رواية وتيني الفصل الأول 1 بقلم دارين
رواية وتيني الجزء الأول
رواية وتيني البارت الأول
رواية وتيني الحلقة الأولى
انت متخلف ياض مش تفتح
كان هذا صراخ ميرنا بعد خبط سيارة لدراجتها التي ركنتها للتو
( ميرنا فتاة تبلغ 20 سنة تتميز بعينين خضراء عندما تنظر بالقرب لهما ترى مقدار من اللون الازرق شعر أسود طويل لامع يصل عند خصرها بشرة بيضاء ناعمة مثل الاطفال و جسد ممشوق رشيق )
الشخص : مين المتخلف يا حيوانة انت انت بتكلميني انا كده فجاة سكت و اتصدم بشدة من جمالها الطاغي الذي طغى على حواسه
ميرنا : ليه بتكلم مع وزير الخارجية و انا معرفش
شخص بعد م فاق من صدمته بغرور و ثقة : لا أكثر و كلمة كمان و لوديكي وراء الشمس مش كفاية انتي الغلطانة كمان بتشتمي
ميرنا بصراخ و غضب : اه تقوم تخبطني تعرف لو جرالي حاجة لطينت عيشتك يا بغل انت
الشخص بغضب شديد : بغل ! حد يركن دراجة كده يا غبية مش شايفة انو ده تابع للسيارات و هناك للدراجات
ميرنا بصويت : غبية ! متراعي الفاظك يا جدع انت
شخص سابها تكلم نفسها و دخل للداخل
ميرنا بغضب : الله يحرق دمك مش كفاية ضيعلي برستيجي و هيبتي قدام ناس لا بيبجح كمان والله لو كان قدامي لدفنتو حي ، غبي
ميرنا عدلت ملابسها و نفضته م تراب و دخلت للشركة بكل غرور وثقة و راس مرفوع عشان تشوف
اختها رنا
اختها رنا : كنت فين ده كلو عندي ساعة بستناك
ميرنا : متفكرنيش قريب جيتي قريتي عليا الفاتحة ووقلت عليا يا رحمن يا رحيم
رنا بخضة : ليه حصلك ايه مالك فيكي ايه
ميرنا : منه لله حرق دمي بصي يختي حد خبطني بعربيتو و هرب
كنت حتكلم معاه بالتي هي احسن و افهمو غلطو قام هرب مش فاهمة خاف مني ليه
م علينا يلا نخرج
جيت دور راسها لقت نفس شخص اللي خبطها جاي مع حد و يتكلم معاه قامت وقفت بكل شموخ متأهبة له ربعت ايديها وراء ضهرها و وقفت ف نص تمنعه من المرور و اختها رنا وراها تنظر لها بدهشة
ميرنا بكل ثقة: وقف عندك يا بني ادم انت بتعمل ايه هنا يلا اطلع برة بدل م خلي امن يجرجروك لبرة مش عارفة سابو اشكالك بتدخل الشركة ليه
الشخص لما انتبه لها و راها انها نفسها التي راها مع مدخل : انتي بتعملي ايه هنا مين سمحلك تدخلي هي وكالة من غير بواب قالها بكل غضب عند تذكره لشتائمها
ميرنا بكل هدوء و استفزاز : انا صاحبة الشركة دي و يلا هوينا بقى
و قلبت راسها لاختها و تشاور عليه باصبعها : ده متخلف الغبي اللي حكيتلك عليه اللي بسببو مكنتش حدخل دنيا
الشخص و الشرار يتطاير من عينيه : نععععم يا روووح امممممك شركة مين
اختها بتدخل و خوف شديد : انا بعتذر لحضرتك يا فندم جدا دي متقصدش حاجة
قاطعتها ميرنا بغضب : نعممم يا عنييا بقولك خبطتني تقومي تعتذريلو انت غبية يا بنت انت اومال لو قلتلك اغتصبني تقومي تشكريه
رنا بفزع : متخدش ف بالك يا زياد بيه هي مريضة شويه و بتشاور ف خفاء على انها مجنونة
صديق زياد ( ادم ) : و كاتم ضحكاته خلاص يا زياد حصل خير اكيد متقصدش
زياد و نظراته لا توحي بخير بيقرب منها و هي بترجع للوراء من خوفها من نظراته ميرنا بكل براءة : مالك يا عم قلبت الرجل الاخضر ليه بهزر ايه مبتهزرش فجاة مسكت اختها من ايدها و فرت هاربة و كان الموت يلاحقها
ادم : ووهو يضحك بصخب والله عسل و دمها شربات
زياد بغيض : منها لله حرقت دمي و افتكر ازاي هربت قام ابتسم رغم عنه و في نفسه : مجنونة بنت ايه
زياد ( يبلغ من العمر 31 سنة يتميز بجسد رياضي منحوت بعضلاته يمتلك عينان حادتان باللون الرمادي شعر اسود ناعم و ذقن خفيف مرسوم على وجهه الجميل
ادم متله تماما لكنه يبلغ من عمر 33 سنة صاحبه في مثابة اخيه و شريكه يده اليمين ف شغل يتميز بجسد رياضي عينان خضراء متميزتان و شعر بني
( رنا زي ميرنا بالضبط العيون الخضر و الشعرالاسود و الجسد الممشوق تقول اختها التوام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وتيني)