روايات

رواية وجع روحي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء الثالث

رواية وجع روحي البارت الثالث

رواية وجع روحي الحلقة الثالثة

رامي صحي من النوم لقي ناديه هي اللي قدامه رجع لورا بخضه و صحي من النوم مخضوض و بياخد نفسه بصعوبة روح لسه لسه بحبها مش عارف ابطل انسي بقي يا رامي انسي اتجوزت خلاص

………

عند روح صحيت علي نور الشمس بتبص لقت نفسها لسه مكانها في البلكونه قامت وهي تعبانه و حاست انها عيت بس مهتمتش و قامت حضرت الفطار علي طول و قررت انها تتعامل مع ايهاب عادي و متبينش اي حاجه لحد متشوف اللي هيحصل معاها عملت الفطار و غيرت هدومها و دخلت صحت ايهاب

ايهاب صحي بصلها بنعاس ايه في ايه

روح بهدوء حضرتلك الفطار

ايهاب بصلها بتركيز انتي فيكي اي متغير حاطه حاجه علي وشك

روح لا مش حاطه حاجه

ايهاب استغرب ماشي طيب انا هقوم اهو ايهاب قام وخرج بره لقى السفره عليها اكل كثير وشكله حلو ويفتح النفس

ايهاب ايه الاكل الحلو ده السفره شكلها حلو قوي انت عملت كل ده امتى

روح شكرا انا طباخه شاطره أوي

ايهاب ابتسم بسماجه اكيد باين جدا

روح احم طيب اتفضل تحب تشرب قهوه قبل الاكل ولا بعده

ايهاب لا بعد الفطار

روح ماشي و قعدوا ياكلوا بس روح مكنتش بتاكل تقريبا

ايهاب ايه مش بتاكلي ليه

روح مليش نفس هعمل القهوه عن اذنك روح كانت جعانه جدا بس كانت خايفه تاكل عشان ايهاب ميتريقش عليها مع انها اكلت قبل ما يصحي بس حاست انها جعانه تاني و بسرعه مكنتش عارفه تعمل ايه حاولت تاكل من التلاجه بهدوء عشان ميسمعش صوتها فضلت واقفه في المطبخ يس ايهاب دخل و هي بتاكل

ايهاب ابتسم بسخرية والله كنت متاكد استحاله تبقي مش جعانه مش ممكن بجد طيب اما تخلصي حفله الاكل دي ياريت تجبيلي القهوة و سابها و مشي

روح دموعها نزلت منها و قعدت تلوم نفسها غيبه يا روح غيبه مانتي كنتي كلتي ايه لزمته تاكلي تاني روح خلصت القهوه و راحت توديها لايهاب

ايهاب متشكرين مامتك اتصلت و قالت انها جايه دلوقتي و امي كمان

روح طيب انا هدخل اغير

ايهاب ماشي

روح دخلت غيرت هدومها و سمعت الباب بيتفقل خرجت لقت مني جت

روح ابتسمت ازاي حضرتك يا طنط

مني ابتسمت و حضنتها ازيك يا عروسه عامله ايه يا حبيبتي

روح الحمدلله اتفضلي يا طنط هجيب لحضرتك حاجه تشربيها

مني اتفضلي يا حبيبتي

روح دخلت المطبخ

مني تعالي قولي عملت ايه

ايهاب قعد عملت ايه في ايه

مني انت هتستعبط

ايهاب اه لا معملتش حاجه

مني نعم ليه بقي ان شاءالله

ايهاب يعني بذمتك ده منظر اطيق اقرب منه

مني بحده ولد احترم نفسك ايه قله ادب دي مالها عروستك زي القمر

ايهاب بسخرية اه القمر الكامل بزيادة ماما انا اتجوزت عشان اريحك الحاجات التانيه دي تيجي علي مهلها بقي ماشي

روح كانت خارجه سمعتهم بس مسكت نفسها و خرجت

روح احم اتفضلي يا طنط

مني تسلم ايدك يا حبيبتي بس انا هقوم امشي اطمنت عليكوا و بصت لايهاب بحده سلام و مشيت

روح هي طنط مالها يا ايهاب

ايهاب مالها مهي كويسه اهي و سعي كده شويه خليني اتفرج علي التلفزيون

روح لسه هترد الباب خبط و فتحت لقت فايده مامتها جت

روح حضنتها

فايده مبروك يا حبيبتي الف مبروك

روح الله يبارك فيكي يا ماما

فايده ازيك يا ايهاب يابني الف مبروك

ايهاب الله يبارك فيه حضرتك اتفضلي

فايده يزيد فاضلك يا حبيبي انا هاخد روح جوه معايا عاوزها عن اذنك

فايده اخدت روح و دخلت الاوضه

فايده هاطمنيني

روح احم اطمنك علي ايه

فايده هو ايه اللي تطمنيني علي ايه

روح ماما انا مبحبش اتكلم في الحاجات دي

فايده مسكت دراعها بعنف بت انتي ردي عليا عدل حصل حاجه ولا لا

روح بخنقه ماما من فضلك

فايده اتعصبت اكتر و مسكت روح من شعرها ردي عليا يا روح امك اللي في بالي حصل ولا لا

روح عيطت ماما سيبني في ايه بس

فايده بغضب ردي عليا

روح لا يا. ماما لا محصلش حاجه

فايده زقتها بعنف ليه بقي ان شاءالله

روح مش مستعده دلوقتي فيها ايه يعني

فايده لا يا روح مفيش حاجه اسمها كده انا همشي دلوقتي تكلميني النهارده و طمنيني فاهمه ولا لا

روح بانهيار اطمنك علي اي بس ماما من فضلك الموضوع ده خاص و بعدين انتي لدرجة دي مش واثقه فيا

فايده بارتباك اللي عندي قولته عاوزه جوزك يقول عليكي ايه

روح متخفيش مش هيقول حاجه

فايده انا ماشيه انهارده اطمن سلام

و سابتها و مشيت و روح فضلت مكانها تعيط

ايهاب دخل عليها بعد شويه

ايهاب في ايه يا روح بتعيطي ليه مامتك قالتلك حاجه

روح بصتله بقرف سيبني في حالي لو سمحت

ايهاب مانا قولتك امبارح مسمعتيش كلامي

روح صوتت فيه اطلع بره بقي سيبني في حالي

ايهاب طيب خارج هقعد مع ملكه جمال يعني

روح فضلت مكنها تعيط بس بعد حوالي ساعه لقت ايهاب داخل عليها الاوضه و شكله متعصب بطريقه مخيفه

روح و هي بتمسح دموعها في ايه

ايهاب بنبره مخيفه هو سوال انتي حد لم.سك قبل كده

روح رفعت أيدها وكانت هتض.ربه بالقلم انت قليل الادب

ايهةب مسك ايدها بسرعه و لوها لا انا اعرفك قله الادب عامله ازاي و حدفها علي السرير و…..

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى