روايات

رواية وجع لا ينسى الفصل العشرون 20 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الفصل العشرون 20 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الجزء العشرون

رواية وجع لا ينسى البارت العشرون

رواية وجع لا ينسى
رواية وجع لا ينسى

رواية وجع لا ينسى الحلقة العشرون

اسيل بفرحه……. قلب ماما الصغنن وخدته ف حضنها وكانت فرحانه بي جدا
يزن…… وحشتيني اوي يا ماما
اسيل…… وانت وحشتني كتير يا قلب ماما
الباب خبط
اسيل…….. ادخل
حسام……. صباح الخير
اسيل……. صباح النور
حسام بأبتسامه بتمني ميكونش تعبك
اسيل بصت للطفل بسعاده…….. ده قمر
حسام بهمس ليها…….. طيب وابو ايه
اسيل بنظره لوم……… يا استاذ حسام انا قولت لحضرتك قبل……..
قاطع كلمها بضحك……. بعد استاذ دي انا بهمت اللي جي خلاص بس مش معقوله برده تحبي الواد وابو لا يعني ده حتي عيب ف حقي
رسمت اسيل ع شفيفها ابتسامه مزيفه تفسر الم الماضي بكل جوارحه
كان الطفل واقف بيسمع كلمهم
يزن بطفوله………. هو انتي ممكن تتجوزي بابي بقيي يا ماما انااا عايزكك تكووني معايا ع طووول
حسام…….. شوفي حتي هو اتعود ع وجودك وبقي عايزك ف حياته زي
اسيل بحزن ……. حسام ف حاجات انت متعرفهاش عني
حسام…….. ع الاقل تحكيلي وتتكلمي معايا مش عايز اشوف الحزن ده ف عنيكي
اسيل بتعب…….. انا كويسه
حسام…….. هفطر زين ورجعلك بتمني تفكري ف كلامي
طلعه واسيل قعدت ع الكرسي وغمضت عنيها بتعب
اسيل……. معقول لسه فكره بعد كل اللي حصل معقول
نفسها…… انا منستهوش لحظه علشان انسي
اسيل…… بس اللي حصل منه مش قليل
نفسها…….. بس انا شوفت ف عيونه حب ليا مشوفتهوش قبل كده ابدا حتي من ادهم اكتر واحد كنت حبيته
حتط اديها ع وشها بتعب من زحام افكرها وافتكرت كل اللي حصل قبل تلات سنين
اسيل…… حريه انا كلمت احمد وخلاص مسافره الفرع هناك
حوريه…….. حبيبتي انتي متاكده من الخطوه دي
اسيل بتعب…… لازم ابعد عنه خلاص يا حوريه مبقليش مكان هنا معاه 😔
حوريه بحزن……. فكري تاني يا حبيبتي
مكنش ف ايديها حاجه الا انها تسافر كانت خلاص تعبت من كل حاجه مع انها حبته جدا وحبت وجوده بس مش كل حاجه بنحبها لازم نكمل معها
جهزت كل حاجتها ونزلت وصلت المطار وفضلت تبص ف كل حته ع امل انها تشوفه ويرجعها من تاني لي بس كان امل مستحيل وركبت الطياره وهي مقرره مترجعش تاني غير وهي ناجحه وقويه
وصلت البلد وكام يوم ونزلت الشاركه واتعرفت ع مدير الفرع وده كان حسام انسان لطيف معها جد وذوق ومحترم بس عنده طفل لما اتوفت مراته بقت مسؤليه الطفل كلها عليه هو لما عرف اسيل والطفل عرفها حبها وبقي ينديها ب ماما ديما من حبه فيها مع الوقت حسام حب اسيل بس يا تري هي هتبدله نفس المشاعر
بالك
فاقت من زكريتها ع صوت الباب والسكرتيره بتبلغها ان في اجتماع مهم جدا انهارده
فهد صحي من النوم ع صوت خبط باب الاوضه كالهاده
اسر……. فهد قوم بقي احنا اتاخرنا جدا مش كفيا كل يوم كده
فهد فتح عينه بانزعاج وقام فتح الباب لاسر دخل اسر الاوضه لقها مكركبه جدا وفكل حاجه مش في مكنها وكان حد دخل ع الاوضه وسرقها
اسر بسخريه……. مش هتبطل بقي كسر ف الاوضه دي ده انت بتشتري الحاجات دي علشان تكسرها تاني
فهد كان سامع ومطنش كلامه
اسر رد عليا يا فهد اللي بتعمله ف نفسك ده حرام
فهد…….. اسر انا مش فيقلك ع الصبح ومصدك اخرج اعملنا قهوه
اسر……. ما انت مصدع من اللي بتشربه طول الليل ده
فهد دخل الحمام ورزع الباب وراه
اسر…… قولتلك هتندم يا صاحبي مسمعتش كلامي
جهز فهد ونزله الشركه ودخل مكتبه ولقي ورقة السفقه الجديده ع المكتب قعد يراجعه
خبط الباب ودخل
اسر…… شوفت السفقه الجديده
فهد…….اه
اسر……. ايه رايك فيها
فهد….. كويسه
اسر……. كويسه ايه يابني دي لو ناجحت هتنقلنا نقله تانيه
فهد…….. سفقات احمد بكون مقلق منها
اسر…… ده الفرع التاني بتاعه اللي برا مصر واللي ماسك الفرع حسام الهواري
عند زكر هذا الاسم تبدلت ملامح فهد من الامباله اللي الحقد والكره له كان بداخله بركان من الكراهيه والحقد
اسر…… انسي يا فهد
فهد بكره……. مستحيل
اسر……. ده اخوك ف الاول والاخر
فهد بعصبيه……. متقولش اخويا انت فاهم
وقام من ع المكتب ونزل تحت وساق العربيه بسرعه كبيره وقف عند مكان ما وبداء يتنفس بسرعه وخنقه وطلع الفون من جيبه وقلب ف الصور وجاب صورتها
فهد……عقابك بقي اسي اوي طلعتي كل اللي عملته فيكي ف لحظه مكنتش اعرف ان حبيتك كده انا حياتي وقفت من بعدك مبقتش فهد اللي اعرفه ابدا
حط ايده ع وشه بتعب وكمل…… ارجعي بقي انا خدت عقابي بما ف الكفايه تلت سنين معرفش عنك حاجه تلات سنين وجع كفيا بعد وارجعي محتاجلك فجأه حس بحركه جنبه بص جنبه
فهد…….اسيل
اسيل بابتسامه………وحشتني
فهد بدموع………انتي اللي وحشتيني اوووي كنتي فين كل ده
اسيل……… مش مهم المهم ان معاك دلوقت وانك جنبي
مسك اديها بفرحه……..انا هفضل جنبك طول العمر بس متسبنيش بصي انا كنت جايبلك ايه
وكان بيفتح دورج العربيه علشان يوريها العلبه اللي جبهالها
فهد…….بصي
فجأه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة العواني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى