روايات

رواية وردة الفهد الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد

رواية وردة الفهد الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد

رواية وردة الفهد الجزء الأول

رواية وردة الفهد البارت الأول

رواية وردة الفهد الحلقة الأولى

هيا بدموع: الحقوني يا ناس حد يلحقني ابوس ايديكم عايز يغتص**بني
هو بضحكة شر: احنا في صحره يا حلو محدش هيسمعك لو اتقلبتي قرد
هيا بتوسل: ابوس ايدك يا بيه ابعد عني ده انا بياعت ورد غلبانه مش ليا حد غير امي
هو بلا مبالاه: وانا مالي بالكلام ده انا عايز دلوقتي اتكيف و بيقرب منها و هيا تبعد و تصرخ بصوت عالي و لسه هتجري
هو: لو جريتي بالمسدس الفي ايدي ده هقتلك
اول ماسمعت الكلمه دي وقفت وهيا هتموت من الرعب فكرت في مامتها هتعيش ازاي لو هيا ماتت
هو قرب منها و مسكها من ايدها
هو: هاتيجي معايا البيت بهدؤ يا قمر ولا تحبي قبل ما يكمل كلمته
هيا: حاضر هاجي معاك بس ابوس ايدك متعملش فيا حاجه
خدها معاه عربيته و مشي
(اعرفكم بقا ب البطله بتاعتنا اسمها ورد عندها 19 سنه متوسطة الطول شعرها بني و عنيها خضره بشرتها بيضاء متخرجه من الثانوي بمجموع حلو)
(اعرفكم بالراجل العايز يغتصبها اسمو عمر عنده 28 سنه طويل القامه بشرته سمراء عيونه بني غامق شعره شديد السواد)
نرجع لقصتنا
في العربيه عند ورد و عمر
عمر: مش قولتيلي اسمك اي
ورد بتوتر: و و و ر د ورد
عمر: اممم ماشي يا ورد و انا عمر
ورد بتسرع: عرفاك بسمع عنك و عن شغلك في المافيا
لسه هيرد عليها تليفونه رن و كانت مامتو
عمر: الو يا ماما
مامتو: اتأخرت ليه يا عمر مش اخوك قالك تعالي بدري انهارده عشان هتروح معاه مشوار
عمر: اووف نسيت ده هيقتلني
مامتو: ده انت جبتو لنفسك انت عارف ان فهد عصبي و مش هيفرق معاه يقتلك و كملت بحسره و انتو ماشاء الله قتالين عايشن تقتلو و بس من ساعة ما دخلتو الشغل المهبب ده
عمر ببرود: ما خلاص بقا يا ماما كل يوم علي الموال الاسود ده خليني في الانا في و الفهد هيعملو فيا
مامتو: تستاهل
عمر: خلاص اقفلي دلوقتي عندي شغل مهم هخلص و ارن عليه
مامتو: لا مترنش لما تيجي البيت اطلع ليه غرفتو هو جيه متعصب لانك مش جيت بس متخفش انتعارف انك نقطه ضعف اخوك
عمر: ماشي يا ماما سلام
مامتو: سلام
رجع بص علي ورد لقاها نايمه
كمل طريقه وصل فندق
عمر: لو سمحت عايز احجز غرفه
هو: قد اي يا فندم
عمر: ليله بس
هو: تمام يا فندم ده مفتاح الغرفه و الحساب 1500 جنيه
تسريع الاحداث
فوق عند عمر في الغرفه دخل حط ورد علي السرير و دخل اخد شاور و طلع شاف ورد بتعيط
قرب منها
عمر بغمز: اخيرا صحيتي يا قمر انتي يلا عشان شكل الليله حلوه
ورد بعياط و توسل: ابوس ايدك ونبي يا عمر بيه سيبني ارجع لامي اتأهر عليها الساعه بقت 12 و زمانها خايفه عليا
عمر: طب يلا علي السريع نخلص العايزه بعدين امشي و متقلقيش هديكي اي حاجه انتي عايزاها هظبطك
ورد: لا مش عايزه حاجه غير انك تسيبني
عمر بتأفف: انا زهقت لو مش جيتي بالذوق هجيبك بالعافيه ف يلا تعالي بالذوق و قرب منها و ورد تبعد لحد ما ورد وقعت علي السرير و هيا بتبكي بشده
قرب منها عمر و مذق لها هدومها و هيا بتقاومه و بتبكي بشده
ورد: حرام عليك يا بيه ابعد عني
و عمر كان في عالم تاني و ورد تصرخ لحد ما فقدت الوعي
عمر بعد عنها
عمر: قومي بطلي تمثيل انا لسه عملت حاجه ضربها قلم و قلم كمان و لا حياه لمن تنادي
عمر بخوف و صوت عالي: وردددد وردددد ردي عليا قومي مش هعمل حاجه خالص بس قومي
مسك تليفونه و اتصل علي دكتور الخاص بعائلة الدامنهوري
تسريع الاحداث
عمر: بقيتي احسن
ورد بدموع: الحمدلله بس ممكن سؤال
عمر: اتفضلي
ورد: انت مش عملت حاجه صح يعني انا كويسه
عمر: اه متقلقيش و يلا انا جبتلك هدوم قومي البسي عشان اروحك
(في العربيه)
عمر في تفكيره انا ليه خفت عليها كده و مش كنت عايزها تموت ليه نفسي اعرف ما كان قدامي اتخلص منها او اعمل اي حاجه غير ان اخاف عليها لا مش انا القلبي يحن
طلعتو ورد من شروده: وصلنا ده بيتي عن اذنك يا عمر بيه
عمر: ورد اوعي تفتكري ان انا سيبتك من خوفي عليكي او من حاجه انا سبتك عشان قولت بلاش اخد حاجه غصب عنها
ورد اكتفت بهز رأسها و نزلت
و عمر ركب عربيته و مشي
عند ورد
دخلت الشقه شافت مامتها بتبكي
جريت ورد عليها
ورد: ماما ماما انتي كويسه
امها حضنتها بشده: انتي كويسه يا بنتي حصلك حاجه اتأخرتي ليه
ورد بكذب: مفيش روحت بعد الشغل قعدت علي النيل شويه و نسيت الدنيا بلفيها
(ملحوظه ورد بتبيع ورد)
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
في حته اول مره نروحها في قصر الدامنهوري دخل عمر القصر كان النور مقفل و مفيش حد طلع غرفته خد شاور و طلع يروح يشوف اخوه و يعتذر ليه
طرق عدة طرقات و دخل
عمر: الحمدلله ان لقيتك صاحي انا اسف ولله نسيت المعاد
التفت ليه فهد: اممم انت تخرس خالص
عمر: ولله نسيت
فهد: اترزع انا متعود منك علي كده
و كمان اتأخرت ليه
عمر: اصل في بنت عجبتني و خدتها علي فندق بس مش عملت حاجه
فهد ببرود: اممم ليه
عمر: لانها مش عايزه
فهد: إمال جت معاك ليه
عمر بتوتر: غصب عنها
فهد بص ليه بغضب و قام ضربه بوكس 👊
فهد: انت غبي في حد ياخد بنت غصب عنها
عمر بألم: مش عملت حاجه
فهد: احكيلي كل حاجه
قص عمر لهو كل شئ
فهد بغضب: قوم اتزفت روح غرفتك مش عايز اشوف وشك
عمر: ولله انا مش عملت فيها حاجه
فهد بغضب: بكره تجبلي البنت دي هنا
عمر بتسأول: ليه
فهد: من غير لت كتير يلا
عمر: تمام و طلع راح غرفته
(اعرفكم علي بطالنا القمر طويل القامه لون بشرته قمحاوي شعره اسود كالفحم و عيونه سوده كاليل متخرج من كلية هندسه و شغال زي اخوه في المافيا بس عندهم شركات الدامنهوري جروب)
(ملحوظه ياجماعه هما كبره لقو نفسهم في شغل المافيا لان عيلتهم كلها كده و ده مش شغلهم الاساسي شغلهم الاساسي في شاركات الدامنهوري)
نكمل باقي قصتنا
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث علي ابطالنا عند فهد قام خد شاور و لبس بدلته السوده و رش عطره المميز و صفف شعره و نزل تحت
فهد: صباح الهير يا ماما
مامتو و تكون اسمها فريده: صباح النور يا حبيبي
فهد: صباح الخير يا زفت
عمر: صباح النور
فهد: تجبلي البنت علي الشركه
عمر: حاضر يا باشا
فريده: بنت مين
فهد: هقولك بعدين يا ماما عشان رايح الشركه دلوقتي وقام مشي و عمر قام بعديه عشان يروح لورد
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
عند ورد
كانت خلصت فطار و قعدت شويه مع مامتها و سرحت في افكارها
Flash back
ورد: تاخد ورد يا بيه تاخد ورد
عمر: انتي بتبيعي ورد يا شاطره
ورد: اه يا بيه
عمر: طب انا هاخد كل ده
ورد بفرحه: بجد يا بيه
عمر: بجد و خد منها كل الورد و اداها حقو و مشي بعيد عنها شويه و شاور لحد من الحراس بتوعو يجيبو لي ورد العربيه
back
و طبعا انتو عارفين الباقي نرجع للواقع
فاقت ورد من شرودها علي صوت الباب وقامت فتحت
ورد: عمر بيه انت عايز اي تاني
عمر: اه انا
ورد: عايز اي تاني يابيه انت رجعت في كلامك ولا اي
عمر: لا اهدي بس حكيت لاخويا كل حاجه و ادايق مني وقالي اجيبك لي الشركه
ورد: لا مش هاجي
عمر: متخافيش دي شركه يعني فيها ناس
ورد: واي يضمن كلامك
عمر: انتي عارفه كويس لو انا عايزك هاخدك بالعافيه يلا تعالي بالذوق
ورد: طب ثانيه و دخلت قالت لمامتها هتروح تشتري ورد و تبداء شغلها
في العربيه عند عمر وصلو الشركه
عمر للسكرتيره: فهد جوه
السكرتيره: اه جوه يا مستر عمر
دخل عمر بعد ما طرق علي الباب
عمر: جبتلك البنت ادخلي يا ورد
دخلت ورد و بص فهد عليها و سرح في عينيها الخضرواتاين
عمر: روحت فين يا كبير
فهد: قولت اسمها اي
عمر: ورد
فهد: طب اطلع وسيبنا لواحدينا
عمر: نعم
فهد ببرود: زي ما سمعت
عمر: تمام يا باشا بس متعصبش نفسك طلع عمر بره
فهد: انتي عندك كام سنه يا ورد
ورد: 19سنه
فهد:……..
ورد: انت بتقول اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى