روايات

رواية ورد الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم نور شريف

رواية ورد الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم نور شريف

رواية ورد الصعيد البارت الخامس

رواية ورد الصعيد الجزء الخامس

رواية ورد الصعيد
رواية ورد الصعيد

رواية ورد الصعيد الحلقة الخامسة

الي بيحصل اهنا يا ادهم انت وهي، اخوك شافك مع رزان في المطبخ ودلوقت واقف معاها علي السلم..
ادهم بتوتر:اصل انا محتاج سكرتيره بفكر اشغل رزان معنا في الشركة..
رزان بخبث :كده كويس هعرف اوصل لي ورق البيت وامضي سليم على املاكه وارمي ادهم والراجل العجوز ده في الشارع؟؟
الزهيري فهم رزان بتفكر في اي قال :
تمام بكره ساعه 8 الصبح تبقي عندي في مكتب البيت عشان تعرفي شغلك واصل..
رزان هزت دماغها بمكر :من عيوني يا حاج..
ادهم دخل الاوضه وقفل الباب :
بقا عايزه تاخدي املاك البيت الي انا ابنهم ومش عارف اوصل ليها بس ممكن اوصل بيها عن طريقك..

 

في دار العمدة
ورد قاعده في البلكونة وبتشرب شاي بنعناع وسرحانه في سليم.. لازم اعرف فيك اي يا سليم اي الي مغيرك؟
الحاج محمد طبطب عليها بحنية:يشاء القدر ان عشان قاعد لوحدي ربنا يرجعك تقعدي معايا بعد امك الله يرحمها..
ورد حضنت ابوها بحزن :اتوحشتها قوي يا ابوي فين ايسم الفرس تابعك من يوم ما جيت وهو مش موجود..
محمد بضحك:انتي عارفه انه لم بيشوفك بيتعصب من يوم ما سليم اخد ورد الفرس؟؟
هو بيحبها..
فاجاة دخل سليم بحب :زي ما سليم بيحبك بظبط..
ورد بصدمة :اي الي جابك اهنا تاني اخرج بره..
سليم ابتسم لي ابوها :ممكن تسبني معاها شويه يا عمي..
ورد مسكت ابوها وبرقت:هتسبني مع راجل مش حلالي يا ابوي.
سليم بزعيق :ورد اهدي اخرج بره يا عمي الواحد مش عارف يتلم علي مراته شويه؟؟
انت بتزعق ليا والله يابا لو خرجت بره هسيب البيت وانام جمب الفرس تحت..
محمد قعد علي الكرسي بوجع من ظهره :
اتكلم يا سليم معاها انت عارف ورد بتنفذ الي هي عايزه ؟

 

عايز اي يا سليم ونا مش مراتك.
سليم خرج ورق وقال :ده ورق الملكية بتاعت البيت انا واثق فيكي ومش عايز حتي ادهم اخويا يعرف انهم معاكي، كمان عايزك تتطلبي من ادهم انك تبقي سكرتيرة خاصة وتعرفي كل حاجه هو عايزها، وتقولي انك عايزه ليا الاذيه وموضوع الطلاق هقولك عليه بعدين ”
ورد فتحت بوقها بعدم فهم :هو كان بيقول اي يا حاج..
سليم سابها ونزل عند الفرس تحت؟؟
انزلي وراه يا ورد عند ايسم..
بس ايسم بيحاول ياذيني لم بنزل تحت..
اركبي مع سليم و روحي لي ورد..
ورد رفعت الشال علي وشها ونزلت تحت بكسوف :
سليم انت فين؟؟
فاجاة سليم قفل باب الاسطبل بخبث :
موجود يا حبيبتي
ورد بخضه.. افتح الباب بسرعة ايسم هيجري ورايا..

 

سليم دخل لي الفرس وقال :مش عايز تشوف ورد؟
ورد لزقت في ظهر سليم بخوف :بيبصلي ازي يا سليم..
اركبي وهركب عشان نروح المزرعه..
ورد ركبت قدام سليم قرب منها بلهفه وقال:
اتوحشتك قوي يا ورد ريحة عطرك عندي في الدار وهدومك والشال الوردي وفستانك الاحمر..
ورد بكسوف :اتلم عشان انا خايفه ممكن يعمل فيا حاجه..
سعاد ام رزان بصدمة:سليم و ورد مع بعض انا لازم اقول لي بنتي؟؟
رزان كانت خارجه من الحمام ولفه الفوطه علي وسطها :
لاقت ادهم قاعد وبيدخن بشراسه.. ادهم ؟
امك بترن عليكي ردي وافتحي المكبر..
رزان بلعت ريقها بخوف :بس يا ادهم
ادهم بزعيق :افتحي..
رزان بخوف :ايوة ياما اخبارك اي..

 

اخبار زفت يا رزان.. سليم و ورد مع بعض رايحين المزراعه..
ادهم وقف بصدمة :اييي سليم مع ورد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورد الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى