رواية وجع لا ينسى الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة العواني
رواية وجع لا ينسى الجزء الثامن عشر
رواية وجع لا ينسى البارت الثامن عشر
رواية وجع لا ينسى الحلقة الثامنة عشر
عارفه ان اتإخرت عليكم في البارت شويه بس كان غصب عني والبارت المره دي نار لان هتتكشف حقايق مختفيه وان شاء الله يعجبكم
فهد: انا مكنتش اقصد اللي حصل
اسيل بصراخ: كل ده ومكنتش تقصد انت ايه
شيطان
فهد كان بيحاول يتحكم ف اعصابه: صوتك ميعلاش
اسيل: هيعالي غصب عنك يا فارس
فهد بعصبيه امشي من قدامي دلوقت يا اسيل
اسيل: مش همشي وعايزه افهم اللي حصل
فهد بعصبيه: انا قولتلك افهمك انتي مردتيش يبقي متلومنيش
اسيل بعصبيه امال الوم مين انت السبب في كل
ياريتك ما ظهرت في حياتي انت ونور الزفت بتعتك
دي
فهد بعصبيه ومسك ايديها: نور دي احسن منك ع الاقل متربيه
اسيل: ما هو واضح من صورها فعلا ولبسها ده
لبس حد محترم اصلا
فهد: كفيا انها كانت بتحترم جوزها
اسيل: ع اساس ان جوزها ده بيحترم حد
الحمد لله انها ماتت علشان ترتاح من وشك
فهد بإنفعال: اظاهر انك عايزه تتربي من اول
وجديد تقريبا الحجه ولدتك معرفتش تربي
وانا اللي هربيكي
عند الكلمه دي مقدرتش تستحمل وضربته بالقلم
فهد بصدمه: انتي بتمدي ايدك عليا يا اسيل وبي
لندمك
ومسكها من شعرها وهي كانت بتصرخ من الوجع
اسيل: ابعد عني يا حيوان
فهد: انا هوريكي مين
وفجأه شافت قدمها سكينه ع طبق الفاكها ومسكتها
اسيل ابعد عني بدل ما اقتلك
فهد شدد ع شعرها اكتر: وريني بقي
اسيل كانت بتحرك السكينه بعفويه وفجأه دخلت
في ايد فهد
اسيل بصدمه: فهد
فهد بيحاول يكتم الامه
اسيل برعب ودموع: انا اسفه والله ما قصدي انننا
فهد سبها وقعد ع السرير قربت منه اسيل بخوف عليه علشان تدويله جرحه بعدها عنه
فهد: ابعدي
اسيل: والله اسفه مقصدش يا فهد
فهد: اطلعي برا
اسيل بنفس الخوف ايدك بتنزف جامد يا فهد
سبيني اداويلك الجرح
هو مش حضرتك السبب يبقي تسكتي وتطلعي برا
اسيل: ارجوك سبني………..
قطعها فهد بعصبيه انا قولت اطلعي برا
اسيل: يا فهد…….
قطعها تاني قولتلك مشوفش وشك ف الاوضه
نزلت اسيل وهي بتعيط وخايفه يحصله حاجه
بسببها وقعدت ع الكنبه بتعب وخوف
انا والله مكنش قصدي والله كان قصدي اهوشه
علشان يسيب شعري بس
وكملت بعياط انا ازاي قولت كده ازاي غلط ف وحده ماتت انتي غبيه يا اسيل غبيه ليه تعملي كده ليه وبداءت عياط وبتلوم نفسها اكتر
وكملت ازاي ضربته ازاي ده ضربته مرتين مرتين يا شيخه وبداءت تضرب ع رسها غبيه يا اسيل غبيه
فجأه سمعت صوت فون لقيته ع الارض وكان فون فهد
راحت خدته من ع الارض وشافت الاسم لقته اسر
طلعت وقالت تتحجج بالفون وتدهوله وتطمن عليه
طلعت وخبطت ع الباب ومرضاش يفتحلها
اسيل: افتحلي يا فهد نتكلم اسر بيرن
فهد كان في البلكونه ومش سامع صوتها وبيفكر
في كل حاجه بتحصل وكلمها
اسيل: بطل رن بقي يا اسر هو مش عايز يفتحلي اصلا
يووووه يا اسر خلاص انا هرد وخلاص
ردت اسيل
اسر: انت فين من الصبح برن عليك مش بترد
ليه في مصيبه يا فهد ابو اسيل عرف ان دي
بنته اخت نور وقالب الدنيا عليها ومش عايز يسبها
بعد ما رمها هي وامها وهي صغيره
اسيل بصدمه: انت بتقول ايه يا اسر
اسر بصدمه: اسيل
وقع الفون بصدمه وقعدت ع الارض بتعب وانهيار
اسيل ازاي بنت حد تاني ازاي وبداءت تعيط اكتر لا اكيد بيهزر صح اكيد بيهزر وبداءت تنهار اكتر
شويه وخرج فهد ولقها قدام الاوضه ع حلتها دي
كان بيمشي وقفته كلمتها
اسيل بنهيار: انت كنت عارف ان مش بنته وبنت حد تاني
فهد وقف واتصدم من كلمها: انتي عرفتي منين
اسيل بصدمه: انت كنت عارف
فهد: ايوه
واستني تقوم وتزعقله وتنهار تاني بس اتفجأ انها سابته ونزلت ع تحت وقعدت ع الارض بتعب
استغرب فهد ونزل يشوفها وقعد جنبها علشان حس
ان من الصدمه ممكن تعمل حاجه ف نفسها
اسيل: انت عرفت امتي ان اخت نور
فهد عرفت لما………
#بقلم_رحمه_العواني
تفتكره سكوت اسيل ده طبيعي ولا ده هدوء ما قبل العاصفه
وهل كلام فهد هتقطنع بس ولا لا
وتفتكره ابو اسيل الحقيقي هيعمل ايه فيها
وتفتكره مليكه هتعمل ايه لما تعرف وحور كانت مختفيه فين طول الوقت ده تخمنتكم يا قمرات
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة العواني)