روايات

رواية وجع روحي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء الخامس

رواية وجع روحي البارت الخامس

رواية وجع روحي الحلقة الخامسة

روح لقت تليفونها بيرن لقت رامي بيكلمها كانت مش عارفه ترد عليه ولا لا بس قررت ترد في الاخر
روح الو
رامي بهيام روح
روح في حاجه يا رامي عمتو كويسه
رامي اه كويسه الحمد لله يا روح بس
روح بس ايه في ايه يا رامي
رامي انا اللي مش كويس يا روح روح انا مش عارف اتقبل انك اتجوزتي انا لسه بحبك يا روح
روح اتعصبت انت اتجنتت يا رامي اتجنتت خالص انت ازاي تقولي حاجه زي دي انا ست متجوزه دلوقتي يا رامي عشان خاطري متقولش كده تاني
في الوقت ده دخل ايهاب و سمع بس اخر جمله سحب منها التليفون
رامي بعصبية متجوزه اه باماره ايه باماره انك مش راضيه تخليه يلمسك تنكري انك مش عاوزه يلمسك عشان اللي كان بينا تنكري انك لسه بتحبيني
ايهاب رمي التليفون علي الارض و اتكسر و مسك روح من شعرها يا زباله يا زباله وانا اللي راجع زعلان علي اللي عملته فيكي ده انتي تستهلي كل اللي يجرالك و ضربها بالقلم كان بينك و بينه ايه انطقي و بتكلميه وانتي علي ذمتي يا واطيه
روح كانت بتترعش من الخوف و بتعيط لا لا والله العظيم ما كلمته ولا كان في بينا حاجه من اللي في دماغك دي اقسم بالله ما كلمته
ايهاب هزها من شعرها بعنف امال عرف منين اني ملمستكيش بينجم
روح والله ماعرف انا معملتش حاجه يا ايهاب والله صدقني
ايهاب حذفها علي السرير لا انا اصدق لما اشوف بنفسي
……….
رامي هو في ايه يا تري هي قفلت في وشي ولا ايه اللي حصل انا ايه اللي انا بهببه ده مكنش ينفع اكلمها ابدا الله يخربيتك يا ناديه لو مكنتيش دخلتي حياتي كان زماني لسه مع روح
………
روح كانت بتعيط بشكل هستيري و بتتنفض من الخوف و الوجع
ايهاب بعد عنها تمام كده انا اتاكد و ابن ال.. التاني ده حسابه معايا انا
روح وهي بتعيط انا بكرهك يا ايهاب بكرهك اوي اه و حست بوجع مش طبيعي بتبص علي نفسها لقت انها بتنز.ف بشكل صعب
روح و هي بتصوت الحقني انا بنز.ف
ايهاب ببرود دي حاجه عاديه بتحصل لاي بنت
روح صوتت في وشه اي بنت ايه انت مش شايف منظري ده بيحصل لاي بنت
ايهاب ششششششش وطي صوتك انا داخل اخد دش
ايهاب عقبال ما دخل الحمام و خرج روح كانت اغمي عليها
ايهاب قرب منها روح روح لما لقها مش بفوق لبس بسرعه لبسها هدومها و اخدها علي المستشفى
بعد شويه الدكتور خرج من عندها
الدكتور الحمد لله انك جبتها في الوقت المناسب لو كانت اتاخرت عن كده مكناش لحقنها
ايهاب احم طب هي عامله ايه دلوقت
الدكتور الحمدلله نقلنلها دم عشان نز.فت كتير بس هو مش هينفع يعني يحصل علاقه لفتره كده لحد ما تبقي احسن حضرتك فاهمني اكيد
ايهاب فاهم حضرتك هي ممكن تمشي امتي
الدكتور بكره ان شاءالله
ايهاب تمام يا دكتور تعبنا حضرتك معانا متشكر
ايهاب كلم فايده و مني و هما جم
فايده مالها روح يا ايهاب طمني مانا كنت عندكوا الصبح حصلها ايه
ايهاب احم حضرتك ممكن تدخليلها
فايده طب عن اذنكوا
فايده دخلت لروح لقتها بتعيط
فايده ايه يا بنت يا روح اللي حصل
روح بصتلها بعياط اللي كنتي عاوزه يحصل ارتحتي
فايده فهميني بس براحه حصل ايه
روح حكتلها
روح انتي ازاي تروحي تقولي حاجه زي كده لرامي اصلا
فايده بارتباك انا مقولتش لرامي اكيد انا كنت بحكي مع عمتك تلقي هي اللي قالتله
روح وانتي تحكي حاجه زي دي لحد ليه اصلا فرحانه دلوقتي انا مش هعيش مع الحيوان اللي بره ده دقيقه واحده تانيه انا عاوزه اطلق منه حالا
فايده اتعصبت عليها نعم يا روح امك ت ايه لسه مكملتش يومين جواز وعاوزه تطلقي انتي عاوزه تفضحينا انتي تخرسي خالص مش عاوزه اسمع صوتك
روح بقهر يعني انتي عاجبك اللي حصلي ده فايده بقسوه ايه يعني اللي حصلك واحد و مراته ده طبيعي انتي بس عشان اول مره تعبتي وهو اتعصب شويه من اللي سمعه وانا هفهمه الموضوع وخلاص بس مش عاوزه اسمع الكلام الخايب ده تاني احسنلك فاهمه يا روح انا خارجه اكلم جوزك دلوقتي و سابتها و خرجت
روح بصت عليها بقهر وغل في نفس الوقت ماشي كله باوانه حلو
…….

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى