرب منها بحنان، ورد طبطبت عليه بخوف :سليم؟
سليم خرج ورد من الاسطبل بفرحة :كنت بشوف ورد..
فجاة الفرس قرب من بعضه ومشيو بعيد، ما تيجي نمشي بعيد زيهم يا ورد..
فاجاة ادهم دخل بخبث :مش تقولو عشان اجي واشوف الي بيحصل اهنا..
ورد بلعت ريقها بتوتر :ادهم جاي ليه؟
جاي اشوفك يا ورد؟؟
سليم بغيرة :عايز اي يا ادهم منها..
انت مش طلقتها المفروض تبعد عنها واصل هي دلوق مش مراتك صح..
ورد بصت لي ادهم بخبث :انا جيت هنا عشان الفرس، لقيت سليم جاي جيت معاه.. تعالا اقولك حاجه..
ادهم قرب منها وركز مع ملامحها :
انا بدور علي شغل ومحتاجه اشتغل واساعد ابوي؟
عايزه شغل قصدك؟؟
سليم بصلها بضحك:تربيتي تربية سليم الزهيري..
ورد بخبث :اشتغل سكرتيرة معاك في الشركة..

 

ادهم قرب من سليم بمكر.. خلاص ورد بقت تابعي كلها كام شهر وتبقي بتاعتي واعتبر دلوقت احنا مخطوبين اشوفك بتكلمها، مش هتشوف خير..
ورد غمزت لي سليم بضحك:يلا يا ادهم انا شوفت الفرس وعايزه اروح الدار..
بعد مرور ساعتين ”
ورد قاعده في اوضتها وماسكه ورقه وقلم، اول حاجه بكره لازم اعرف معلومات عن ادهم كافيه، معلومات عن سليم معلومات عن مقصوفة الرقبه العقر**بة رزان؟؟
فاجاة تلفونها رن..رقم غريب!!
ورد بتوتر:مين معايا علي التلفون عاد؟
رزان بعصبية:يا بت مش قولتلك سليم بقا بتاعي هو دلوق مطلقك يبقي تبعدي عنه الا وقسما اسمك هيبقي علي كل لسان، ونتي عارفه رزان مش سهله..
ورد ضحكت بقوة: ضحكت وخوفت في نفس الوقت يبنتي اشبعي بيه وخلفي منه وعيشي حياتك انا لو مش بس حارقة دم*ك مش هتقدري تكلميني،تخيلي قاعده في الدار وكايدكي امال لو معاكي في الدار..
رزان رمت التلفون في الارض :العمل كيف مش شغال معاه لا يكون الشيخ ضحك علي امي ومعملهاش حاجه لازم اسالها..
في اوضة سليم

 

كان قاعد ماسك بطنه بوجع :مش قادر لازم اروح لي الدكتور،
الزهيري سمع صَوت صريخ قرب من اوضة سليم بلهفة:
فيك اي يا سليم انطق؟؟
سليم بوجع:عايز اروح لي دكتور بسرعة يا بوي؟
الزهيري بيبص علي شعره.. كان بيقع شعرك بيقع يا سليم.
رزان جريت عليه بخبث :ايوة كدا عايزك تتألم انت اخدت فلوس ابوي جيت اخدها من صحتك وتعب ابوي الي راح والله ما هرحمك؟؟
الزهيري شال ابنه ونزل بيه تحت لي العربية بخوف:
انا هروح لي اقرب مستشفي..
سليم بصريخ ووجع:مش قادر بسرعة بطنيي بتتألم..
ورد فاجاة قلبها انقبض قالت بهدوء:سليم..
هرن عليه قلبي مش مطمن.. فتحت تلفونها ورنت بتوترر:
رد يا سليم في اي؟
الزهيري رد بخوف :ايوة يا ورد يا بنتي في اي!!
سليم فين يا عمي ضروري؟؟؟؟
سليم بطنه وجعاه قوي اخدته لي اقرب مستشفي..

 

ورد قفلت بسرعة طلعت عباية وشال ونزلت بسرعة” ايوة يا ابوي سليم في المستشفى ولازم اروح..
استني هاجي معاكي ؟
ورد بتسرع :انا لازم امشي بسرعة وركبت العربية ومشيت بخوف.. يا تري يا سليم فيك اي..
الزهيري وصل المستشفي بسرعة :
ابني بيتالم مش عارف واصل عنده اي..
الدكتور اخده ودخل بيه عمليات؟؟
ورد رنت بخوف :ايوه يا عمي انت في مستشفي **
اه سليم دخل عمليات..
بعد مرور ساعه،
ورد واقفه بتوتر :هو بيشتكي من اي يا عمي؟
بقاله فتره متابع مع دكتور.. كل ما اساله عندك اي يقول مرض عادي مش مظبط اكلي شوية..
ادهم قرب منهم بخبث؛ هو سليم ماله؟
لسه الدكتور مخرجش..
رزان بتمثيل الزعل :سليم ماله وفينه يا عمي، ازيك يا ورد..
ورد حضنتها بمكر :والله لو كان ليكي يد في الي بيحصل فيه ده واصل لا اكون قا*طعه يد،ك الي اذيتي بيها يا رزان..
رزان بلعت ريقها :ده تهديد ده ولا انتقام..
افهمي زي ما تفهمي بس لو عرفت ان ليكي يدك قالتها ورد بمكر :هق*طع يد*ك علي افعالك..
بعد مرور ساعتين ‘

 

الدكتور خرج بهدوء:سليم بيه عنده كا*نسر في المعدة..
ورد بستغراب :اي الكا*نسر ده عاد، هو فاق واي علاج المرض ده..
سر*طان ي ورد افهمي..
ورد فتحت عنيها بصدمة.. عشان اكده سليم مبيخلفش؟
كيف ونتي حامل؟؟
ورد بصدمة وخوف :سليم؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورد الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى