روايات

رواية وردة حياتي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية وردة حياتي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية وردة حياتي الجزء التاسع

رواية وردة حياتي البارت التاسع

رواية وردة حياتي الحلقة التاسعة

في أحدا الكافيهات الفاخمه …
كان يجلس ادهم ومعه ورده وهو ينظر إليها بعشق .
/لسه زعلانه مني .
ورده بحزن والم /انا مقدرش ازعل منك واسفه علي الي عملته ادهم انا عشت حياه صعبه اوي وانت عارف الي زي بياخد وقت لحد ما يفهم ويثق في الناس ارجوك سمحني .
ادهم وهو يربت علي يدها بحنان /انا بحبك ي ورده والي بيحب مستحيل يزعل من حبيبه ابدا .
ورده بابتسامه /طب ممكن بقا اطلب من حبيبي طلب .
ادهم بعشق /اؤمري ي روحي .
ورده بجديه /علشان خاطري سيب سالي أبعدها عنك ومتنتقمش منها ربنا اكيد هيجازيها علي الي عملته لكن مش بايدك انت ي حبيبي انا خايفه عليك ي ادهم مش هستحمل اخسرك .
ادهم بابتسامه واقتناع/تعرفي اني فعلا كنت لسه بفكر اني لازم انسا الانتقام ده زمان مكنتش بخاف علي نفسي لاني مكنش عندي الي اخاف اني اسيبه لوحده لكن دلوقتي بقا فيه انتي ي ورده روحي الي بقيت عايش علشانها .
ورده بابتسامه وسعاده /بجد ي ادهم ي عني خلاص هتخرج سالي من حياتك وتنسا الانتقام ده .

 

 

ادهم بعشق وهو يقبل يدها/طبعا ي روحي كل حاجه ممكن تبعدني عنك خلاص انتهت بحبك.
ورده بعشق /وانا كمان ي روحي بحبك .
في شقه جاسر …
كانت تقف وهي تنظر إليه بغضب وشراسه .
/انت بتقول ايه ي جاسر .
جاسر بحده /بقول الي سمعتيه انت عايزه تنتقمي من ادهم وانا بساعدك علي ده لكن البنت الغلبانه دي ذنبها ايه تسؤي سمعتها وتفضيها بالشكل ده .
سالي بجنون وصراخ /انتوا عايزين تجنوني مش كده انت كمان خايف علي البنت دي انت عايز تموتني ي جاسر .
جاسر بغضب /انا مش عايز منك اي حاجه ياما قولتلك انسي انتقامك من ادهم وتعالي نعيش حياتنا لكن لا غرورك هو الي دايما بيحركك هو أن الكل يقول إن سالي قدرت توقع ادهم الشناوي بتدوسي علي قلبي بدم بارد وبسكت بس لحد شرف بنت غلبانه زي دي عايزه تتدوسي عليه لمجرد انك تتدخيلها في حياتك التافهه فده الي مش هقبل به ابدا .
سالي بجنون وصراخ وهي تمسكه من ملابسه /انت كنت موجود في الحفله النهارده ايه الي حصل انت كمان حبتها عجبتك انت كمان خددتك مني ي جاسر انطق اتكلم .
جاسر وهو ينفض يدها بغضب /ابعدي بقا عني انتي مريضه ولازم تتعالجي ي سالي انا هخرج من هنا علي مستشفي الأمراض النفسية انت محتاجه علاج ي سالي انت كده بقيتي خطر علي نفسك وعلي كل الي حواليكي .
كان يسير ناحيه الباب لتقترب هي منه بغضب جحيمي لتتضربه علي رأسه بالفازه ليسقط علي الارض بالم والدم تتناثر من رأسه لتتصرخ هي بجنون ودموع /قتلتك ي جاسر قتلتك أنت كمان اتخليت عني انت كمان جاسررررر .
من أمام فيلا الشناوي…
كان يقف جمال وهو يشهر مطتوته في وجه فارس وعيناه تنبع بالشر .
فارس بغضب /ده انت جري اوي وليك عين تجيلي لحد هنا ايه مش خايف .

 

 

جمال بغضب جحيمي/انا عمري مكنت بخاف بس الي انت عملته فيا كسرني وهاني وخلاني زي البركان الي ناوي يرمي فيه الكل ويحرقهم .
فارس بحده /انت السبب في الي حصلك كان لازم تتدوق الذل كان لازم تحس احساس الناس الي بتكسرهم وتستقوي عليهم .
جمال بحده وانتقام وهو يشهر مطوته /واديك جبت حقهم مني ودلوقتي حان دوري انا اخد حقي منك .
شمس بفزع وصراخ/بابا .
ليستغل فارس انشغاله ليلوي ذراعه ويضغط عليه ليرمي جمال المطوه وهو يصرخ بالم لياخذه فارس الي القسم تحت دموعها وصراخها .
في الجامع ..
كان يجلس حسن وهو يشعر بهموم الدنيا فاعظم مكان وأعظم فعل هو التقرب من الله سبحانه وتعالى .
شيخ الجامعه بطيبه /مالك ي ابني شكلك مهموم كده ليه .
حسن بتعب شديد وندم /تعبان تعبان اوي ي شيخ هموم الدنيا فوق كتافي مش عارف اعمل حاسس اني بخنق عملت ذنوب كتيره اوي ي سيدنا الشيخ مش عارف اعمل ايه.
الشيخ بابتسامه صافيه /ربنا غفور رحيم ي ابني صدقني مفيش حاجه احسن من انك تقرب من ربك وتتطلب منه يغفرلك ساعتها بس هتحس أن كل الهموم دي زالت وملهاش اثر ارجع ل ربنا ي ابني عدل اخطاك .
في شقه حسن .
كانوا يستعدون رجب وتفيده لتنفيذ الصفقه .
رجب بابتسامه /رايحه فين ي حبيبتي.
سندس بلامبالاه /رايحه لابويا ي رجب لازم اطمن عليه سلام .
حسن بقلق شديد /رجب بلاش ي اخويا المشوار ده انا قلبي مش مطمئن .
تفيده بغضب /جرا ايه ي حسن انت ل ترحم ولا تسيب رحمه ربنا تنزل انت قولت مش هاجي معاكم خلاص اسكت وسبنا في حالنا .
حسن بقلق وخوف /ابوس ايدك ي امي ربنا قادر يغنينا بالحلال بلاش الحرام الي مررر عيشتنا وسود ايامنا .
تفيده بسخرية /وده من امتا إن شاء الله ي سي حسن ماحنا طول عمرنا في الهواء سواء يلا ي رجب اخوك باينه دماغه باظت .

 

 

عند عنيات الدجاله ..
كانت تجلس سندس بخبث وشر فقد تجرأت من كل معاني الانسانيه .
سندس بشر وانتقام/ها ي عنيات قميص النوم ده كويس ده انا دخت لحد ماجبته من الاوضه بتاعتها .
عنيات بطمع وكدب /تمام هعملك عمل يخليها تلف حوالين نفسها كده .
سندس بكره /ايوه ي عنيات عيزاها تبقا زي المجنونه عيزاها تمشي تكلم روحها .
عنيات بطمع /هتشوفي بعنيكي بس ايدك علي المعلوم .
سندس بغيظ /خودي ياختي بس مش عايزه تأخير ماشي .
عنيات بخبث وشر /من عنيا اعتبريه خلاص حصل .
في القسم …
كانت تنظر إليه بدموع تحمل كرها شديدا بعد علمت مافعله بوالدها ..
شمس بغضب ودموع /انت فعلا عملت في ابويا كده ي فارس هي دي شغلتك ي حضره الظابط تعمل كده في راجل قد ابوك .
فارس بغضب جحيمي /أولا متحطيش ابويا في مقارنه مع ابوكي ثانيا بقا مش انتي الي بلغتي عنه .
شمس بصدمه /انت عارف .

 

 

فارس بحده /ايوه طبعا عارف وافتكرتك انتي وورده من اول يوم ومع ذلك فضلت ساكت لاني شوفت انكم ملكوش ذنب لكن ابوكي كان لازم ياخد جزاء الي عمله في الناس وفيكم ي شمس واطمني علشان خاطرك انا هتنازل عن المحضر واطلعه من السجن.
شمس بدموع والم /انا موجوعه اوي ي فارس من بين كل الناس تكون العلاقه كده بين ابويا وحبيبي .
فارس بصدمه تملوه بالسعاده /حبيبك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى