روايات

رواية وجع لا ينسى الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الجزء الثامن والعشرون

رواية وجع لا ينسى البارت الثامن والعشرون

رواية وجع لا ينسى
رواية وجع لا ينسى

رواية وجع لا ينسى الحلقة الثامنة والعشرون

فجأه اسيل قامت وحضنته وهي بتعيط……….انت غبي انت بجد غبي
شدد فهد من حضنها اكتر وكانه بيقولها انه فعلا كان محتاجها من سنين
بدات تعيط بشده وهو مقدرش يمسك دموعه وبداء ينهار وكان كل الوجع اللي كان ف السنين اللي فاته محسش بي ولا طلعه غير ف الوقت ده
اسيل بوجع وهي ع نفس الحاله……….ليه عملت كده ليه
ونهارت اكتر
فهد بوجع………ششش خلاص اهدي المهم ان موجود
هديت شويه وطلعت من حضنه وبصتله بوجع
فهد……..متبصليش كده كفيا
اسيل……..ازاي جيت هنا
فهد حكلها كل حاجه بوجع وكان ده حصل امبارح
اسيل…………… يااااه كل ده حصل
فهد بتنهيد……… اه
اسيل……. وانت جيت هنا ع اساس ان مش هعرف انك هنا
فهد بستغراب………..ازاي عرفتي مكاني
اسيل………خدت المفتاح من الفيلا وجيت اقعد هنا شويه
فهد……..انتي فتشتي ف حاجاتي
اسيل بعصبيه………هو ده اللي همك
فهد بوجع وتعب……..طيب يلا علشان تمشي
اسيل بستغراب……..امشي فين انت مجنون
فهد……… مش هينفع تقعدي هنا
اسيل…….ولا كلمه انا هقعد هنا ومش همشي
فهد بوجع………مبقاش ينفع
اسيل……… انت عايز تجنني صح ايه اللي منفعهوش
فهد بعصبيه……..قولتلك قبل كده ان مش هقدر ادافع عنك ولا احكيكي وانا كده
اسيل ببرود…….انا عايزه اعرف انت ازاي قاعد ف البيت وهو مطرب كده
فهد بتنهيده………سلامه نظرك
اسيل……..اظاهر كده هناخد يومين ف التنظيف
فهد بعصبيه………انا بكلمك في ايه وانتي بتقولي ايه
اسيل فتحت الشنطه وطلعت منها صوره ولبسه
اسيل……..بص جبتلك لبس اهو اه مكنتش اعرف انك هنا بس كويس ان جبته
فهد بستغراب……….وانتي جيبه اللبس ده ليه
اسيل بتنهيده……….الصور دي والبس ده بقه اعز صحابي لما انت بعدت
فهد بنظره الم……….للدرجادي
اسيل حست بوجعه ومحابتش تتقل عليه اكتر وسكتت
وخدت الشنط وجت تطلع
فهد………رايحه فين
اسيل……….هطلع احط الحاجه فوق
فهد………الدنيا كلها تراب هنا وبزات فوق
اسيل………محدش جه ينظف خالص
فهد……..مكنتش حابب وجود حد هنا
اسيل بتنهيده………طيب جهز نفسك علشان من يوم ورايح هتحب وجود الناس هنا
فهد استغرب لكلمها………..مش فاهم
اسيل……..مش مهم
بدات اسيل تنضف الدنيا ع قد ما تقدر واتصلت باقرب مطعم علشان مكنش في اي اكل ف التلاجه
كانت ملاحظه بهتان وشه وحزنه والالم اللي ف عينه وضعفه الملحوظ رغم انه مش بيتحرك وحست بوجع قلبها من منظره ومن اللي حصله وحملت نفسها السبب بس قرتت ترمي كل حاجه ورها وتساعده تكون احسن من الاول
فهد حس بروح ف المكان من تاني حس انه مش لوحده زي كل يوم بيمر عليه حس ان لسه في امل جه اول ما هي حت ونورت حياته من تاني كان حاسس انه فراحن جدا بوجوده وكانه زي الطفل الصغير اللي كان محتاج امه جدا بس كان خايف عليها من كل حاجه وانه مش هيعرف يحميها زي الاول
عدي كام يوم والفرحه دخلت ليهم من تاني وكل واحد فيهم فرحان بوجود التاني ورجوعه حياته وكانت كل يوم لازم تعمله حاجه جديده تغير من الروين اكل جديد او فيلم جديد يتفرجه عليه سوا ولازم تطلعه كل يوم يشوف البحر ويشم هواء جديد علشان تجدد طاقته ونحاول ترجعله امله وحياته من تاني بتحاول ترجع فهد القديم من تاني كان قلبها بيوجعا كل ما تشوفه مطفي وحزين وحاسس بالعجز
علي الجانب الاخر فهد كان بيحاول يتعامل معها بجمود شويه عكس اللي جواه الفرح والامل اللي رجعله من تاني لما هي رجعت وبرغم كده كان بيتعامل بقسوه شويه معاها علشان تمشي من الفيلا وترجع تاني لهناك بس هي عنيده جدا ولا يوم استسلمت لطرقته ولا معاملته لانها كانت عارفه انه بيحميها وخايف عليها
وجه اليوم اللي قررت في انها ترجع لي الامل جواه من تاني وترجعه للحياته زي الاول بس للاسف كل حاجه اتشقلبت عكس توقعتها
اسيل……… فهد فهد
فهد بستغراب…….في ايه وليه لبسه كده رايحه فين
اسيل………مش رايحه رايحين
فهد برفع حاجب……… ع فين ان شاء الله
اسيل……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة العواني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى