روايات

رواية وجع روحي الفصل العشرون 20 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل العشرون 20 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء العشرون

رواية وجع روحي البارت العشرون

رواية وجع روحي الحلقة العشرون

روح راحت لايهاب و اول ما شافته عيطت
روح بعيط معرفتش اروح فين
ايهاب شدها لحضنه و طبطب عليها انا اسف انا بحبك يا روح بحبك اوي
روح بعدت نفسها عنه براحه حتي وانا تخينه
ايهاب ابتسم انتي زي القمر في كل حالاتك
روح طب افرض اني تخنت تاني و معرفتش اخس انت ساعتها هتسيبني صح و هتتجوز عليا تاني
ايهاب انا بحبك في كل حالاتك كلبوزه بقي رفيعه زعلانه فرحانه منكده نايمه صاحيه انا بحبك كده كلك علي بعضك و بعدين انا مجوزتش عليكي اولاني عشان اتجوز عليكي تاني
روح نعم امال منه دي كانت ايه
ايهاب تعالي وانا هحكيلك كل حاجه
إيهاب…….
روح يعني انت بس كنت بتغيظني
ايهاب اعمل ايه لما قولتيلي انك بتحبي رامي كنت هتجنن
روح بس انا مش بحبك رامي
ايهاب ابتسم امال بتحبي مين
روح ابتسمت بخجل مش عارفه
ايهاب كده ماشي براحتك هسمعها منك علي مهلك انتي نزلتي روحتي فين
روح حكتله علي اللي حصل واللي فايده عملته معها من الاول
ايهاب ايه ازاي كدن هي مامتك بتعمل كده ليه
روح ابتسمت بوجع مش عارفه اكيد انا عملت حاجه بس انا مش عارفها عموما هي طول عمرها كده بتعملني كده من وانا صغيره انا ساعات كتر بحس انها مش بتحبني
ايهاب حضنها انا هتصرف متقلقيش
روح لا متعملش حاجه مفيش حد بيخلي الام تحب ولادها دي فطره هي عندها حق برضو هي مرضيتش تتجوز عشاني حقها دلوقتي انا مش زعلانه
ايهاب انتي طيبه اوي يا روح انا بحبك بجد انا هقعد عمري كله احول اعوضك ولو عن جزء بسيط من اللي انا عملته فيكي
روح ابتسمت و سكتت
ايهاب طب ايه
روح ايه
ايهاب قرب منها ايه
روح زقته ايه
ايهاب احم ولا اي حاجه كنت بسال تاكلي ايه
روح ضحكت اي حاجه
ايهاب حاضر هنزل اشتري اي حاجه من تحت
روح ايهاب هو مش المفروض ان احنا دلوقتي مطلقين
ايهاب ضحك ما رديتك
روح امممم من غير موفقتي مش يمكن انا مش موافقة
ايهاب ضحك طب هنشوف الموضوع ده بعد الاكل
ايهاب نزل و روح فونها رن لقته رامي ردت
روح الو
رامي انتي فين دلوقتي اكيد لسه في الشارع هتروحي فين ارجعي يا روح ماما خلاص وافقت انك ترجعي تقعدي و وافقت كمان اننا نتجوز
روح لا يا شيخ بجد بس هتجوزك ازاي وانا مع جوزي
رامي جوزك مش بتقولي انه سابك
روح بس انا مسبتوش
رامي مش فاهم ايه الفرق
روح في فرق
رامي روح اشمعنا هو مع انه اذيكي اكتر مني يمكن انا كمان سيبك اشمعنا رجعله هو
روح بتهيقلك انا اللي سيبك يا رامي مش انت اللي سيبتني
رامي ازاي بقي
روح انا مدورتش عليك بعد ما سيبتني زي ما بتقول محولتش عشانك بس حولت عشانه هو و اشمعنا هو علي الاقل هو مكنش يعرفني و لما عرفني ندم علي كل حاجه انما انت يا رامي كنت تعرفني كويس و لو سامحت يا رامي متكلمنيش تاني عشان المره اللي جايه ايهاب مش هسيبك انا عملت اللي عليا ناحيتك و عشان صله القرابه اللي انت معملتش بيها شوف حياتك بعيد عني احسن يا رامي وانا بالنسبة لي مش عاوزه اعرف اي خبر عنك حلو او وحش سلام وقفلت
…….
رامي بصت للفون و فضل يضحك بوجع كملها وحيد بقي يا عم رامي
…….
ايهاب رجع البيت لقه متروق و روح لابسه فستان شيك من عندها و حاطه ميك اب خفيف و رقيق زيها
ايهاب ابتسم احنا يومنا ابيض ان شاءالله
روح اخدت منه الاكل و قعدوا يتعشوا و بعد ما خلصوا عشا ايهاب شغل اغنيه معاك قلبي عشان يرقصوا عليها
روح وهما بيرقصوا همست لايهاب في ودانه بحبك
ايهاب شالها و لفت بيها وانا بموت فيكي و…
……….
بعد ٩ شهور روح كانت في المستشفى بتولد
روح كانت بتصوت منك لله يا ايهاب منك لله
ايهاب الله الله ليه كده بقي انا كنت جيت جنبك دلوقتي
روح انت السبب منك لله
احمد كان بيضحك ما تسكت يا عم اسمع الكلمتين و اسكت
ايهاب الله هو انا كنت عملت حاجه
روح صوتت اطلعوا بره كلكم بره انتو بتتفرجوا علي حاوي بره
احمد يا عم انا هاخد خطيبتي و خارج يلا يا مريم
مريم هنسيب روح و نخرج
احمد الله ما هي اللي طردتنا يلا ياما
مني و هي بتضحك اخرج يابني دلوقتي و سيبها
ايهاب مش خارج بقي ها
روح ااااااه مشيه يا طنط خليه يمشي من وشي
فايده ما خلاص يا روح بلاش دلع بقي
ايهاب دلع احم طيب بعد اذنك يا جماعه انا عاوز اقعد انا ومراتي لوحدنا اتفضلوا بقي
فايده الله انت بطردنا
ايهاب اه اتفضلوا بقي
مني احم تعالي يا فايده معيا تعالي بعد ما خرجوا
إيهاب انا مستحملها عشانك
روح كانت بتعيط من الوجع
ايهاب طب حقك عليا انا اسف
روح خليهم يولدوني بقي يا ايهاب انا مش مستحمله
ايهاب حاضر يا روحي هنده علي الدكتور دلوقتي
بعد حاولي ساعه روح كانت ولدتك ولد شبه ايهاب اوي
مني مبروك يا ولاد
روح وايهاب الله يبارك فيكي يا ماما
احمد هتسميه ايه بقي
ايهاب عمر ان شاءالله
احمد ربنا يبارك لك فيه يا صحبي
ايهاب الله يبارك فيك يا صحبي
ايهاب اخد عمر و راحت جنب روح و حضنها مبروك يا حبيبتي
روح حلو اوي يا ايهاب شبهك
ايهاب باس دماغها بحبك
روح انا كمان بحبك
………
تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى