روايات

رواية ورد الزين الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية ورد الزين الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية ورد الزين البارت الثاني

رواية ورد الزين الجزء الثاني

رواية ورد الزين
رواية ورد الزين

رواية ورد الزين الحلقة الثانية

اي الكلام الفارغ الي بتقولي ده اطلعي بره.. رد واحد من الموجدين :لو سمعت يا زين بيه احنا في شغل؟؟؟
زين شد ايدها وخرج بره بعصبيه وجنون :
اي الي انتي عملتيه جوه في الشركه ده انتي مجنونه ولا شاربه حاجه بقولك اي يا هنا انا مخنوق وعفريت الدنياا بتنطط في وشي يلا امشي ربنا يسهلك؟
هنا بتمثيل :بقا بتخوني عشان الجربوعه دي الي اسمها ورد!!!!!
زين شدها من درعها بقوه :مين الي ضحك علي عقلك وقالك الكلام ده احنا رجعنا لي موال ورد تاني، اه يستي انا لسه بحبها ومش بحبك مش عارف انساها بس تتكلمي عليها ساعتها هتشوفي وش تاني يا هناا؟؟؟
هنا بدموع :وذنب قلبي اي في العلاقه دي صحيح انا اخدتك منها بس كل ده عشان بحبك..
زين سابها ودخل الاجتماع وهو بيفكر في ورد :معقوله عملتلها حاجه لازم اكلمها….. خلاص يا رجاله الاجتماع انتهي نتقابل بكره…

 

ورد كانت قاعده وقافله باب الاوضه عليها كويس ودموعها نازله علي خدها بهدوء فجاهه لاقت تلفونها بيرن : زين؟
زين بحب :ايوه يا ورد انتي فين قافله وتس ومش عارف اوصلك؟
ورد مسحت دموعها بسرعه :لاء مفيش بس كنت عايزه ارتاح شويه..
زين دمعه نزلت منه بهدوء:محتاج نتقابل ضروري؟
ورد بتسرع :نتقابل لاء مراتك بتقول ان بلف عليَك ونا لمؤخذه..
زين:هناا قالتلك كده؟ اهدي يا ورد هجبلك حقك بس انزلي هجيلك بي العربيه قدام البيت؟؟
ورد قامت طلعت خمار اسود ودريس زيتي اخدت شنطتها ونزلت بتبص حوليها لاقت زين لابس بدله شيك ومعاه بوكيه ورد… خدي الورد يا ورد ”
هنروح مكان بتحبيه اوي وهيعجبك؟؟
زين ساق العربيه وقف عند البحر وقال بهدوء:
اتيت بك الي عالمك المحيط”
انت لسه فاكر يا زين، يلا الحمدلله علي كل حال..
زين لسه بيمسك ايديها..
بعدت بهدوء :مينفعش انا مش حلالك..

 

زين ابتسم :انا بحبك يا ورد لسه فاكر ادق تفصيلك جنانك وضحكتك ده انا رسمها في اوضتي، كلامك ليه فاكرك كويسس..
فاكر لما هناا اخدتك مني!!!
زين ضحك بصوت رجولي :
فاكر يا ست ورد…. لما ابوكي اخدك ومشيي ونا كنت بسمع كلامها وبعد ما كنت بحبك لاقتني معجب بيها يمكن عشان احلي منك؟
ورد بصدمه :هنكذب بقا الاه علفكره انا احلا؟
زين بحب :هطلقها واتجوزك بعدها بفتره بس ياريت توافقي يا ورد..
ورد اخدت البوكيه وجريت بهدوء وقالت بصوت هادي..
يا عاشقة الوردي.. ان كنت علي وعدي.. يا عاشقة الوردي..
ان كنت علي وعدي.. فحبيبك منتظر.. حيران ايا نتظر “🌸
زين ابتسم :موافقه يا ورد؟
لا يا زين مش موافقه؟؟؟
طب استني يا ورد متمشيش عشان خاطري..
سبته ومشيت لقيت شخص واقف جمب عربيه و اول ما شافني ركبها ومشيي.. صدقني لازم امشي..
زين ركب العربيه وهي ركبت جمبه قالت بهدوء:
هنا بعتت واحد بيراقب تحركاتك..

 

زين فتح تلفونه ورن عليها بعصبيه :
ردي يا زفته بكلمك؟؟
هنا فتحت عنيها بنوم :اي يا زين يا حبيبي…
زين بصوت عالي :الي انتي بعته ده لو مبطلش يمشي ورايا يا هنا هقت”لك وهقت” له سامعه؟؟
هنا بتوتر:انا مبعتش حد..
زين :اقولك حاجه خليه ينفعك انتي طالق يا هنا وورقة طلاقك هتوصلك..
هنا بصريخ :لاء يا زين وحياتك انا عارفه الي عملته غلط استنا..
زين قفل في وشها وساق العربيه بسرعه!!!
هنا شدت البطنيه عليها وبصت لي حسن الي نايم جمبهاا
اطلقت يا حسن ارتاحت كداا…
حسن قرب منها بخبث :هو ده الي كنت عايزه نضرب ورقه عرفي والعب بمزاجي..
هنا.. لاء نتحوز رسمي والا قوم امشي..
حسن بمكر :امشي والكاميرا دي مصوره ليله امبارح كلها يا بت..
هنا اتنفضت بصدمه :حسنن اي عملته ده ونبي ما تعمل فيا حاجه..
حسن.. علي العموم محصلش بينا حاجه ونا من طرف زين بيه والكاميرا دي كانت مصوره كل الي حصل امبارح كان عايز يعرف انتي بتحبيه ولا لاء؟؟

 

هنا لطمت علي وشها بقوه و انهيار ووقعت في مكانه..
حسن بقلق رن علي زين.. زين بيه مراتك ووقعت اغمي عليها..
زين :انا قدام العماره تحت هاتها وتعالا..
حسن :دي مراتك..
لاء دي طلقتي انا هعمل فيها ثواب ووديها عند ابوها..
حسن شالها ونزل بيها تحت حطها في العربيه و ركب جمب زين..
زين بصلها بقرف :اوعا تكون قربت منها هنساا ان اعرفك..
حسن متخفش يا زين بيه محصلش حاجه بنا..
بعد مرور شهرين..
ورد صحيت من النوم صلت وجهزت نفسها خرجت بره لاقت زين قاعد مع ابوهاا..
انت اي جابك هنا؟ قصدي اهلا بيك..
زين خلاص يا حج كتب الكتاب اتكتب ناقص بس امضت العروسه.
ورد بفرحه :بجد يا زين ولا انا بحلم..
زين.. بجد
ورد بصمت بي صباعها وزغرطط بقوه هي ومامتها..
زين كان حاطط وشه في الارض..
ورد قربت منه بحب ”
ارفع بصرك فأني حلالك يا زيني” ❤️
زين بحب… يا عاشقة الوردي ”
تمتت

 

ويَـسيدۍ اللۍ بيحبك هيطَبطب عليك برِمش عينُه لو اتقطعت أيـده ❤️ ..
وجود شَخص داعِم في حياتَك، من اعظم وأجمل النِعم اللي مُمكن ربنا يديهالك، كُل خطوَة بتاخُدها، حتى لو بسيطَة، حتى لو بالنسبة لبَعض الناس تافهة، بتبقى عارف إن فيه شَخص هيفرحلك ويشجعَك بخصوصها، كأن ضهرَك مفرود ومحمي دايمًا، وجودكُم سوا بيدي لكُل حاجة، كُل تفصيله، طَعم وإحساس مُختلف، لأن دايمًا وجود إنسان مصدَق فيك، قادر يخليك تحقق ما لا تتوقعه.🤎🤎🤎🤎🤎🤎☕️ 🙂

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورد الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى