رواية ورأيتك بقلبي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد التوني
رواية ورأيتك بقلبي الجزء الثالث
رواية ورأيتك بقلبي البارت الثالث
رواية ورأيتك بقلبي الحلقة الثالثة
حور : صباح الخير يابابا
محمد : صباح الفل والياسمين علي عروستنا الجميلا
حور : انا نزله الجمعه النهارده كفايه قاعد في البيت واه صحيح ياهشام ابقا روح مع يوسف صورللي الشقه عشان اختار الديكور
هشام: لي يابتي متروحي انتي
حور :احم اصل حرام اروح معاهم لسه اجنبي عني وكدا
هشام بحب وفخر بأختو: ماشي ياحبيبتي هروح انا معاكي خلصي الجمعه وهاجي اخدك ونروح
حور بتفكير : اي رأيك يا بابا
محمد : روحي يابنتي
جميلا : الفطار جاهز تعالو افطروا
توجه الجميع الي الفطار
بعد الأكل
حور : يلا سلام يابابا انا نزله
محمد بحب : خلي بالك من نفسك
حور : وانت كمان سلام عليكم
راحت الجمعه كان في بنت جميلا وهديه قاعده لوحدها راحت حور عليها
حور : انتي يابت اي الي مقعدك هنا دا مكان انا وبيستي
شهد بخنقه : العبي بعيد ياماما
حور بقلق : مالك ياشوشو
شهد بحزن : كدا تغيبي عني اسبوع باحور وانتي عارفه مليش غيرك (شهد بنت جميلا ورقيقه أهلها متوفين عايشه مع خلتها محجبه ونفسها تلبس الخمار زي حور )
حور : غصب عني ياشوشت قلبي
شهد بدحك : اي ش شت قلبك دي يامتخلفه
حور : قومي ياجزمه ع المحاضره
في طريقهم الي المحاضرة
حور: مجتيش لي خطوبتي ياشهد
شهد بحزن : خالتو مارضيتش
حور بمزاح :ولا تزعل ياجميل في بطه بل حلواه دي تزعل دا حتا عيب عليا
شهد بضحك علي طريقت حور : بس يابت يلا تدخلي قدامي
———————–
يوسف : صباح الخير
نجلاء ام يوسف : صباح النور اقعد افطر
يوسف: لا متأخر ع الشغل سلام
دنيا : ابيه استنا عايزاك
يوسف بحنيه : اي ياحبيبتي
دنيا : تعالي خدني بعد الجمعه اروح معاكم وانتو بتشوفو الشقه نفسي اروح
يوسف بخبث لأنو فاهم اختو : اممممم الشقه برضو الي نفسك تشوفيها غ العموم موافق بس تلبسي لبس واسع فضفاض عشان متزعليش
دنيا بفرحه : حاضر يا أبيه اه صح ابو حور كلم بابا وقلو انك هتعدي تاخد هشام وتروح الجمعه تاخد حور وتروحو الشقه وخدني في طريقك بل مرا
يوسف : ماشي يا لمضه يلا سلام عليكم
————-
يوسف : السلام عليكم
الجميع وعليكم السلام
حبيبه : بشمهندس يوسف المدير عايزك في مكتبو
راحلو يوسف
——–
يوسف : السلام عليكم
احمد المدير : وعليكم السلام اي ياجو كل دا تأخير مش معنا اني صحبك هنهمل في الشغل
يوسف: ههههه معلش يالو الصحاب كانت خطبتي امبارح قدر ياعم
احمد بمرح : ايوا ياعريييس مبروك ياعم
يوسف : اخلص عشان عندي معاينه
احمد : اه دا ورق المشروع عايزو حاجه محصلتش جمال اي وشكل اي بص كل حاجه عايز المول دا يبقا احلي واكبر مول في مصر
يوسف : تمام هتوكل علي الله فيه بلا السلام عليكم
خلص يوسف المعاينه بتاع المشروع وخلصت حور الجمعه بتاعتها ورحلها هشام واستنو يوسف
يوسف : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حور وهشام : وعليكم السلام
ركبو ومشيو ىاحز علي الشقه كانت في حي هادي وجميل نزلت حور وهشام ووراهم يوسف ودنيا راج جبها من الجامعه قبل ما يروح الشقه
دخلو كانت الشقه واسعه ولونها ابيض في ابيض حور عجبتها الشقه
حور بهمس : هشام قلو اني هخلي الشقه لون واحد احسن
هشام بضحك: طب ما تقوليو انتي
حور بغصب : بقا كدا امال انت لزمتك اي ياخويا
هشام : احم بوسف حور عايزه تهلي الشقه لون واحد
يوسف : معنديش مانع براحتها
حور بأحراج: احم والون ياريت يبقا رومادي او كافيه
يوسف : خليها رومادي في كافيه هيبقا حلو
حور : لا مش حابه هوا لون واحد
يوسف بغضب نوعن ما : الي يريحك اختاري الون وبكرا الراجل يجي يدهنها
حور : تمام يبقا كافيه والباب والشبابيك رومادي
يوسف بأعجاب بي زوقها: تمام
كملو فرجه ع الشقه لحد ما هشام دخل البلكونه
دنيا : احم السلام عليكم
هشام بي ابتسامه:وعليكم السلام
دنيا بأحراج : حلوا الشقه ربنا يسعدهم
هشام : اه ربنا يسعدهم
———
عند حور
حور بأحراج: احم هشام فين
يوسف واستغل الفرصه وقرب منها : عايزه لي بقا
حور بعصبيه: لو سمحت مينفعش كدة اوعا وزقتو
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورأيتك بقلبي)