روايات

رواية وجع روحي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء الثاني عشر

رواية وجع روحي البارت الثاني عشر

رواية وجع روحي الحلقة الثانية عشر

ايهاب انا هتجوز اخر الاسبوع ده
روح بصدمه ايه بتقول ايه يعني ايه هتتجوز اخر الاسبوع ده
ايهاب ببرود يعني هتجوز ايه اللي مش مفهوم
روح منه مش كده
ايهاب بظبط
روح بلعت ريقها بوجع طيب احنا هنطلق امتي
ايهاب مين قال اننا هنطلق
روح رفعت حاجبها افندم يعني ايه
ايهاب ببرود الحقيقة انا معنديش نيه اني اطلق خالص يا روح
روح اتعصبت انت عبيط بقي هو ايه اللي معنديش نيه اطلقك انا هطلق منك بمجرد ما اخرج من هنا
ايهاب مسكها من شعرها و اتكلم بغل انتي اتجننتي باين عليكي من اللي حصلك اقسم بالله يا روح لو ما ظبطي حالك كده و عدلتي لسانك ده لهكون مسود عيشتك
روح مسكت ايده و بتحاول تشيلها من علي شعرها اه اوعي يا ايهاب انت بجد اكتر انسان بجح شوفته في حياتي جاي تقولي هتجوز و المطلوب مني ايه اتحزم و ارقص عشره بلدي
ايهاب هز شعرها في ايده برضو مفيش فايده في لسانك ده
روح صوتت بوجع اااه شعري هيطلع في ايدك سيبني بقي ايه اللي مش عاجبك في اللي بقوله بقول الحقيقة عاوز تروح اتجوز اتفضل انا مش ماسكه فيك بس تطلقني انا بقي
ايهاب اتكلم بغل عشان تروحيله صح تروحي لحبيب القلب بس احب اطمنك الباشا اللي انتي بتحبيه ده خلاص مش هيش ف الاسفلت تاني ارتاحتي
روح انا مش بح ايهاب قاطعها
ايهاب انا قولت اللي عندي هتجوز اخر الاسبوع وانا و انتي مش هنطلق يا روح و يلا حضري نفسك الدكتور هنخرج دلوقتي و اياك اياك يا روح تجيبي سيره لامي علي اي حاجه من اللي انت قولتها دي و الا اقسم بالله ماخلي في جسمك حته سليمه يلا و سابها و خرج
روح حطت وشها بين ايدها و مكنتش عارفه تعمل ايه هي ليه كده ديما مش بتلحق تفوق او تفرح اتنهد و قامت اتحملت علي نفسها هي لسه تعبانه و مش قادره تتحرك بس استحملت و قامت
……
الدكتور استاذ ايهاب هي مدام روح حالتها متسمحش انها تخرج النهارده
ايهاب وانا جوزها و بقولك هي هتخرج النهارده اتفضل خلص إجراءات خروجها عشان انا هاخد وامشي حالا
الدكتور بس
ايهاب زعق فيه بقولك ايه اللي قولته هيتنفذ اتفضل
…….
مني ايه بس يا روح اللي هيمشكي دلوقتي و بعدين قوليلي انتي عملتي ايه مع ايهاب قولتيله
روح ابتسمت ابتسامه باهته اه قولتله هو كان زعلان شويه و بعد كده بقي تمام و انا بقت كويسه يا طنط متقلقيش
مني طب الحمد لله بس كويسه ايه بس انتي مش شايفه شكلك عامل ازاي الدكتور اكيد مش هيكتبلك علي خروج دلوقتي
ايهاب فتح الباب الدكتور خلص إجراءات الخروج يلا بينا
مني استغرب ازاي يعني انت مش شايف شكلها لسه تعبان جدا ازاي يكتبلها علي خروج
ايهاب بجمود اهو اللي حصل بقي يلا بينا
مني بصتله بحده و استغراب ماشي يا ايهاب اتفضل شيلها لحد العربيه عشان هي مش قادره تتحرك
روح لا لا انا همشي ايهاب قرب منها و حط ايده عند ركبتها و رفعها له
ايهاب بص لمني ممكن نمشي بقي
مني حصلني و مشيت قدامهم
روح نزلي يا ايهاب انا هعرف امشي
ايهاب انا مش عاوز اسمع صوتك فاهمه تسكتي خالص
روح اتنهدت وسكت ايهاب كان ماشي بيها بسرعه
روح اتالمت ايهاب ممكن تمشي براحه شويه انا موجوعه اوي
ايهاب وقف و بص في عنيها واتكلم بوجع و بسخرية لا الف سلامه عليكي حاضر يا روح هانم اي اوامر تانيه و رجع يمشي تاني براحه
…….
في البيت
مني متاكده يابنتي مش عاوزاني ابات معاكي
روح بصت علي ايهاب و اتنهدت لا يا طنط تسلمي و اتكلمت بتريقه ايهاب معايا اخو ربنا يخليه ليا
مني متشي يا بنتي زي ما تحبي خلي بالك منها يا ايهاب
ايهاب ابتسم نص ابتسامة في عيوني يا امي
مني يلا تصبحوا علي خير يا ولاد
روح و ايهاب وانتي من اهله بعد ما مني خرجت
ايهاب شد روح من دراعها رفعها من علي السرير اقفيلي هنا بقي
روح اتالمت اه براحه انت ليه مش واخد بالك من اللي حصلي النهارده انا اجهضت انت مش مستوعب التعب و الوجع ده غير اللي حصل طول اليوم عاوز مني ايه سيبني في حاجه من فضلك يا ايهاب ممكن
ايهاب ضحك بشر اسيبك لا ده انتي لازم تعرف وضعك الجديد هنا هيبقي ايه بعد ما العروسه تشرف
…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى