روايات

رواية ورأيتك بقلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد التوني

رواية ورأيتك بقلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد التوني

رواية ورأيتك بقلبي الجزء الثاني عشر

رواية ورأيتك بقلبي البارت الثاني عشر

رواية ورأيتك بقلبي الحلقة الثانية عشر

حور : داا بيت جدك
يوسف بابتسامة: اه
حور : احم انا اسفه مش قصدي بس دا بسم الله ماشاءالله كبير اوي
(البيت كان كبير لأنو بيت العيله ورثة جدو عن جدو برضو فا هوا بيت متوارث اصلا)
يوسف مد ايدو لي حور عشان تمسكها: اه يلا ندخل ولا ايه
حور مسكت ايدو : احم اه يلا
دخلو البيت كان فيه ناس كتير اوي
عمات يوسف ووعمامو وجدو ومراتت عمو وعيالهم
مها بنت عمتو الكبيره مهره عندها 18 سنه انطوائيه بتتكسف من خيالها
نور اختها بت جحده وبتكر الخير لي غيرها وشيفا نفسها احسن واحده اخوها احمد مش وحش يعني غلبان بس مش دايما الي هوا بتاع مصلحتو
ملك بنت عمتو الصغيره داليا بنت عسوله ومرحا واجتماعياه عندها اخ اسمو حسن كويس وغلبان بس بيحب مها
وسمير وسيد اخوات ولاد عمتو هند ودي معهاش بنات
عصام عم يوسف وولادو مراتو رضوي وبناتو سندس بتاعت مصلحتها اوي بس طيبه وساره بنت جميلا وهديه ورقيقه وبتحب الخير وسامح بتاع ملصحتو
وعمو محمد ودا ربنا مرزقوش ب ولاد طيب وبيحب الخير وبيعمل أعمال خيريه ومراتو سناء
_______
دخل يوسف عرف حور ع العليه وطبعا نور اتغاظت لأنها بتحب يوسف راحت حور تسلم ع جدو الجد بحده: حمدلله علي السلامه اطلعوا ارتاحوا عشان الغدة
بوسف راح شد حور وحط ايدو ع كتفها وخدها وطلعو
حور: امممم شكلهم محبونيش
يوسف بدأ يقرب منها: مش مهم هما المهم انا
حور بلجلجه: ها احم انتا اي
يوسف بابتسامة: ادخلي في حمام في الاوضه ادخلي خدي دش والبسي عشان ننام
حور بتوتر : ما ماشي
يوسف دحك علي منظرها يدوب قرب منها عملت كدا
دخلت حور ع الحمام جري وهيا متوتره
حور حطت ايدها ع قلبها وابتسمت: وبعدين بقا
خدت دش وخرجت لقت يوسف قاعد ع السرير بي بنطلون بس
حور بأحراج: احم اااا الحمام فاضي ولفت وشها الناحيه التانيه
يوسف : هههه متتكسفيش اوي كدا دول حتا بيقولو عليا جوزك دخل الحمام خد دش وخرجو لقي حور نامت ع طرف السرير راح نام ع السرير وشد حور عليه وبقت ف حضنو حور بتوتر : ااا يوسف
يوسف : متخافيش
ونام وهيا كمان نامت بعد توتر من قربو
_______________
دخل علي ومراتو اضتهم ونامو وكذالك دنيا
تحت
الجد بغضب : راح اتجوزلي بت من البندر زي ابوه
عصام : معرفش يا با ايه جلت الحيه دي ملهش اهل يجلهم
محمد : ايه دا مالنا احنا مش يمكن بيحبها
نور بعصبيه : حبها برص المعجده دي بجا دي تقرنوها بيا اني ماشي يا يوسف
الجد: انتي يابت طول ما الكبار بيتحدتوه متدخليش فاهمه عاه جومي حضري الوكل معاهم جلت حياه
نور بغضب : حاضر ياجدي
دخلت نور المطبخ
الجد : يلا جومو شوفو مشاغلكم عاد
قام الكل راح الشغل
رجعو ع الغده
___________
حور بنوم : يوسف الباب بيخبط
يوسف صحي : يوه دا مين الغتت فام يفتح لقي نور بتبصلو بهيام
نور بميعاه: الغده جاهز يا واد خالي
حور سمعت صوتها وهيا اصلا مرتحتش ليها قامت بسرعه واقفت جنب يوسف وقالت
حور : اه شكر ياحبيبتي روحي واهنلبس وننزل
يوسف بابتسامة: اه يانور عن ازنك دخل وقفل الباب حور بعدت بخنقه
يوسف : ممكن اعرف ازاي تخرجي كدا
حور : اممم هيا البت الميعاه دي اي الي يطلعها تصحينا مفي غيرها كتير
يوسف بابتسامة: ههه غيرانه ولا اي
حور : ها لالا بس مبحبهاش
يوسف : طب يلا البسي عشان ننزا
دخلت تلبس ويوسف كذالك لبس وهما نزلين يوسف : طولي الخمار من قدام
بل فعل حور طولت الخمار ونزلوا وهوا ماسك ايدها
نزلو قعدو ع السفره لقو الجد والبيت كلو قاعدين قعدت حور جنب بوسف
جت نور بمياعه تحط الأكل قدام يوسف حور : عن ازنك وسحبت الطبق من ايديها وحطت الأكل لي يوسف ولنفسها واكلو
الجد : مبروك يايوسف
يوسف: احم الله يبارك في حضرتك ياجدي
مهره : مش كنت تعزمنا
علي : معلش ياختي والله كان غصب عننا انتي عارفه ان كان في شويت مشاكل
مهره: ولا يهمك ياخويا
خلصو اكل
وكان يوسفالع ينام هوا وحور
الجد.: خبريه يا يوسف مش عايز تجعد معانا ولا اي
يوسف :لا خالص ياجدو هطلع بس اعمل حاجه ونازل ع طول
طلع يوسف وحور اوضتهم
مهره : انا عاتبه عليك ياخوي مش كنت وعدتني ان يوسف لي مهره
نجلاء: كان علي عينا ياختي بس القلب وما يريد الواد بيحبها
نور اتغاظت وطلعت
__________
يوسف: حوري
حور بصتلو وابتسمت : اول مرا تقلي حوري
يوسف بابتسامة: اممم بدلعك وكمان سمعت انك بتحبي الاسم دا المهم
حور : نعم
يوسف : انا نازل اقعد مع الرجاله مش عايزك تحتكي بنور دي خالص
حور : هوا انتو كان بنكو حاجه
يوسف : لا بس كان هيبقا في
حور : اممم صح انا افتكرت اليوم الي رجعت فيه تعبان وايدك متعوره
احم كنت ش شارب
يوسف : احم انا هنزل عشان جدي سلام عليكم خلي بالك من نفسك
خرج قبل ما يسمع ردها وه ا نازل لقي نور في وشو
نور : احم ازيك
يوسف : الحمدلله عن ازنك نزل بسرعه
نور: ماشي يايوسف طلعت خبطت علي حور
حور فتحت لقتها : ايوا
نور : عامله ايه
حور بخنقه: الحمدلله
نور : مرت عمي بتجلك انزلي اقعدي معانا
حور : ماشي هستأزن يوسف وانزل
نور بمكر: لا منا كنت طالعها لقيتو نازل اتكلمت معاه وبعدين قلتلو انك هتنزلي تقعدي معانا
حور بغضب مفخي : هاا طيب تمام عن ازنك هلبس بقا بتتكلم معاها يا يوسف ماشي لبست حور ونزلت فعدت جنب دنيا
ملك : اي ياعروسه مفيش بشر هنا تتعرفي عليهم
حور بابتسامه: انا اسمي حور وانتي
ملك بخفه: وانا ملوكا محدش بيقلي كدا بس نايس انتي هتقوليلي
حور بدحك : ماشي ياملوكا
اتعرفت حور علي ملك وساره وبقو صحاب اما مها مكنتش بتتكلم خالص
حور : ملك هيا مين الي قاعده هناك دي
ملك: دي مها اخت نور بس عكسها تمام
حور : احم انسه مها
مها : نعم
حور : انا اسمي حور اي رأيك نبقا صحاب

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورأيتك بقلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى