روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الرابع عشر

رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت الرابع عشر

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة الرابعة عشر

*طول ماضحكتك مزينة وجهك اعرفي انو حبيبك زلمة❤️❤️ 🌏 🧸!*
وقبل أن تكمل غرام وتصل الي السلم كانت ولدتها وريان يتمشون ويتكلمون مع بعض وتري ولدتها الزيت وتصرخ ب
رحمه بصراخ : غرااااااااام
فيري ريان الزيت ويركد ناحيتها وقبل أن تضع غرام رجليها أمسكها ريان
ريان بخوف : غرام حبيبتي انتي كويسه
غرام : أنا كويسه
تركد ولدتها إليها
رحمه بخوف : غرام بنتي حبيبتي انتي كويسه
غرام : أنا كويسه ياماما
رحمه بقلق بسيط : وحبيب تيتا كويس
غرام : كويس ياماما
ويأتي الجميع
مهدي : في ايه يارحمه
رحمه : في زيت علي السلم وغرام كانت هتتزحلق بس انا شوفتو وريان لحقها
الجميع : انتي كويسه ياغرام
غرام : أنا كويسه ياجماعه
وتضع يدها على بطنها وتقول
غرام بفرحه: شوفت ياحبيب ماما كلو خايف عليك ازاي انت شكلك هتبقا المميز عندهم ياحبيبي
ريان باستغراب : حبيبي ليه مش حبيبتي
غرام : علشان أنا عايزه ولد
ريان : وانا عايز بنت
غرام بغيره : اجيب بنت علشان تهتم بيها وانا اغير لا هجيب ولد
ريان بغيره : وتجيبي ولد علشان تهتمي بيه واغير منو لا ياغرام هتجيبي بنت
غرام بعند: لا ولد
ريان بعند : بنت
غرام : ولد
ندي بصراخ : ببببببببس ايه انتو الاتنين اطفال كل الي يجيبو ربنا كويس
عشق : انتو بتتخنقو وسبتو مين الي دلق الزيت علي الارض
صقر بغضب وصراخ : هدييييييير
هدير بخوف وقلق : ن ن نعم
صقر بغضب : انتي الي دلقتي زيت علي السلم ومتحوليش تكدبي لاني عندي دليل قولي قالها بصراخ
هدير بصراخ : ايوا انا ايوا أنا الي حطيت الزيت انت فكره اني بحبك لا ياغرام لا انتي طول عمرك محظوظه وبتقعي واقفه
كنتي شاطره في درستك ودخلتي الطب واتخرجتي وبقيتي دكتوره مشهوره وفتحتي مستشفي واسمك بقا معروف وجالك مريض غني حبك وحبيتيه اتجوزتو واديكي حامل عشتي في سعاده انتي كل حاجه انما أنا ولا حاجه أنا حولت انجح في دراستي واخرتها دخلت حقوق واشتغلت عند واحد طلع عيني انما انتي كنتي عايشه ولا علي بالك
غرام بغضب : هتفضلي طول عمرك انانيه وبتحبيش الا نفسك اطلعي بره ياهدير
هدير بخبث : حاضر هخرج بس اقبل ماخرج ريان باشا ليك رساله عندي عدوك بيقولك مش هسيبك يابن الهلالي رساله من H.D سلام
وتغادر
ريان بغضب: صقر فهد مازن بيبرس تعالو عايزكم
وياخذهم ويذهب الي المكتب
جنا باستغراب: ياتري مين H.D دا
شغف بتوقع : يكونش مافيا وحرب وضرب نار وهنخطف مراتك وابنك وقتلت ابويا هقتل عيلتك وريان يقعد يقول لاااااااااا غرااااااااام سيبوهااااا
غرام بضحك: هههههههه بس ياهبله
وما كانت تقول شغف كان مجرد توقع وخيال بنسبه لغرام وما لا تعرفه غرام أن من الممكن يكون حقيقه
عشق : تعالي ياغرام ندخلك اوضتك
غرام : ماشي ويذهبون الفتيات الي غرفه غرام
والشباب في المكتب والباقي في الصالون
______________________
في مكتب ريان
ريان بغضب : لازم تعرفولي مين H.D دا
فهد : ريان انت ليك أعداء كتير وممكن يكون واحد منهم
ريان بغضب: لا انا اعدائي مش اقويه للدرجادي
صقر : يعني تفتكر هيكون مين
مازن بتفكير : حاتم الدمنهوري
ريان بصدمه :ايه
مازن بغضب: ايوا فاكر لما عملت حادثه ودلخت المستشفي فاكر لما قولتلك اني دورت وعرفت أن الي ورا الحدثه حاتم الدمنهوري
ريان بتذكر: ايوا فاكر
مازن : ماهو دا ياكد أن حاتم هو الي بيعمل معاك كدا وبعدين لازم تاخد بالك لأن شكلو عارف عنك كل حاجه واكيد عرف أن نقطه ضعفك دلوقتي غرام وابنك وكمان لو فكرنا فيها هنلاقي أن H.D مختصر لحاتم الدمنهوري
ريان بغضب: يابن الكل*ب وأقسم بالله لو هو مهسيبو مازن وفهد عايزكو تعرفولي عنو كل حاجه وتعرفو هو فين دلوقتي
مازن وفهد :حاضر
ريان : صقر عايزك تزيد الحراسه علي البيت وعلي غرام ونقلهم يمنعو اي حد غريب يدخل
صقر :حاضر
ريان : أما أنت يابيبرس عايزك تفضل ديما في الشركه وتاخد بالك من كل الصفقات علشان ممكن يلعب معانا عن طريقها
بيبرس :حاضر
ريان :تمام يلا نخرج
______________________
كانت تجلس مع الفتيات وتبتسم وتتذكر كلامه
فلاش باك
جنا بصدمه : أن انت بتقول ايه
مازن باستسلام : ايوا ايوا بحبك مش بحبك بعشقك من يوم ماشوفتك وانا بحبك اسرتيني بعنيكي الحلوين حبيت كل حاجه فيكي طفولتك جراتك كل حاجه حبيتها حبيتك اوي لاكن اظاهر انك محبت
جنا بمقاطعة: لا اوعي تقولها أنا بحبك بعشقك بحبك اوي كنت فكره انك مش بتحبني وكنت مستنيه تيجي وتقولي أنا كنت بتمني اسمعها منك الاول يامازن أنا بحبك
مازن بفرحه وهو يحتضنها : وانا بعشقك
ويبعد عنها ويقول
مازن : يلا نمشي علشان نشوف ريان عايز ايه
جنا بابتسامة: يلا
باك
ندي : جنا جنا
جنا بانتباه: هاه ايه
ندي بخوف: كنت بطلب مسعدتكو حازم بيحوم حوليا ومش سايبني في حالي ومش عايزه اطلب مساعده من بيبرس
بيبرس باستغراب : وليه مطلبيش مساعدتي ومين حازم دا
ندي بارتباك : ب ب بصراحه دا شاب معايا في الجامعه و واستغل اسراء صحبتي علشان يوصلي وبيحوم حوليا وكل ماروح مكان القيه ورايا وطلب يقبلني في الكافيه
بيبرس : تمام هو عايز يقبلك امتي
ندي : انهارده الساعه ٦ يعني فاضل نص ساعه
بيبرس : تمام تعالي معايا عن اذنكو
وياخذها من يدها ويغادر
ريان باستغراب: هي اسراء دي الي جتلنا البي
غرام بمقاطعة : ريان حبيبي انت تعبان ادخل خد دوش وخلص
عشق باستغراب : في ايه ياغرام
غرام بارتباك : هاه و ولا حاجه ز
شغف : لا في
غرام : بصراحه اسراء جت البيت و
وقصت عليهم ماحدث
جنا بصدمه : يانهار ابيض اسراء عملت كدا
غرام بحزن : ايوا
شغف بغضب : دي مش اول مره ياغرام هي ازاي تعمل كدا
فهد : بقا كل دا يحصل ومتقوليش ياريان
صقر بغضب : طيب حتي كنت قولي أنا
ريان : ياجماعه أنا مكنتش عارف اتصرف كل همي اني كنت هخسر روحي وحياتي كل همي كان في غرامي
مازن : خلاص ياريان انا هحاول اعرفلك مكان البت دي هي اسمها ايه
غرام : اسراء الخديوي
مازن :تمام أنا هروح المكتب علشان اعمل اتصالاتي وتنفذ اليقولتلي عليه
ريان تمام
عشق وجنا وشغف :واحنا كمان هنمشي ياغرام
غرام : ماشي ياحبايبي وصلهم ياريان
فهد : أنا هوصل عشق وجنا في طريقي
صقر : وانا عليها عليا وتخوصل شغف
ريان تمام ماشي
ويغادرون
______________________
في مكان آخر أنه كافيه فخم تدلف ندي وتري هذا الذي يدعي حازم بانتظارها
وتذهب ندي إليه وتجلس
حازم : اهلا ياحبيبتي وحشتيني اوي اوي
وكان سيضع يدو علي يدها ولكنه تفاجأ بيد صلبه تمنعه وتزيح يدو نعم انه بيبرس وتقف ندي ويمسك يدها
حازم بغضب : انت مين ومسكن اديها ليه وانتي سكتالو ليه تعالي هنا وكان سيقرر منها ولكن أوقفه بيبرس بكلمته
بيبرس: بيبرس الهلالي خطيب ندي وبكره هبقا جوزها
حازم بصدمه : ايه
بيبرس :زي مسمعت
حازم بغضب : هتتجوزي غيري ياندي
بيبرس : ندي هانم متقولهاش ندي بس هي ندي هانم حرم بيبرس الهلالي
حازم بخبث : اه وانتي فكره لما تتجوزي الافندي دا هيحميكي مني
بيبرس بخبث : تظاهر انك متعرفش مين الافندي دا
حازم : لا معرفش انت الي متعرفش أنا حازم الببلاوي من اغني الاغنياء
بيبرس بخبث وهو يحق ذقنه : لا اعرف بس عيني هعرفك
ويلكمه لكمه قويه اوقعتو أرضا
بيبرس بغضب : لو حولت تقرب من حرمي تاني تبقي جبتو لنفسك يابن الببلاوي
ويتركه سائح في دمائه ويذهب
حازم بغضب وهو يمسح الدم : وأقسم بالله ماهسيبك يابن الهلالي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى