روايات

رواية وردة حياتي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية وردة حياتي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية وردة حياتي الجزء الرابع

رواية وردة حياتي البارت الرابع

رواية وردة حياتي الحلقة الرابعة

في فيلا ادهم …
كان يشعر حسن بالغضب الشديد والغيظ ليدفع يده بحده وغضب .
/جرا ايه ي جدع انت مراتي وانا احر وهي مش هتشتغل هنا .
ورده بدموع وحرقه /لما تبقا تصرف عليا انا وابني وتعاملني زي الناس مش كله ضرب واهانه ابقا احكم عليا .
حسن بغضب /جرا ايه ي بت هو محدش عارف يلمك وبعدين لينا بيت نتكلم فيه .
ادهم بعصبية/لما تبقا راجل ابقا اتكلم الي يمد أيده علي مرائته ميستهلهاش اصلا .
حسن بحده /قصدك ايه .
ادهم بغضب /قصدي واضح انتي عايزه ترجعيله عايزه تروحي معاه.
ورده بوجع وكسره/لا مش عايزه انا عايزه اعيش بسلام واربي ابني وبس .
حسن بغضب شديد/ي عني ايه عايزه تفضلي هنا ي بنت البلطجي مع راجل غريب ده انا اشرب من دمك .
ادهم وهو يمسكه بحده /اسمع يلا انا ادهم الشناوي ولو مش عارف مين هو ادهم الشناوي يبقا تعرف يعني قسما بالله لو فكرت تقرب بس وتعدي من قدام الفيلا دي هدفنك مكانك فاهم يلا غور وشوف نفسك قبل ماتعمل دكر علي مرائتك .
حسن بحده وتوعد /ماشي ي ورد ماشي .
ادهم فضل يبص عليها وهو حاسي انها صعبانه عليه جدا بنت في جمالها وصغر سنها الواضح ليه تكون عايشه في كل التعب ده والظلم ده ليقترب منها بحنان واضح .
/مش عايزك تخافي ابدا انتي هنا في امان محدش يقدر يقربلك اطمني .
ورده وهي تمسح دموعها /شكرا جدا ي سعه البيه .

 

 

عثمان بابتسامه /تسلم ي ادهم بيه انت الوحيد الي قدرت تربي الهمجي ده .
ادهم وهو حاسس أنه عايز يعرف اكتر عنها .
/ايه الي يخلي واحده زيك تتجوز واحد زي ده وتستحمل كل ده .
شمس بدموع وصعبان عليها حالها هي واختها .
/ابويا ي سعه البيه للاسف باعها بالفلوس ويريتها عليها القيمه الا ملاليم .
ورده بضيق /بس ي شمس ده مهما كان ابونا .
ادهم بجديه /معقول بعد كل الي عمله فيكي .
ورده بتعب /ده مهما كان ابويا ي سعه البيه والي ملوش خير في أهله ملوش خير في حد ابدا .
ادهم بابتسامه اعجاب /عندك حق تقدروا اتفضلوا ترتاحوا جوه متقلقوش الفيلا عليها حراسه من كل مكان انتوا في امان اتفضلوا .
ورده وهي تمسك يد شمس /شكرا ي سعه البيه يلا ي شمس .
عثمان بابتسامه /تسلم ي ادهم بيه استأذن انا بقا .
كمال بغضب شديد/يلا علشان منتاخرش ي عريس .
ادهم بحزن لغضبه منه /تحت امرك ي بابا .
في القسم ….
كام يقف جمال أمام فارس بزهق شديد .
/جرا ايه ي باشا بقالك ساعه موقفني كده وعمال تشتغل هو ايه العباره بالظبط .
فارس بحده /جرا ايه ي روح امك انت هتعملني شغلي ولا ايه وبعدين سعادتك هتشرفنا شويه .
جمال بغيظ /لا ي باشا ده انا الصياد كده عيبا في حقي وبعدين أنا عملت ايه لكل ده ده سعادتك المفروض تشكرني انا واحد ربنا مديني قوه وصحه علشان اجيب للناس الغلابه حقوقها من الطماعين كده غلطت ي باشا .
فارس بسخرية/لا ي شيخ الراجل الزباله الي كان مقبضك بالفلوس علشان تستقوا علي راجل غلبان زي ده يستاهل صحيح الشكر ده الي زيكم الي خرب البلد ي عسكري .
العسكري وهو يقدم التحيه العسكريه /تحت امرك ي فارس باشا .
فارس بأمر /الراجل ده عايزك تاخد بطاقته وتظبطه احلا تظبيط اظن فاهمني وبعدين هقولك تعمل ايه .
العسكري /تحت امرك ي باشا .
جمال بصراخ /ي باشا مش كده ي باشا انا مش قليل .
في شقه حسن .
كان يقف وهو يكسر كل ما امامه بغضب شديد فقد هربت تلك العصفوره الجريحه من ذلك قفص ظلمه .
تفيده بحده/انا مش فاهمه انت عامل في نفسك متغور في ستين داهيه .
حسن بغضب /انتي بتقويلي ايه ي أما دي مرائتي وام ابني اسيبهم ازي عند راجل غريب وبنت الكلب مصدقت تهرب وطلعلها صوت .
رجب بغيظ /وانت مستني ايه بلغ البوليس علي الراجل ده والبوليس يجبهالك بالعافيه .

 

 

حسن بغضب/الراجل ده مش سهل ده الي بيحموه بس جيش انا سألت عليه وعرفت أنه من أكبر رجال الأعمال يعني باشاره واحده منه ممكن ينفينا ادهم الشناوي الكل بيعمله حساب ومعارفه تسد عين الشمس ممكن يفعصونا بجزمتهم .
سندس بسعاده وارتياح /والله واخيرا البيت هنعرف نرتاح فيه وهاخد الي انا عايزاه .
حسن بحده وغيظ /مش هيحصل ي سندس الي انتي بتفكري فيه مش هيحصل فاهمه انا ماشي .
تفيده بصراخ /استنا بس ي حسن استنا .
رجب بشك واستغراب/قصده ايه بكلامه ده ايه الي انتي عايزاه منه ومش هيحصل .
سندس بغيظ شديد/هيكون ايه ي عني هو قصده علي عدم وجود ورده لانه عارف اني مش بطيقها انا رايحه اتخمد .
رجب بغيظ وهو يمسكها بحده /اوعي تفتكري أن سكوتي ده ضعف مني تو انتي متعرفيش انا ممكن اعمل ايه فخافي مني ي بنت عرفان فاهمه انا رايح القهوه .
سندس بقلق/معقوله يكون شاكك في حاجه لا ده أهبل اوووف اما اروح اشوف هعمل ايه .
في فيلا ثروت ….
كانت تجلس سالي وهي تتضع ساق علي ساق بغرور فقد اقتربت بشده من تحقيق هدفها.
ثروت بغرور واستفزاز /والله والزمن دار ي كمال وجيت لحد فيلتي تتطلب بنتي .
كمال بغيظ /انت عارف كويس اوي أن ده شرف كبير اوي علي واحد زيك أن احط ايدي في ايده بس اعمل ايه لو وساخه بنتك مكناش وصلنا ل هنا ابدا .
سالي بفضب شديد /قصدك ايه ي كمال بيه .
ادهم بحده /اقعدي مكانك وابويا يقول الي عايز يقوله .
ثروت بحده /انتوا جاين تتطولوا لسانكم علينا في بيتنا ولا ايه .
ادهم باستفزاز /والله انا مش عايز الجوازه دي انتوا الي عايزين انا في الاول والاخر راجل الي حصل ميهمنيش لكن انتي بقا ي عروسه فاحسالك علشان الجوازه دي تتم وتستري علي نفسك متفتحيش بوقك لحد ما كل حاجه تخلص فاهمه .
سالي بغيظ شديد/انا مش لوحدي في المركب دي ي ادهم باشا انا لو رحت رفعت دعوه انت اول واحد هتتضرر واسمك هيكون في الأرض .
ادهم باستفزاز /انا ادهم الشناوي ي حلوه ميتعملش معايا الكلام ده انا ل شبكه ولا مهر ولا الكلام ده انا أخري كتب الكتاب والفرح كمان علي حسابي غير كده ملكوش عندي حاجه يلا ي بابا .
ثروت بغيظ وغل /احنا موافقين علي كل شروطك ي ادهم .
ادهم بخبث /تعجبني .
في ذلك المحزن ..
كان يجلس حسن مع علام هو أحدا المسجلين الخطر .
علام وهو يشغل سيجارته /ايه مالك ي حسن طلبتني بسرعه كده ليه .

 

 

حسن بغيظ شديد/عايزك في مصلحه ي علام .
علام بانتباه/خير رقبتي ي صاحبي .
حسن بحده وغيظ/ادهم الشناوي راجل الأعمال تعرفه .
علام بصدمه /الا اعرفه هو فيه حد ميعرفوش بس ده مالك بيه ي صاحبي .
حسن بغضب/حارق قلبي وعايز احرق قلبه هو كمان شويه بودره في شركه من شركاته عايزه يدخل السجن ويعفن فيه كمان .
علام برعب /بس دي شغلانه خطر ي حسن دي فيها حرق بالنار ده مش سهل .
حسن بحده/بكره هيكون عندك مبلغ محترم .
علام بطمع /ماشي بس الموضوع ده لازم علشان يتعمل صح هياخد وقت .
حسن بضيق /خود وقتك بس متاخرش عليا .
علام وهو ينفخ سيجاره/امين ي صاحبي .
في فيلا ادهم …
كانوا يجلسون ورده وشمس كانت ورده تحمل صغيرها النائم .
شمس بسعاده واطمئنان /ياه ي ورده اول مره احس أننا في امان شعور الامان ده حلو اوي ياريته يدوم .
ورده بدموع وخوف /انا بقا مرعوبه ي شمس حسن مش هيسكت وانا مش عارفه اعمل ايه بس يارب خليك معايا يارب .
شمس وهي تحتضنها بحنان/اهدي ي ورده مش يمكن ربنا بعتلنا الي اسمه ادهم ده نجده علشان يخلصنا من كل الهم الي احنا فيه انتي لازم تتطلقي من الزفت الي اسمه حسن ده لازم تعيش حياه مرتاحه ي ورده .
ورده بقلق/انتي بتقويلي ايه بس ي شمس دي احلام وده كله هيحصل ازي .
شمس بجديه /ادهم بيه اكيد مش هيرفض لو طلبتي منه المساعده واحد زيه بالي حواليه ده كله سهل اوي يطلقك من واحد جربوع زي حسن ده فكري ي قلب اختك فكري .
ورده بقلق وارتباك /مش وقته الكلام ده ي شمس خودي بالك اني جايه اشتغل هنا ي عني خدامه لاكتر ولا اقل وانتي يبقا الراجل كتر خيره لو قبل يخليكي معايا لانك لازم تبقي جنبي علشان اطمن عليكي ي حبيبتي وإذا كان ادهم باشا مستعد يساعدنا فيريت يطلع ابونا من الحبس .

 

 

شمس برعب وخوف /ايه بتقويلي ايه ابوس ايدك ي ورده ابويا لو طلع وبعدين انتي فاكره لو ادهم باشا عرف ان ابونا بلطجي ورد سجون هيخلينا عنده ده هيرمينا بره والكلاب هتنهش فينا ابوكي كده كده هيخرج بس ابوس ايدك مش عايزاه يعرف مكانا احنا هنا في امان ومرتاحين .
ورده وهي تحتضنها بحنان /خلاص ي قلب اختك متخافيش كده خوفك ده بيموتني ده انتي بنتي ي شمس اهدي ي قلب اختك الي انتي عايزاه هيحصل وربنا يتولانا برحمته .
فارس بحده واستغراب /انتوا مين ودخلتوا هنا ازي .
شمس بصدمه /حضره الظابط …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى