روايات

رواية وردة حياتي الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية وردة حياتي الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية وردة حياتي الجزء الثامن

رواية وردة حياتي البارت الثامن

رواية وردة حياتي الحلقة الثامنة

في فيلا ادهم ..
كانوا الجميع يقفون ينظرون بصدمه لما يحدث من تلك الفتاه الذي يعرض عليها ادهم الشناوي الزواج بذلك الطريقه الرومانسيه وذلك النظرات الذي توحي بالعشق كانت تقف سالي بغيظ شديد وهي تنظر إلي الجميع باخراج وضيق اما ذلك العاشق فكان ينظر إليها وهو يشعر بنارا تحرق قلبه من دموعها الذي تسقط كالشلال لتخرج واخيرا كلماتها المملؤه بالدموع وانهيار قلبها/شكرا ي ادهم بيه انا اسفه مش هقدر ابيع نفسي مره تانيه كفايه اوي اني اتبعت قبل كده كفايه .
لتسرع الي الداخل بدموع وقهره لتلحقها شمس لينظر ادهم الي أثرها باستغراب ماذا فعل بها من غير قصد .
سالي بعصبية /ادهم ياريت ننتهي المهزله دي بقا ونكتب الكتاب كفايه فضايح .
ادهم بغضب /انا مش هكتب كتابي علي حد احنا قولنا خطوبه انا محدش يعصا اؤمري عايزه خطوبه معنديش مانع غير كده انتي حره وخودي بالك انا محدش يلوي دراعي انا ادهم الشناوي .
كمال بحده /ادهم كمل الخطوبه وخلصنا بقا من المهزله دي .
كان ينظر إليهم وهو لا يشعر بهم بل قلبه يؤلمه علي وردته ….
في غرفه ورده …..

 

 

كانت تبكي بقهره ووجع في احضان شمس .
شمس بدموع /بس ي نور عيني بس ايه الي حصل لكل ده .
ورده بدموع وشهقات /بيلعب بيا بيلعب بيا ي شمس عايزه يغيظها بيا وانا برضه اقول هو ليه بيعمل معايا كل ده علشان يستخدمني لحسابه علشان ابقا لعبه في ايده كسرني كسرني اوي ي شمس .
شمس وهي تحتضنها بحنان/معاش الي يكسرك ي ورده ادهم بيحبك انا متاكده من كده.
ورده بعصبية /انتي بتقويلي ايه انتي كمان حب ايه الي بسرعه دي وبعدين جواز ايه الي بيتكلم عنه ده انا لسه مطلقه الصبح انا دلوقتي فهمت لعبه الأغنياء والفقراء الباشا عمل كل ده علشان يستخدمني لصالحه .
ادهم بالم ووجع/اقسم بالله مكان ده غرضي ابدا انتي مش عارفه انتي ايه بالنسبه الي .
شمس بابتسامه/طيب عن اذنكم .
ورده بدموع وحرقه/ليه عملت فيا كده ي ادهم بيه ليه تعرني قدام الناس وتكسرني .
ادهم بعشق قد تأكد منه /بعد الشر عليكي من الكسره ي ست البنات صدقيني ده كان بجد كنت عيازك تكوني ملكه الحفله كنت عايز الناس تشاور عليكي وتقول دي الي ملكه قلب ادهم الشناوي .
ورده بدموع وصراخ /ازي بس وسالي هانم .
ادهم بعصبية/متقوليش عليها هانم دي آخرها تشتغل خدامه تحت رجليكي انتي الي هانم مش هي .
ورده باستغراب /لو فعلا انا مهمه عندك صارحني ايه العلاقه الغريبه الي بينك وبينها دي لما انت بتكرهها اوي كده ليه عايز ترتبط بيها .
ادهم بكره وغل دائم ودموع /هقولك ي ورده هحكيلك عن السر الي محدش غيري يعرفه لحد دلوقتي انتي اول واحده تعرفيه لاني بحس انك مني من اربع سنين كان عندي صاحب عمري كان زي فارس بالظبط ويمكن اغلا كمان اضطريت اسافر فتره طويله لندن علشان الشغل اتعرف هو علي سالي وحبها اوي بس هي علشان واطيه وزباله رهنت عليه أصحابها ودخلته معاهم في شلتهم الوسخه لحد مادمن ومات بجرعه زياده من المخدرات اول ماعرفت رجعت جري علي مصر كنت حاسس بنار جوايا مفيش حاجه ممكن تتطفيها وبقا كل هدفي انتقم من البت دي شاركت ابوها خدت منه شركتين من أهم شركاته وبعدها أعلن إفلاسه كل ده مشغاش غليلي بس القاعده انقلبت وبقيت هي الي عايزه تنتقم مني قولت وماله كده كده انا لسه مخلصتش انتقامي منها سبتها تقرب وتفتكر انها ضحكت عليا علشان ضربتي الجايه ليها هتكون القاضيه لان مفيش اي انتقم جيه في دماغي شفي غليلي منها .

 

 

ورده بدموع /معقول فيه ناس بالجبروت ده علشان رهن تتضيع حياه انسان ي ساتر يارب .
ادهم بارتياح/عرفتي ايه السبب ي ورده قسما بالله انا شايفك اغلا من الدنيا كلها والي عملته كان من حبي فيكي الي مش عارف كبر في قلبي كده ازي بالسرعه دي .
ورده بابتسامه وارتياح /حتي لو مينفعش نتخطب ربنا سبحانه وتعالي قال في كتابه العزيز .
(ولا تعزموا عقده النكاح حتي يبلغ الكتاب أجله ).
صدق الله العظيم ….
/ي عني المفروض لحد العده اكون خاليه حسن بشرع الله من حقه يرجعني في أي وقت .
ادهم بجنون عاشق /مش هيحصل ي ورده انا مصدق لقيتك احنا الاتنين محتاجين لبعض بنكمل بعض ورده انا بحبك بحبك اوي .
ورده بابتسامه وسعاده/وانا كمان بحبك ي ادهم اوعدك بعد عدتي متخلص وأبقا حره هكون ليك عمري مهكون ل غيرك .
ادهم بابتسامه ساحره /وانا هستنا وهفضل عامل زي السور الي بيحميكي من الدنيا بحالها .
ورده بحب وحنان/وانا هفضل جنبك ي ادهم انت الراجل الي طول عمري بتمناه.
في الاسفل ….
كانت تجلس شمس وهي تتطعم عمر ليقاطعها فارس بابتسامته الساحره .
فارس بابتسامه/امال ادهم فين .
شمس بابتسامه/فوق مع ورده .
فارس بابتسامه/اختك دي طلعت مش سهله وقعت قلب الاسد الي مفيش واحده قدرت عليه ادهم بيحب ورده بجد ي شمس انا شوفت ده في عنيه .
شمس ببراءه /وانا كمان بس نفسي أن كل الصعب الي حواليهم يعدي والدنيا تهدأ .
فارس بابتسامه/هتهدا اظن خلاص الرساله وصلت ل سالي واضح أن زي موضوع جوازهم ده مبدأ غريب وغامض انتهاء برضه بنفس الطريقه .
شمس ببراءه وطفوله /صح ربنا قادر علي كل شي ومحدش عارف النصيب فين .
فارس وهو يقترب منها بحب وحنان/انا كمان عرفت نصيبي وخلاص آن الأوان اني اخده وارتاح بقا .
شمس بارتباك وهي تسرع الي الاعلي /ربنا يكرمك يارب وينولك الي في بالك تصبح علي خير .
فارس بتننهيده /شكلي انا كمان هتجن زي اخويا ادهم واخطفك ي شمس .
في شقه حسن ..

 

 

في غرفته …
كام يحاول أن يغفا وعقله قد هلك من التفكير ليستغرب بشده من صوت الزغريط الذي تأتي من الخارج ليسرع الي الخارج .
تفيده بسعاده غامره/حسن بارك لاخوك اخيرا الحلم اتحقق ربنا عالم بينا .
حسن بترقب /حلم ايه الي اتحقق انا مش فاهم حاجه .
سندس بخبث وهي تتضع يدها علي بطنها/اصلي حامل ي حسن اخيرا حصل .
رجب بسعاده تكفي العالم /شوفت ي حسن ربك كبير اخيرا هكون اب .
حسن بغيظ شديد وارتباك /الف مبروك ي اخويا .
رجب بحماس شديد/انا هروح بقا ي أما الورشه اشتغل ده انا جيلي عيل لازم أمن مستقبله .
تفيده بسخرية /بس ي موكوس الي هيامن مستقبلنا صحيح البضاعه الشحنه الي جايه هتعيشنا ملوك عايزين نجهز بقا ي عيال .
سندس بخبث ومكر/شوفوا انتوا بقا حالكم انا مش هقدر علشان الي فبطني .
رجب بسعاده /ارتاحي أنتي خالص ي ست البنات ده انتي هتحبيلي ولي العهد انا همشي بقا اروح الورشه .
تفيده بجديه /استنا ي واد ي رجب خودني معاك السوق .
حسن بغضب وهو يمسكها بحده/عملتيها ي بنت الكلب .
سندس بغيظ وهو تندفع يده /عملناه سواء ي حبيبي اوعا تنسا فاهم .
حسن بغضب/اسمعي ي روح امك الي فبطنك ده لازم ينزل .
سندس بغضب /مش هيحصل ي حسن ده امل عمري الي فضلت أتمناه اني اشيل جوايا حته منك .
حسن بغضب/في الحرام انتي ايه ي شيخه شيطانه .
سندس بدموع وصراخ /ايوه شيطانه من الي شوفته الي شوفته بيخيلني عايزه أولع في نفسي لما اشوفك وانت بتتجوز واحد غيري كانت النار بتحرق فيا اسمع كلامي كويس اوي ي حسن لو فكرت انك تقول ل رجب أو تعمل اي حاجه مش هروح فيها لوحدي ي حبيبي اديك شايف رجب فرحان ازي ي عني اي حاجه هقولها هيصدقها .
حسن بحده/انا مش باقي علي حاجه وليمكن اقبل بالي بيحصل ده قسما بالله لو منزلتيه من سكات لكون موريكي الي عمرك مشوفتيه .
سندس بحده وغيظ/مش هنزله ي حسن والي عندك اعمله .
في فيلا جاسر …
كان يجلس جاسر وهو ينفخ سيجارته ليقاطعه دخول تلك الغاضبه .
جاسر بسخرية/ايه اقول صباحيه مباركه ي عروسه ولا ايه .
سالي بغيظ شديد/صباحيه مباركه علي دماغنا مخلاص انا حاسه اني انكشفت كل الوقت ده بلعب عليه واتاريه كشفني .
جاسربجديه /قصدك ايه انوا فاهم كل حاجه .
سالي بغيظ /ايوه لو مكنش كده كان زمانه لم الموضوع انت كان عندك حق ادهم مش سهل وكله كوم والخادمه الي داير وراها كوم تاني اظن اللعب دلوقتي بقا علي المكشوف ولازم نخلص منهم هما الاتنين .
جاسر باستغراب /قصدك ايه .
سالي بغيظ وحقد /ادهم وورده يلبسوا قضيه زنا .
جاسر بصدمه /بتقويلي ايه .

 

 

من أمام الفيلا ….
كان يسير فارس الي سيارته ليوقفه جمال بشر وانتقام .
جمال بشر وانتقام /أهلا اهلا ي فارس باشا .
فارس بحده /هو انت ايه الي جابك هنا .
جمال وهو يشهر مطوته /جاي اخد روحك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!