روايات

رواية وجع حنين الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ريحانة الجنة

رواية وجع حنين الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ريحانة الجنة

رواية وجع حنين الجزء الثالث والعشرون

رواية وجع حنين البارت الثالث والعشرون

رواية وجع حنين الحلقة الثالثة والعشرون

يوسف :ايه يا حبيبتي مالك انتي تعبتي
حنين :بصراحة اه رجلي وجعاني وحاسة انها حتشد
يوسف :معلش يا حبيبتي اكيد علشان بقالك كتير مانزلتيش المية تعالي وانا حطلعك واعملك مساج علشان رجليلك تفك ……. يلا اطلعي اوبا . شطورة
حنين : وبعدين انت قلت مساج بطل قلة أدب
يوسف :بذمتك هو في احلي من قلة الادب ههههههه
حنين :ههههههههه والله انت مصيبة . اوعي بقي علشان عايزة اطلع اخد شاور والبس هدومي
يوسف :لازم يعني
حنين :هو ايه اللي لازم بلاش اخد شاور
يوسف:لا خدي شاور براحتك . بس مش لازم تلبسي هدومك
حنين :انت . والله كارسة اوعي خليني اطلع
يوسف :استني بس انا جاي معاكي ……….
وبعد شوية
يوسف :حمام الهنا يا عسل
حنين :الله يهنيك
يوسف :حبيبة قلبي تحب تتغدي ايه . اكيد جوعتي
حنين :بصراحة اه
يوسف:طب قوليلي تحبي تتغدي برة ولا اطلبلك هنا
حنين :لا لا يا يوسف انا مش قادرة اخرج انا جسمي مكسر اوي وحموت وانام
يوسف :خلاص قوليلي عايزة تاكلي ايه علشان اطلبلك اللي انتي عايزاه
حنين :اي حاجة يا حبيبي . زي ماتحب
يوسف :امممم ايه رأيك بقي في اكلة سمك وجمبري واستاكوزا وكبوريا
حنين :هههههه ايه كل ده وحوش حتاكل
يوسف :ههههههه لا بس متنسيش ان احنا عرسان ومحتاجين نتغذي
حنين:هههههههه نفسي مرة تتكلم بجد ومن غير قلة ادب
يوسف :مقدرش قلة الادب اصلها بتجري في دمي . ده غير انك بصراحة متشجعيش الواحد اصلا انه يبقي مؤدب . عليكي حلاوة تجنن اي حد
حنين :شكلنا كدة مش حنتغدي
يوسف :انتي مش قولتي انك حتموتي وتنامي . ايه رأيك انيمك في حضني شوية وبعدين لما نصحي نبقي نتغدا
حنين :حنام في حضنك بس . مش مصدقاك
يوسف :دايما ظالماني كدة تعالي بس وانا اثبتلك انك صح …………
(في بيت أمير)
إيمان : بس غريبة انك رجعت بدري النهاردة . أكيد علشان يوسف مشغول مع العروسة الجديدة
أمير:وبعدين ما احنا كنا كويسين ولسة مصلحاني لازم تحدفي شمال
إيمان :لا ابدا يا حبيبي مقصدش انا بس قصدي انك كنت تملي تعدي عليه وتقعد معاه بس هو دلوقتي مش فاضي
أمير:ربنا يسعدوا يا ستي يوسف اصل تعب اوي الفترة اللي فاتت والحمد لله ان ربنا حققله اللي هو عايزه
إيمان :ميرو حبيبي مش ناوي تحكيلي يوسف عرف حنين ازاي وليه حبها اوي كدة
أمير :انا نفسي اعرف عايزة تعرفي ليه
إيمان :الله بقي بسألك اهو بندردش وبعدين نفسي اعرف الست اللي خلت يوسف شهاب يحبها كدة ده لما اتجوز رانيا كنت حاسة انه مغصوب عليها . وكمان ده انا كان في ستات وبنات في النادي بتتعرف عليا مخصوص لما يعرفوا انه صاحبك وهو عادي مكنش بينبهر اشمعن دي
أمير:علشان الفضول اللي حيموتك ده انا ححكيلك كل حاجة بس حسك عينك حد يعرف حاجة دي اسرار وبالذات يوسف وحنين
إيمان :لا طبعا ماتخفش احكيلي بقي
(في الجونة بالليل )
حنين قاعدة علي المرجيحة اللي في الجنينة ولابسة هوت شورت جينس وبادي ابيض كاب وشعرها الاحمر الجميل سايب
يوسف:يا ربي ايه العسل ده . والله انا حاسس ان هنا وعمر دول مش حيطلعوا ولادك
حنين :هههههه ليه بس
يوسف :اصل مش ممكن العسل الكيوت دي تكون ام وحملت وخلفت ورضعت . مش مصدق الصراحة
حنين :ههههههه لا صدق . انت اصلك مشوفتنيش وانا حامل كنت شبه الكرنبة. كمان بعد الولادة كنت بتعب اوي لحد ماجسمي يرجع زي ما كان
يوسف:بنبرة حزن. تعرفي كان نفسي اوي اشوفك وانتي حامل. واملس علي بطنك واكلم البيبي و اروح معاكي للدكتور واشوف السونار واقف معكي وانتي بتولدي . بس للاسف مش هقدر اعمل كدة . لاني .
حنين:حطت ايديها علي شفايفه . اوعي تكمل مفيش حاجة بعيدة علي ربنا وانا معاك ومش حسيبك . حتي لو حنعمل عملية انا ماعنديش مانع المهم اني احققلك اللي بتتمناه وحفضل ادعي ربنا انه يخليني افرحك زي ماانت بتفرحني
يوسف:مسك ايد حنين وباسها وحضنها . لا يا حبيبتي انا مقدرش اتعبك واخليكي تعملي عملية وتتعبي وفي الاخر النتيجة معروفة. اني عمري ماحكون اب . وعموما انا ربنا عوضني بيكي انتي والولاد كفاية عليا
حنين :طيب علشان خاطري نجرب اتفقني
يوسف:خليها علي الله مش وقته الكلام ده انا ملحقتش اشبع منك بقولك ايه انتي بتعرفي ترقصي اسلو
حنين :ههههههه اسلو لا ليه
يوسف :طب مش مهم تعالي معايا
حنين :استني بس انا مش فاهمة حاجة .. انت بتعمل ايه في الاب توب
يوسف :اصل في اغنية لسة نازلة لعمرو بس ايه تحفة . اول ما الالبوم ينزل حسمعهولك بس دي بالذات عجبتني اوي واول ماسمعتها من يومين قبل الفرح . كان نفسي ارقص معاكي عليها يوم فرحنا لما نرجع بس طبعا حضرتك كنتي مكسوفة علي الاخر امبارح بس النهاردة لازم ترقصي معايا يلا
وشغل يوسف اغنية معاك قلبي لعمرو دياب (قولي يا حبيبي ليه وانت عني بعيد انا شوقي ليك بيزيد وان جيت انا برتاح قولي يا حبيبي ايه اللي غيرني وازاي بتشغلني عن عمر قبلك راح . معاك قلبي وبلاش تغيب عني بتوحشني. معاك قلبي. والله ولا بنساك معاك قلبي. احلي ايامي واجمل سنين تتعاش جنبك يا إما بلاش مين غيرك اتمناه . هو ده كلامي حبك مفيش بعديه فتحت عيني عليه وعرفت راحتي معاه . معاك قلبي وبلاش تغيب عني بتوحشني يا احلي ملاك) وفضل يوسف وحنين يرقصه مع بعض وهو حاضنها وفي اخر الاغية شالها ولف بيها
حنين : بحبك
يوسف :بحبك …………….
(في الصباح )
يوسف صحي ملقاش حنين قام يدور عليها لقاها واقفة عند الشباك وتتفرج علي البحر يوسف حاوطها من وراها بايديه حوالين خصرها وحضنها
يوسف: حبيبي صحي بدري ليه
حنين :لفت وشها وباسته . ابدا اصل حضرتك امبارح نيمتني ونسيت اظبط المنبه للفجر وطبعا لماقلقت لقيت النهار طلع . فاقمت أخدت شاور واتوضيت وصليت وعملت قهوة
يوسف :كل ده وانا نايم . خسارة فاتني الشاور ده
حنين :هههههههه قليل الادب . يلا روح انت كمان خد شاور وانا ححضر الفطار
يوسف :حاضر ياحبي بس مش تيجي تسعديني اصل انا بخاف اروح الحمام لوحدي
حنين:بطل دلع ويلا روح بسرعة
………………………..
يوسف :احلي قهوة شربتها في حياتي من ايدك يا روحي . بجد تسلم ايدك
حنين: بألف هنا يا حبيبي
يوسف :بقولك ايه قومي يالا البسي علشان ننزل نتمشي علي البحر . وكمان ياريت متلبسيش جوانتي ولا شراب.
حنين : ليه بس انا مش متعودة اخرج من غيرهم
يوسف:معلش علشان عايز امسك ايدك علي البحر وكمان عايز رجلك تحس بالميه . ومتقلقيش انتي شايفة الجو هنا هادي محدش حيشوفك وحتي لو قابلنا حد انا حخبي ايدك
حنين :ماشي خلاص حروح البس
(علي البحر)
يوسف ماشي جنب حنين ولابس شورت ابيض وقميص ازرق وفاتح القميص ولابس نظارة شمس وحنين كانت لابسه فستان كحلي واسع والحجاب والنقاب ومشين علي البحر ويوسف ماسك ايد حنين ومبتسم
حنين :علي فكرة انا مش حخرج معاك تاني
يوسف :ليه بس يا روحي هو انا زعلتك
حنين :لا بس الستات عمالة تعاكسك وبيبصوا عليك . وخصوصا الاتنين الاجانب اللي فاتوا دول عنيهم كانت حتطلع عليك
يوسف :هههههههه بتغيري عليا
حنين :طبعا حاسة اني عايزة اجبها من شعرها
يوسف :هههههههه لا مكنتش اعرف انك شرانية اوي كدة
حنين :اعمل ايه بحبك وانت اصلك وسيم بزيادة معرفش انا حعمل ايه بعد كدة شكلي حبقي بلطجية وكل واحدة تبصلك اضربها
يوسف:ههههههه مش ممكن ده انتي عسل . بس بصراحة مش مصدق انتي كيوت كدة ورقة ملكيش في البلطجة
حنين :لا ليه تحب اوريك
يوسف :لا خلاص اهدي . وعموما بقي لما نرجع حبقي ادربك معايا في الجيم علشان اللي مايعجبكيش تقطعيه
حنين : هو انت الجم بتاعك فين
يوسف : في الفيلا
حنين :بتنكلم جد ازاي
يوسف : ايوة انا عامل جيم فوق في الروف . انت مشوفتهوش وانتي بتوضبي حاجتك قبل الفرح
حنين :لا مطلعتش فوق
يوسف:خلاص لما نرجع حفرجك عليه
حنين :ماشي اتفقنا . تعرف البحر حلو اوييييييي
يوسف :تحبي تنزلي
حنين :لا طبعا مابنفعش . فيه ناس
يوسف :ماانتي انزلي بهدومك عادي
حنين :لا مينفعش انت عايزني اضرب السياحة ههههههههه
يوسف:حبيبتي محدش ليه حاجة عندك لو عايزة انزلي ومايهمكيش
حنين :لا يا حبيبي انا مقدرش اعمل كدة وبعدين انا لو لبست هدوم الدنيا بردوا حتمسك عليا بسبب الميه وبعدين بصراحة مابحبش المنظر ده خلاص انا مقتنعة بنقابي وحباه ملوش لزوم بقي اشوه صورته
يوسف :حضن حنين . تعرفي انا لو عليا اجبك بحر ليكي لوحدك وانزلك فيه براحتك بس ملحوقة حتصرف
حنين :ههههههه ازاي بقي
يوسف :ملكيش دعوة انا حعرف ازاي اخليكي تنزلي البحر وكمان بالبكيبني ومن غير ماحد يشوفك
حنين :اممممم فزورة دي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع حنين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى