رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل السابع عشر 17 بقلم اربسيما روبل
رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء السابع عشر
رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت السابع عشر
رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة السابعة عشر
وليد بابتسامه : ايوا ياعشق أنا سألت عليكي في الشركه قلولي انك في المستشفي مع اختك فقلت اجي اطمن ومبروك لانك لقيتي عيلتك
ويكون في يده باقه ورد ويعطيها لعشق
عشق بابتسامه: شكرا جدا يا وليد علي تقديرك
وليد بابتسامه: لا شكر على واجب
فهد باستغراب: مين دا يا عشق
وليد بغضب : انت الي مين وازاي بتقول ياعشق من غير هانم
فهد بغضب شديد: انت اهبل ولا مجنون هو انت بتستعبط اكيد لما الشركه وسالت عليها قلولك أن فرحها انهارده
وليد بلا مبلاة : اه قلولي بس مش مشكله أنا عارف ان عشق محبتش ولا هتحب غيري صح ياعشق
عشق بغضب : لا مش صح انت اهبل الي انت بتتكلم معه دا اسمو فهد الشرقاوي رجل اعمال مشهور وانا ابقي عشق هانم حرم فهد الشرقاوي
يبتسم فهد
وليد بصدمه: ايه انتي اتجوزتي فهد الي كنتي بتحكيلي عليه
عشق بابتسامه وهي تنظر لفهد : ايوا بقيت حرمو
فهد بضحكه خبيثه: وياتري كانت بتقلك ايه عليا
وليد بغضب : كان كل كلمها بتقولها عليك كانت بتقطع قلبي كانت بتقول انها بتحبك اوي ومستحيل تكون لغيرك وأن هي حسا انك مش بتحبها وانها بتفرح لما تشوفك
ينظر فهد الي عشق بحب كبير
عشق بابتسامه: شكر انك قلت الحقيقه ومكدبتش بس اختي تعبانه ومش عايزه ازعاج فلو سمحت اتفضل امشي من غير مطرود
وليد بغضب: بطروديني ياعشق
عشق وهي تشير إلي الباب : وليد لو سمحت
وليد بخبث: ماشي همشي ياعشق
ويخرج من المستشفي ويركب سيارته
وليد بغضب: قدرت تحصل عليها يافهد بس اوعدك انك مش هتلحق تتهني وهخلص عليك بس اصبر عليا
في المستشفي بتحديد غرفه ندي
فهد باستغراب: مين وليد دا ياعشق وليه بتحكيلو علي الي يخصك
عشق : دا وليد الشامي باباه كان صاحب بابا احمد الي رباني واتعرفنا واحنا صغيرين وبقينا أصدقاء مقربين وفضلنا كدا لحد مكبرنا وكنت دايما اقولو علي كل حاجه لحد مجه يوم وقالي
فلاش باك
في مكان مزين بورد وبلالين وشموع
ويركع وليد علي الارض ويمسك يدها
وليد بحب : عشق أنا أنا بحبك
عشق بصدمه : ايه أن انت بتقول ايه
وليد بحب: أنا بحبك
تترك عشق يده
عشق ببعض الحزن : وليد انا اسفه بس انا مش بحبك بحب شخص تاني وانت عارف كدا من زمان انا اسفه مش هقدر اقبل حبك خلينا اصدقاء احسن واسفه مره تاني
وتغادر
باك
فهد بغيره : امممممم وبعد الي حصل بردو كنتي بتحكيلو
عشق ببراءه: لا أنا مينفعش احكيلو عن حبي علشان مجرحوش
فهد ببعض الغضب والغيره : وانا مفرقتش معاكي انو يقول كدا وانا واقف
ريان : فهد متتكلمش كدا عشق ذنبها ايه هي وضحتلو مشاعرها ومش عايز يفهم هتعمل ايه هي عموما خد عشق ومازن وجنا وصقر وشغف وروحو علي بيت الهلالي
عشق : لا أنا مش هسيب ندي
غرام : روحي ياعشق أنا هخرج ندي وهنيجي احنا الاربعه روحو انتو وخدو ماما وبابا معاك وبابا مسيري وماما هدي كمان
صقر : ماشي يلا ياجماعه وانتو متتاخروش
غرام : حاضر
ويذهبون ويظل بيبرس وندي وريان وغرام
غرام بحب اخوي : ندي حبيبتي انتي كويسه
ندي بصوت منخفض : كويسه
تقيس غرام نبضات القلب وتفعل اللازم وتسمح لها للخروج
بيبرس بحب : ندي حبيبتي غيري هدومك علشان نمشي
ندي : حاضر
وتبدل ملابسها ويذهبون الي البيت
اروي بخوف : ندي انتي كويسه
ندي بابتسامه: أنا كويسه ياماما
جاسر : انتي كويسه يابنتي
ندي بابتسامه: أنا كويسه
اروي : روحو ياولاد أنا جهزت لكل واحد قضتو هتقعدو معانا لحد مابيت العمري وبيت الشرقاوي يجهزو
ريان : ايوا ماما عندها حق فهد وعشق الدور الثاني اول بوضع ومازن وجنا تاني قوضه والتالته قوضتي أنا وغرام صقر وشغف في الدور التالت تاني قوضه لان اول بوضع قوضت بيبرس وندي يالا كل واحد علي قضتو يالا ياغرامي
غرام بحب: يلا … ندي لو عوزتي حاجه نادي عليا
بيبرس بغمزه : مش هتعوز حاجه دي بردو ليله دخلتها
تخجل ندي بشده ووجها يحمر
غرام بضحك : بس يابيبرس البت خدودها بقت طماطم هههههههه
ندي بخجل : غرااااام
غرام بضحك : هههههه انا اسفه
ريان بغمزه : خلاص ياغرامي ما انتي كنتي فرولايه فكره لما بوس
غرام سريعا بمقاطعة وخجل : ريان خلاص ي يلا نطلع قوضتنا
ريان بخبث : لا استني اكمل لما بوس
غرام بخجل : خلاص علشان خاطري
ريان بخبث: ماشي بس عايز التمن
غرام بعدم فهم : تمن تمن ايه
ريان بخبث:تعالي قضتنا وانا اقولك عن اذنكو
ويحملها ويذهب
جاسر: يلا ياولاد كل واحد ياخذ مراتو وعلي قضتو
بيبرس : ماشي
ويذهب كل ثنائي الي غرفته
_______________________________
وعندما يريد قلبي قلبك اراك بجانبي 🧡🎼💘🎼🧡
غرام بعدم فهم : ايه التمن الي بتقول عليه
ريان بخبث : عايزه تعرفي
غرام ببراءه : ايوا هو
يقاطعها بقبله طويله
ثم يبتعد عنها ليأخذوا أنفاسهم ويقبلها مره ثانيه وياخذها الي السرير ويذهبون الي عالمهم الخاص
_____________________________
لا يمكنني العيش من دون حبك ❤️🎼💘
صقر بخبث : نورتي بيتك ياشابه
شغف بضحك : هههههه انت بتشتغل اليومين دول ريا وسكينه
صقر بخبث وغمزه : لا بشتغل حاجه تانيه … وبعدين انتي كنتي عايزه تقدميلي استقلتك وتسبيني
شغف بجديه: بصراحه طريقه باري معجبتنيش وكانت محسساني اني
صقر : انك ايه
شغف بخجل وهي تنظر للأرض وتمتد دموعها تهبط بل هبطط : اني خدامه عندها ه هي عندها حق انا انا مجرد سكرتيره بسيطه من عيله متوسطه وهي من عيله غنيه فعادي تتكلم معايا كدا
صقر بحب وهو يمسك ذقنها ويرفعها : ارفعي راسك لفوق محدش يستاهل دمعه منك انتي مش خدامه انتي عشق صقر انتي حبيبتي ارفعي راسك شغف القديمه الي كانت بتتزل دي تنسيها دلوقتي في شغف هانم الشافعي حرم صقر بيه الشرقاوي
من هنا ورايح محدش هيقدر يقربلك فاهمه محدش يستجري يقرب من حرم الصقر
تمسح شغف دموعها وتحضن صقر
صقر : بس بدل ماتهور
فتضمه أكثر
صقر : لا دا انتي زودتيها اوي تعالي بقا
ويذهب بها الي السرير ويذهبون الي عالمهم الخاص
____________________________
لماذا تحبيني لهذه الدرجه يامجنونتي 💘🥰
ندي بخجل: بيبرس
بيبرس بحب : قلبو وروحو
ندي بخجل: انت بجد بتحبني
بيبرس بحب: بموت فيكي
ندي باستغراب : صح هو حازم هرب
بيبرس بغرور : لا طبعا جبتو وعقبتو
ندي باطمانان: طيب الحمدلله
بيبرس بخبث وغمزه : هو احنا هنقضي الليل كلام
ندي ببراءه: امال هنعمل ايه
بيبرس بخبث: هنعمل كدا
ويقبلها وياخذها الي السرير ويذهبون الي عالمهم الخاص
____________________________
فانا اغار عليكي من سيابك حتي 💜😔
تبدل عشق ملابسها الي شورت قصير وبلوزه بيضاء حماله وتبين البطن وتجلس علي السرير ويبدل هو ملابسه الي شورت اسود ويظل عاري الصدر ويجلس علي الكنبه
عشق تذهب إليه
عشق بحزن : فهد
فهد : …….
عشق بحزن : فهد علشان خاطري رود
فهد: …….
عشق ببكاء: انا اسفه ولاهي مكنتش اعرف انو بيحبني أنا اسفه
فهد وهو يمسح دموعها بحب : بتعيطي ليه
عشق ببكاء : علشان انت زعلان مني
فهد : هو علشان أنا زعلان تقومي تعطي
عشق : امال اعمل ايه
فهد بحب : مهما يحصل اوعي اشوف دموعك دموعك دي غاليه اوي
عشق ببكاء : مهو انت مش عايز تسمحني
فهد بحب: هسمحك بس بتخليهوش يقرب منك ولا يتكلم معاكي تاني عشق أنا بغير عليكي من نفسي صدقيني بغير عليكي من هدومك
عشق بابتسامه: حاضر
فهد بغمزه : جهزه
عشق بابتسامه وهي تجلس علي السرير : جاهزه
ويذهبون الي عالمهم الخاص
_____________________________
واخيرا صرت معك ياحبيب روحي 🥰❤️
مازن بحب : اخيرا بقيتي ملكي ياجنا
جنا بحب : اخيرا ياحبيبي أنت عارف انا بقالي قد ايه مستنياك تقولي بحبك
مازن بحب : من امتي
جنا : من يوم فرح غرام وريان
مازن بحب: أنا اسف ياحبيبتي
جنا بتذكر: صح انت عملت ايه مع تالا
مازن : بصراحه مش عرف بعد متعرف أننا اتجوزنا هتعمل ايه وبعدين أنا طردت الحيون اكرم اخوها
جنا بحب: ماشي ياحبيبي
مازن بخبث وغمزه : ايه مش هتيلا
جنا بعدم فهم: يالا ايه
مازن وهو يقترب من ويقعو علي السرير : يلا كدا …….
ويذهبون الي عالمهم الخاص
___________________________
لا احب احد ان يشاركني فيك💘😠
في صباح يوم جديد يستيقظ الجميع ويأخذ كل واحد زوجتو وينزلون يجلسون على الصوفره
اروي : صباح الخير ياولاد
الجميع : صباح الخير ياماما
ويأتي الطعام ويبدأون ياكلو
ويرن الجرس ويفتح الخادم
ويأتي لهم
الخادم : شغف هانم في واحد عايزك اسمو اسلام الدهشوري
ريان : دخلو المكتب وهما هيروحولو
الخادم : تمام ياباشا
وينتهون من الاكل ويذهب شغف وصقر الي المكتب حيث اسلام
ويدلفون
اسلام : شغف … ايه دا صقر بيه
صقر : ايوا عايز ايه منها
اسلام : هو انت تقربلها
صقر بخبث: ايوا ليه
اسلام : بصراحه أنا بحب انسه شغف وعايز اتجوزها
صقر بصدمه وغضب : نععععم ياروح اممممممك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)