روايات

رواية وجع روحي الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء الرابع

رواية وجع روحي البارت الرابع

رواية وجع روحي الحلقة الرابعة

روح ص.وتت ابعد عني مش هتلمسني فاهم
ايهاب كان بيك.تفها طب وريني مش هلمسك ازاي
روح عيطت سيبني بقي مش انت بتقرف مني و من شكلي اللي شبه الجاموسه سيبني روح لالي كنت بتكلمها امبارح
ايهاب بعد عنها ايه كنت بكلم مين امبارح
روح قامت اتعدلت و مسحت دموعها اللي قولتلها اني مش في ربع حلاوتها ولا جمالها اللي انت بتحبها طب انا ذنبي ايه تتجوزني بس عشان تغيظها ها
ايهاب ارتبك انتي بتقولي ايه انا مش فاهم حاجه
روح ابتسمت بوجع صح انت مش فاهم اي حاجه
ابعد عني بقي و سيبني في حالي لو سمحت يا ايهاب احنا فتره كده و ننفصل في هدوء ماشي
ايهاب اتعصب و مسكها من دراعها بع.نف انتي مين اصلا عشان تفكري تنفصلي عني انتي نسيتي نفسك خالص انتي تحمدي ربنا اني وقفت ابص في وشك اصلا بشكلك ده
روح زقته محدش قالك تبص في وشي ابعد عني بقي انا وحشه و تخينه و كل حاجه زفت عاوز مني ايه روحلها انا بكرهك منك لله انا مش هسمحك ابدا انا معملتش ليك اي حاجه وحشه ليه قولي ليه ليه انا بذات
ايهاب لف شعرها علي ايده انتي هتستعبطي انتي وفقتي عليا علشان اداري عليكي و قولتي هتعملي الفيلم ده و هيخيل عليا لا يا حبيبتي انا فاهمك كويس انتي و الزفت ابن خالتك و فاهم كان في ايه بينك و بينه
روح بتحاول تخلص شعرها من ايده ابعد عني اه مفيش حاجه من اللي في دماغك دي انا مش كده لو عاوز تتاكد خدني عند اي دكتوره انا مش بكذب و م عارفه انت جيبت الكلام ده منين حرام عليكم انا بجد تعبت انا بعمل ايه بس انا بكرهكوا كلكوا اوعي ايهاب سابها و روح قعدتت علي الارض و فضلت تعيط و ايهاب بصلها و اتنهد و نزل
روح اول ما سمعته نزل قامت تغسل وشها و حلفت بينها و بين نفسها انها مش هتبقي ضعيفه كده تاني
…………..
رامي زعق لناديه انتي كنتي بتكلمي مين ردي عليا
ناديه انت بتزعق كده ليه في ايه و بعدين هو عشان انا في بيتك بتتصنت عليا كنت بكلم اللي بكلمه انت مالك
رامي مسك ناديه من دراعها مالي مالي انك زفت خطيبتي كنتي بتكلمي مين و جايه سيره روح
ناديه زعقت اه زعلان بقي عشان الزفته بتاعتك بقي
رامي ردي يا ناديه انا مش هاسيبك الا لما تردي عليا كنتي بتكلمي مين
ناديه كنت بكلم صحبتي ارتحت
رامي و بتجيبي سيره روح ليه
ناديه عادي يعني كلام بنات
رامي و كنتي بتقولي عنها ايه بقي ان شاءالله
ناديه ولا حاجه بس بحكي اللي امها قالته مش هي اللي جت حكت لطنط انها مش راضيه ان جوزها يلمسها شوف بقي مالها
رامي بصلها بغضب اتكلمي عن روح بادب روح اكتر بنت محترمه انا شوفها في حياتي
ناديه زعقت نعم قصدك ايه ان شاءالله انها محترمه اكتر مني انت شكلك اتجننت بقي
رامي بقولك ايه يا ناديه غوري من وشي الساعه دي يلا بدل ما افقد اعصابي عليكي اكتر من كده
ناديه خدت شنطتها ماشي ماشي يا رامي بس افتكرها بقي و مشيت
رامي انا ايه اللي انا عملته في نفسي ده بس
………
عند ايهاب كان بيقابل منه
ايهاب وحشتيني
منه لمستها
ايهاب بتقولي ايه بس يا بنتي مانا قولتك امبارح
مجنتش ناحيتها
منه طب و بعدين ايه هنفضل كده هتفضل متجوزها يعني
ايهاب انتي عاوزاني اطلقها
منه اكيد
ايهاب اه وبعدين هنتجوز مثلا كانا اتجوزنا مش قبل كده صح
منه لا المره دي هنتجوز
ايهاب ايه اللي جد بقي مش كنتي خايفه من الفكره و مش مستعده ايه استعديتي
منه ايهاب انا مش بهزر
ايهاب ولا انا انا مش هطلق روح ابدا
منه رفعت حاجبها ده من ايه ان شاءالله
ايهاب مش من حاجه مش تطلقها من عاوز انا حره زي مانتي كنتي حره كده
منه بتعاقبني يعني
ايهاب سكت و مردش عليها
…….
روح ايوه يا مريم انا عاوزه اطلب منك طلب انتي دكتوره تغذيه و هتساعديني صح
مريم اكيد يا روح قولي
روح انا عاوزه اخس
…….

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى