روايات

رواية وجع لا ينسى الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الجزء الخامس والعشرون

رواية وجع لا ينسى البارت الخامس والعشرون

رواية وجع لا ينسى
رواية وجع لا ينسى

رواية وجع لا ينسى الحلقة الخامسة والعشرون

فجأه فهد مسك ايده بتعب……… بلاش
اسر……. ليه يا فهد
فهد بتعب…….. هي فين
اسر……….لما سمعت خبر موتك بعد الشر عليك اغم عليها وتعبت ونقلوها ع الاوضه
فهد………وهي عامله ايه دلوقت
اسر………حالتها مستقره متقلقش
فهد اتنهد براحه
اسر…………خليني اقولها يا فهد
فهد بتعب……… كده احسن اسيل مبقتش بتحبني ولا حبه وجودي والاحسن نبعد مش عارف ازاي قدرت تخوني
بداء يخد نفسه بالعافيه وقلبه كان بيدق جامد بتعب
اسر بخوف عليه………. اهدي يا فهد خلاص
فهد كمل بنفس التعب……….. بلاش تقولها هي خلاص كرهتني من اللي عملته فيها وفي حياتها حد تاني وعندها ابن منه
اسر بصدمه ……ابن من مين
وكمل……… فهد انا كل اللي اعرفه ان اسيل متعملش كده وهي كانت هتموت من خوفها عليك
فهد كان حاسس انه فعلا محتاجها جنبه وانه خلاص مبقاش قادر يستغني عنها وكان هيطلب من اسر يقولها بس كلام الطفل الصغير كان بيرن ف ودانه وانها امه مسح ع وشه بغضب والم جواه في الوقت ده الدكتور دخل يطمن ع حالته
الدكتور……. عامل ايه دلوقت يا بطل
فهد بتعب……. الحمد لله يا دكتور بس جسمي كله مش حاسس بي وبزات رجلي
الدكتور بتوتر………ده طبيعي و لما تتنقل اوضه عاديه هشوفها تاني متقلقش
اسر افتكر كلام الممرضه وخاف جدا ع فهد
اتنقل فهد لاوضه عاديه وكان لسه حاسس بحاجه غريبه ف رجله بس عدي الموضوع
تاني يوم
اسر خبط وفتح الباب…….. عامل ايه دلوقت
فهد…… الحمد لله بس طلبت الدكتور علشان رجلي اللي مش عارف مالها
اسر بتوتر…….. خير يا حبيبي متقلقش
اسر بابتسامه……… لسه برده مش عايز تقولها
فهد افتكر كل اللي حصل وتكلم بعصبيه………مبقاش ينفع يا اسر مبقاش ينفع
اسر…… فهد انت عارف اكتر مني ان اسيل عمرها ما تخونك يمكن قالتلك كده علشان بس تعمل فيك زي ما عملت فيها وتحسسك بنفس الوجع اللي هي حست بي
فهد………تقوم تقول كده
فهد افتكر حاجه مهمه
كمل فهد بصدمه لما افتكر…….. اسيل مبتخلفش اصلا
اسر بصدمه…….. ده من امتي
فهد افتكر اللي عمله فيها ويوم ما اغت’صبها وحط ايده ع وشه بالم وتكلم ……. مش مهم المهم فعلا انها مبتخلفش معني كده ان الطفل ده مش ابنها وان ممكن ميكونش ف حد ف حياتها ممكن يكون
كلامك صح طب الطفل ده ابن مين وليه قالها انتي وبابا اتفقته تفسحوني ومين ابو
اسر……… لازم تفهم منها وتتناقش ف كل ده المهم انك اتاكدت انها فعلا مخانتكش
فهد بتعب…… مش عارف
اسر…….. لازم تقعده وتتكلمه
فهد بعصبيه………..انها تقول انها حبت حد تاني دي كبيره اوي يا اسر
اسر……. وانت اللي عملته فيها مش قليل وانا حظرتك
المهم انكم تتكلمه وتتفاهمه
خبط الدكتور ودخل وهنا اتحولت ملامح اسر للتوتر اكتر
كشف الدكتور ع فهد………. اكيد انت مومن بالله وعارف ان مفيش حاجه ربنا بيكتبهلنا وتكون وحشه ابدا
فهد……. قول اللي عندك ع طول
الدكتور…….. للاسف الحادثه اثرد ع الحبل الشوكي وده اثر ع رجلك وسببلك شلل ولازم علاج طبيعي علشان ترجع تقف عليها من تاني
فجأه اتكلم فهد بصدمه…… انت بتقول ايه
اسر…… اهدي يا فهد
فهد بصوت عالي وبداء يكسر ف كل حاجه واليه……. اهدي ايه انت مش سامع بيقول ايه يعني انا اتشليت خلاص مش هقدر امشي تاني ع رجلي ازاي
الدكتور مشي واسر قرب منه……. فهد ده قضاء ربنا احمد ربنا الحادثه مكانتش سهله
كان لسه بيكسر ف كل حاجه حواليه ومش سامع كلام اسر ولما خلص تكسير حط ايده ع دماغه بتعب وبداء يعلي صوته بالم ووجع اللي جواه شويه وهدي وقرر اسر يقوم علشان يقول ل اسيل علشان تكون جنبه
فهد حس بحركته وهو طالع…….. رايح فين
اسر……. لازم اسيل تعرف علشان تكون جنبك
فهد بتعب……… لا متقولهاش مرضاش عليها انها تكمل الباقي من عمرها مع واحد عاجز وياعالم هيقف امتي ع رجله
اسر………متقلقش يا فهد باذن الله تقف قريب ع رجلك من تاني بس صدقني هي لازم تعرف
فهد بعصبيه………….. تعرف ليه علشان اظلمها معايا تاني وتعيش مع واحد مش هيقدر يحمي نفسه حتي علشان يحميها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة العواني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى