روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل السابع 7 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل السابع 7 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء السابع

رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت السابع

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة السابعة

يأخذ ريان غرام والعائلة ويذهبون للخارج الي مكان الحفل ويجلس الجميع ويأتي تليفون مهم لريان فيقوم ويجيب
مجهول مبروك ياصحبي
ريان بغضب بلا مبروك بلا بتاع انت فين يازفت
مجهول صدقني معرفتش اجي أنا اسف
ريان بغضب ماشي ياعم أما نشوف هتبقا تيجي عشان تبركلي ولا هتنفضلي
مجهول لا متخفش هاجي وهاجي قريب اوي
ريان ماشي أما نشوف سلام
مجهول سلام
وبعدما يقفل الخط

 

 

مجهول جايلك قريب ياصحبي
ويكون الفرح في غايه الجمال والراوعه ويظهر شخصان اول مره نراهم
_ بيبرس ازيك واحشني اوي
بيبرس باستغراب ياسمين أن انتي عرفتي منين أن جواز ريان النهارده
ياسمين بمياعه بقا معقول ريان الحب القديم ميعزمنيش في فرحو
غرام بغيره مين ياختي
ياسمين بمياعه وهي تحضن ريان ازيك يا رورو عامل ايه واحشتني
غرام وهي تبعدها عنو بغيره متشوفيش وحش ياختي لو سمحتي ابعدي عن جوزي والا هجيبك من شعرك
ياسمين بتناكه ايه انتي بتقولي ايه انتي عارفه انتي بتكلمي مين
غرام بغيره لا اظاهر انتي الي متعرفيش انتي بتكلمي مين ثم تكمل وهي تقلدها متقولها يارورو أنا مين
ريان بابتسامه ياسمين دي غرام مراتي
ياسمين بمياعه اه قول كدا اكيد اتغصبت تتجوزها اصلك قايلي قبل كدا انك مش هتحب غيري
غرام بغيره وغضب نعم ياعنيا لا ياحبيبتي انتي فاهمه غلط ريان بيه وقع في حبي ياختي جبتو علي بوزو
_ في حاجه يا ياسمين
ريان بضحك وهوا يشاور لفهد البس ياعم فهد اهي جتلك
ياسمين بتناكه لا ياملك اصل في واحده جربوعه هنا
ريان بغضب لا لحد هنا واستوب أنا سايبك سايقه فيها وساكتلك إنما دلوقتي هقولك الكلام الي بقولو علي طول أنا مش بس بحب غرام أنا بعشقها وهي البنت الوحيده الي دخلت قلبي بجد انما انتي كنتي تسليه والي يفكر يهين كرامت مراتي أو ينزل دمعه واحده منها هيدفع التمن غالي اوي فاهمه
ياسمين بخوف فاهمه فاهمه ويذهب غرام وريان الي مكانهم
وبعدما ذهبوا
ياسمين بمياعه وهي تحضن بيبرس ازيك يابيبو عامل ايه
بيبرس بعدم قبول كويس الحمدلله
ندي بغضب انتي ياحاجه انتي انتي تسيبي ريان وتمسكي في بيبرس انتي مابتفوتيش فرصه ابدا
ياسمين بتناكه وانتي مين انتي عشان تتكلمي معايا بالطريقه دي

 

 

ندي بغضب أنا اخت مرات ريان
بيبرس بسرعه وخطيبتي
ندي وياسمين بصدمه ايه
بيبرس وهوا يغمز لندي
ايه ياحبيبتي انتي لسا زعلانه أنا اسف
ندي بعدما فهمت ااا اه اه أنا خطبتو
ياسمين تمام وتذهب
ملك بمياعه وهي تتقرب من فهد ازيك يا حبيبي عامل ايه
فتتضيق عشق وتذهب
فهد بغضب وهوا يبعدها عنو لو سمحتي ياملك انتي عارفه اني مابحبش كدا
ملك بتمثيل البراء فهد أنا
ويتركها فهد ويذهب وراء عشق
ستووووووووووووووووووب
( ياسمين الكيلاني ٢٥ سنه فتاه جميله تملك عيون بنيه وشعر بني طويل وشفايف مملؤه وجسد منحوت ولكنها بقدر جملها من الخارج بقدر سوءاها من الداخل فهي فتاه تحب المال كثيره وتحب جميع الرجال وتستغل جمالها في جلب المالوهي كانت صديقه ريان وكانت تأخذ منهو مال وأنها عقربه من عقارب الروايه )
(ملك الكيلاني اخت ياسمين الكيلاني ٢٣ سنه وهي فتاه جميله تملك عيون بنيه وشعر بني طويل وشفايف مملؤه وجسد منحوت ولكنها بقدر ما جميله من الخارج بقدر سوءاها من الداخل فهي مثل اختها تماما تحب المال كثيره وتريد بقدر الإمكان جمع المال وحتي أن خدعت الناس أو استغلت جسدها وهي ايضا عقربه من عقارب الروايه معلش العقارب مترو بس انتو ليا شفتو حاجه ماهو مافيش روايه من غير عقارب صح )
عند ريان وغرام
ريان فكي بقا وتعالي نرقص
غرام بسخرية وهي تقلد ياسمين قال ايه وحشتني يارورو رورو دا اسم دا
ريان بابتسامه بتغيري علي ياوحش الكون
غرام بغضب ايه ياوحش الكون دي كمان
ريان بحب فكي بقا عشان خاطري
غرام بحب ماشي بس ماشوفش البت دي تاني
ريان حاضر ماشي تعالي نرقص ويقومون لكي يرقصون وتوقع هدير اسورتها وتنزل لتجيبها وفجاء تنطلق رصاصه ولاكن الصوت مكتوم
( متخفوش مش غرام )
وتتفجاء أن من طلقت علي الرصاصه هو من كان سيقتل غرام
_ الي يحاول يسرق سعاده ريان صقر الشرقاوي ياخد روحو
ستووووووووووووووووووب

 

( صقر الشرقاوي اخو فهد الشرقاوي وهوا صديق مقرب جدا جدا من ريان ويحبهو جدا وهوا شاب وسيم يملك عيون سوداء وشعر اسود وذقن خفيفه وهوا يسمي بالدنجوان لانه يعرف نساء كثيره وهوا يعيش في انجلترا وله دور في الروايه )
في الفرح
تخلص الرقصه ويجلسون يأتي فتاتين اول مره نراهم وهم اصدقاء غرام
_ بقا كدا ياغرام متكلميش صحبتك كل دا
= معلش يااسراء أصلها واطيا
غرام بفرحه وهي تترك يد ريان وتقوم تسلم عليهم
غرام شغف اسراء عاملين ايه واحشني اوي
اسراء وانتي كمان واحشتينا اوي
غرام كنت خايفه متجوش
شغف بقا معقول منجيش فرح غوغو غرام
غرام شغوفت قلبي
يقوم ريان ويذهب عندهم
غرام اه صح دا ريان حبيبي وجوزي ريان دول أصحاب طفولتي اسراء وشغف
اسراء وهي تنظر له بإعجاب ازيك
ريان تمام الحمدلله ثم يكمل وهوا يمسك يد غرام غرام تعالي عايزك
ويذهبون
ويجلس ريان وغرام وريان يمسك يد غرام ويقربها الي قلبه
شغف وهي تتكلم مع اسراء بفرحه شايفه قد ايه بيحبها
اسراء بغيره اه باين عليه بيحبها اوي
شغف بفرحه غرام تعبت واتعذبت وقان الاوان أنها ترتاح وجلها شخص بيحبها عشان يريحها
اسراء بغضب خلاص بقا ياشغف ما احنا عرفنا انو بيحبها تعالي نترزع
شغف بخوف ف في حاجه يااسراء
اسراء بهدوء لا مافيش حاجه تعالي نقعد
شغف بهدوء تعالي

 

 

ستووووووووووووووووووب
( اسراء الخديوي
فتاه جميله تملك عيون بنيه وشعر بني طويل كيرلي وشفايف مملؤه وجسد منحوت
ولن اقول شيء عن شخصيتها لانكم ستعلمون خلال الروايه وهي صديقه غرام من الطفوله )
ثم يأتي صقر ويدخل
ريان وهوا يجري ويحضنو
ريان بفرحه صقر انت جيت ازيك واحشني اوي
صقر بابتسامه وانت كمان واحشني ياصاحبي
ريان بغضب يعني كنت بتضحك عليا وتقول أنا مش جاي صح
صقر بضحك صح
ريان ماشي يا حيوان تعالى اعرفك علي مراتي
صقر ماشي ياعم ياله
وياخذه الي غرام
ريان غرام دا صاحب عمري صقر الشرقاوي اخو فهد
غرام بابتسامه اهلا
صقر وهوا يستفز ريان ازيك ياقمر يااه دا انتي طلعتي احلي بكتير من مكان بيحكي ريان
ريان بغيره ماتهده ياعم صقر اهدي علي نفسك شويه دي مراتي
صقر اهو أنا كان نفسي اشوف الغيره دي من زمان غرام اختي وانا اخوها الكبيره واوعي تزعلها عشان أنا هفضل في ضهرها
غرام شكرا ياصقر
صقر هسبكو أنا بقا ويتركهم ويذهب ولكنه يري شغف وشغف تره
شغف بغضب انت تاني
صقر بغضب انتي تاني
اسراء انتي تعرفيه
شغف اه دا الدنجوان قبلتو في انجلترا وكان شخص قليل الادب

 

 

صقر بغضب وانتي لمضه اوي
شغف لا ياشيخ
صقر اه يا شيخه
اسراء خلاص بقا ياشغف وانت يا استاذ صقر شوف هتروح فين
صقر أنا هسيبك بس عشان خاطر القمر دي
اسراء بخجل مرسي
ويذهب
______________________
عند فهد وعشق
يذهب فهد لعشق
فهد وهو ينادي عشق عشق استني
عشق وهي تمسح دموعها نعم
فهد بحزن عشق انتي فهمتي غلط أنا وملك مافيش حاجه بنا دي بنت و
عشق بمقاطعة وهدوء فهد انت مش محتاج تبرلي حاجه ومش محتاج تديني اعزار لانك مش بنسبالي حاجه ولا أنا بنسبالك حاجه فامش محتاج تديني اعزار
فهد بحزن عشق انا
عشق بمقاطعة وهدوء خلاص يافهد انت مش محتاج تديني اعزار
وتذهب
فهد ماشي ياعشق مش عايزه تسماعيني اتحملي العواقب بقا
ماذا سيفعل فهد ياتري ؟
______________________
عند بيبرس وندي

 

 

لا سلطـة لنـا على قلوبنـا هى تنبـض لمـن أرادت …!”
ندي بغضب انت ازاي تقول اني خطبتك انت متخلف احنا مافيش بنا حاجه أنا مش بحب
بيبرس وهوا يضع يدو علي فمها اسكتي وانتي تفهمي عملت كدا ليه
فتهز ندي رأسها بلقبول
ويشيل بيبرس
يدو من علي فمها
بيبرس أنا عملت كدا عشان اهرب من ملك لأن ملك بنت مايعه وانا مبحبش المياعه وكانت بتلف علي ريان بس بعد ريان ما اتجوز عايزه تلف عليا عشان كدا لازم نمثل أننا مخطوبين
ندي بغضب وانت دبستني ليه من الاول
بيبرس بهدوء الي حصل حصل ولازم تمثلي وخلاص
ندي بهدوء ماشي يا بيبرس همثل معاك عشان خاطر جوز اختي بس انت فاهم وكلو هيبقا تمثيل فاهم
بيبرس بعدم مبالا ماشي ماشي
______________________
*بحبگ بگـل تفـاصيـل علاقتنا 🙈💛*
_خناقــگ مـعايا خوفـك علــيا حـنيتـگ علياا 😍❤_
_گل يوم معاگ هو أاإجمل يوم ف حياتى ❤😍🌸 بحبكگ🤭💜_💍
ريان بحب اخيرا بقينا مع بعض
غرام بغيره اه اخيرا
ريان انتي لسا زعلانه
غرام بغيره وكذب زعلانه لا وازعل ليه انت عملت حاجه لا سامح الله
ريان غرام ياسمين مجرد صديقه أنا محبتش ولا هحب حد غيرك ياغرام ياسمين بنت انانيه ومستغله وكانت بتاخد مني فلوس ومافيش حاجه بنا
غرام ببراءة يعني مافيش حاجه بنكم
ريان بحب لا ياحبيبتي
غرام بحب وابتسامة بحبك
ريان بحب وانا كمان بعشقك وبموت فيكي ويمسك يدها ويقبلها

 

 

وتراهم اسراء وتغار من غرام بشده
ويطلع فهد علي المسرح ويقول
فهد ياجماعه انتبهولي هنا شويه
وينتبه الجميع
فهد عشق أنا وملك مافيش بنا حاجه أنا محبتش ولا هحب حد غيرك أنا بحبك ياعشق تقبلي تتجوزيني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى