روايات

رواية وجع لا ينسى الفصل الثاني 2 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الفصل الثاني 2 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى البارت الثاني

رواية وجع لا ينسى الجزء الثاني

رواية وجع لا ينسى
رواية وجع لا ينسى

رواية وجع لا ينسى الحلقة الثانية

شاف ادهم وهو بيقرب من اسيل بس ادهم كان ظهرو للباب وباين انه بيقرب من اسيل بس اللي مكنش باين رفض اسيل ليه اتصدم فهد من اللي هو شايفه ونزل وساب الشركه نزل اسر وراه
اسر: استني يا فهد
فهد كان ماشي بعصبيه ونزل عند العربيه
اسر: فهد اهدي
فجأه فهد ضرب غطي العربيه من قوه الضربه الغطاء اطبق
اسر كان واقف بهدوء لانه عارف صحبه واللي هيعمله
فهد كان متعصب جدا من اللي شافه
فهد بعصبيه: هي تعرف ادهم مين اصلا
اسر بهدوء: وانت مالك يا فهد تعرفه او لا
فهد بنظره ناريه : يعني ايه مالي
اسر: يعني انت ملكش دعوه بيها تعمل اللي تعمله
فهد بعصبيه: يعني ايه تعمل اللي تعمله دي نور يا اسر فاهم يعني ايه نور فاهم يعني ايه
اسر بعصبيه: دي مش نور يا فهد نور ماتت ماتت
فهد قرب من اسر ضربه بالبوكس بقوه وعصبيه
بقولك دي نور انت فاهم دي هي
اسر مكنش مصدوم من اللي عمله فهد لان هو اتعود ع كده من وهما صغيرين اكتر حاجه ممكن ميعرفش يسيطر عليها هي عصبيته
وطلع فهد للشركه مره تانيه وكان متعصب جدا وراح ل اوضه الاجتماع
بس المره دي شاف اسيل وهي ع الارض وغرقانه في دمها وكانت مفتحه عنها وديخه من اثر الضربه فهد اول ما شفها اتصدم وكأنه كان شاف المنظر ده قبل كده جري فهم عليها وشلها
اسيل بدوخه ووجع من الخبطه:سببني اابععد عنني ي اادههم
قالت كده وقفلت عنيها حس فهد بالغيره حتي في تعبها ادهم ف افكرها
طلع من اوضه المكتب وهو شايل اسيل
حور بخصه: يالهوي في ايه اسيل ملها
احمد كان شايف فهد واسيل واتصدم من الدم اللي شافه: ايه اللي حصل
فهد مردش ع حد ونزل ع العربيه اول ما شافه اسر شاف المنظر اتصدم
اسر انت عملت ايه ف البت يا فهد
فهد بخوف ع اسيل: افتح العربيه وودينا ع اقرب مستشفي
فعلا سمع اسر كلامه وراحه ع اقرب مستشفي وطول الطريق كانت اسيل بتنزل من رسها وفهد كان بيحاول يتحكم ف النزيف ده ع قد ما يقدر كل ده وكانت اسيل في عالم تاني
فهد كان قلقان جدا عليها وحاسس انه ممكن يخسرها لتاني مره وصله المستشفي وكان حور واحمد وراهم
اول ما نزله ع الاستقبال
فهد بعصبيه: دكتور بسرعه
موظفه الاستقبال: حاضر يا فندم ثواني
وفعلا خلال ثواني خدها الدكتور وطلعه ع الاوضه كان الكل منتظر برا
فهد كان قلقان جدا عليها وكأنه خايف انه يخسرها للمره التانيه
اسر كان قلقان يكون فهد هو اللي عمل كده وكان بيكدب نفسه لانه عارف صحبه كويس
طلع الدكتور من الاوضه الكل جري عليه واولهم كان فهد
فهد بقلك: نور عامله ايه دلوقت
الدكتور: هي كويسه دلوقت بس كان الجرح عميق ونزفت دم كتير
حور : ممكن ندخل نشوفها
الدكتور: شويه تفوق وادخله شفوها
مشي الدكتور وبعد شويه دخل فهد عند اسيل قعد فهد جنبها
اسيل بإستغراب: انا فين وانت مين
فهد انتي ف المستشفي انا فهد
افتكرت اسيل فهد
فهد بهدوء: مين عمل فيكي كده
افتكرت اسيل اللي حصل وخنتها دموعها
فلاش
كان ادهم بيحضن اسيل غصب عنها واسيل بتبعده عنها بكل الطرق فجأه فتح الباب ودخلت منه
كيان كانت بتسقف ل اسيل: برافو عليكي يا اسيل عرفتي ترجعي لحضنك تاني
اتفزعت اسيل من صوت كيان اللي حفظاه عن ظهر قلب
وبعد ادهم عن اسيل
ادهم: ايه اللي جابك هنا
كيان بستهزاء: انت ناسي ان شركتك ف كل حاجه ولا ايه
اسيل بعصبيه انتو الاتنين عايزين مني ايه
كيان: البيت
اسيل بنفس الانفعال: اما انتي بجحه اوي يا شيخه مش كفايه انك خدتي جوزي مني وكمان عايزه تاخدي بيتي وشقي عمري
كيان ضحكت بستهزاء: جوزك قصدك اللي كان جوزك لان خلاص ادهم طلقك
اسيل كانت بتتكلم ببرود عكس اللي جوها: مبقاش فارق معيا يطلقني ولا لا كده كده كنت هرفع خلع
كيان: والله الحمد لله انه فاق وعمل كده بدل ما انتي كنتي موسخه حياته
اسيل موسخه حيات مين انتي اتجننتي
ادهم بس بقي يا كيان اسكتي
كيان اسكت انا فعلا سكت كتير بس دلوقت مش هسكت تاني
اسيل بستغراب انتي تقصدي ايه
كيان انتي هتستهبلي انتي مش عارفه انا بتكلم عن ايه ولا يكونش عمر حبيب القلب اختفي هو كمان
ادهم بصدمه: عمر
كيان: ايوه الاستاذه كانت بتخونك مع اعز صاحب ليك
اسيل: انتي ايه اللي بتقولي ده انتي مجنونه والمفرود اختي انتي لو شيطان مش هيعمل كده
كيان: علشان انتي تستاهلي اكتر من كده
ادهم بجمود: وايه دليلك ع الكلام ده يا كيان وليه مقولتليش
كيان: علشان دي اختي ومكنتش عايزه افضحها
اسيل بسخريه والله وانتي دلوقت بتعملي ايه
كيان: انا دلوقت بنقز علاقتي بالراجل اللي حبيته
اسيل بحسره: كنتي انقذتي علاقتك بإختك الاول
ادهم بعصبيه: فين الدليل ده يا كيان
كيان بفرحه حولت تخفيها كانت بطلع فونها من الشنطه
وفتحت الفون ع صور ل عمر و اسيل ورسايل كتير ليهم سوا كانت كلها اسكرينات
شفهم ادهم واسيل اتصدمت اول ما شفتهم
اسيل بصدمه : لا دي مش انا
ادهم بعصبيه وانفعال: امال مين محتاجه دليل اكتر من كده ايه انتي خونتيني
اسيل انت مجنون انا معملتش كده انتو عايزين مني ايه مش كفايه اللي عملته فيا عايزين ايه تاني مني
ادهم: اما انتي بجحه بصحيح
اسيل: انا اللي بجحه ولا انت اللي معندكش دم عارف يعني ايه خنتني مع اختي يعني مكتفتش بالز*نى لا وز*نى محارم كمان وكملت بحسره ومع مين اختي اللي اعتبرتها كل حياتي اختي اللي من ساعه ما سبتنا ماما وانا بعاملها بنتي مش اختي اختي اللي كنت بحميها من كل الناس حتي من مرات ابوها وكنت بحوش عنها واضرب انا بدلها اختي اللي لما جه عليها جوزها وظلمها كنت اول حد افتحلها بيتي وامنتها ع جوزي وبيتي وكل ما املك واول ما جلها الفرصه طعنتني في ظهري و سابت كل الرجاله وحطت عنيها ع جوزي اللي افتكرته عوض ربنا ليا ف الدنيا
كانت اسيل متإثره بكل كلمه بتقولها وقلبها كان بينبض بوجع وحسره من اللي حصلها بسببهم
كيان كانت بتسقف ل اسيل بسخريه
حلوه الاسطوانه المشروخه دي والله صعبتي عليا
ادهم بعصبيه: انتي هتصدقي نفسك ما انتي طلعتي بتخونيني اهو
اسيل بإنفعال: مخونتكش مخونتكش يا اخي
قرب ادهم منها ومسكها من درعها جامد: امال ايه ده جابت هي كل ده مين ثم ده مش رقمك ولا ايه
اسيل بإلم: ابعد عني يا ادهم انت عايز مني ايه يا اخي انا مبقتش طيقاك ولا طايقها ابعدو عني
فجإه ضربها ادهم بالقلم من كتر قوه القلم وقعت اسيل ع التربيظه ودمغها اتفتحت ونز*فت دم
كيان: يالهوي انت عملت ايه
ادهم بخضه: اسيل اسيل
كيان شدت ايده: انت مجنون هتعمل ايه يلا نمشي بسرعه لحسن تكون ماتت
وفعلا طلعه برا وسبوها بتنزف ونزله
بااااك
دموع اسيل خنتها ونزلت
فهد بكلمك انتي بتعيطي ليه
مسحت اسيل دموعها: مفيش حاجه
فهد قرب منها علشان يمسحلها دموعها
اسيل بعدت عنه: ابعد عني
فهد: نور اسمعيني
اسيل بعصبيه: انا مش نور انت فاهم
دخل اسر عليهم في ايه صوتكم عالي علي فكره
اسيل: بعد اذنك يا اخ تعاله خد الاستاذ واطلعه برا لو سمحت انا مش ناقصه
اسر: هي وسلت ل اخ كمان
فهد: اطلع فين انتي مجنونه
اسيل: مجنونه كمان ايه العشم اللي وخدك ده معلش
فجأه دخل عليهم……………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة العواني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى