روايات

رواية واصيتي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم نونا رامي

رواية واصيتي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم نونا رامي

رواية واصيتي الجزء التاسع والثلاثون

رواية واصيتي البارت التاسع والثلاثون

رواية واصيتي
رواية واصيتي

رواية واصيتي الحلقة التاسعة والثلاثون

تدخل منه ساحه الثيران وهى ترفع شعرها على هيئه ضفيرة و وترتدي ملابس واسعه وتمسك في يدها وشاح احمر كبير ومع دخولها تشتعل الصاله بحماس وتشجيع كبير جدا وتتوجه كاميرات الصحافيين والمصورين نحوها بسرعه
حمزه وهو ينهض وكأنه قد سكب عليه وعاء ماء بارد للتو:
_ينهار اسود
سما وهى تسحبه ليجلس مرة أخرى وتقول بحماس :
_اقعد متخافش دى مش اول مرة
حمزه وهو يجلس مرة أخرى وعلى رأسه الطير:
_بس دى عالميه يعنى اكيد هتوصل ل مازن وساعتها مش هيرحمها
سما بتوتر :
_وهو اى اللى هيعرف مازن بس
حمزه بعصبيه:
_اى مش شايفه كل الكاميرات اللى بتصور دى

 

 

سما بحماس وهى توجه نظرها نحو الساحه :
_يعم فكك وكل حاجه هتبقي تمام ركز بس دلوقتى ف المباراه هتبقي ناااار
حمزه وهو يشد على شعرة بغضب وقلق:
_ولو اتأذت دلوقتى مازن هيستنى أما تخف ويكسرها تانى انتى متعرفيش بيخاف عليها ازاى ولو عرف انها عرضت نفسها للخطر بالشكل دا ممكن يمنعها انها تشوف الشارع تانى
سما بقلق وتوتر :
_لا مش هيحصل حاجه متخافش فك كده واستمتع بالمباراه وبعدين هو مازن بيضربها !!
حمزه وهو يتنهد :
_لا مبيضربهاش ضربها مرة وهى ف تانيه ثانوى عشان عملت حركه طايشه شويه ومن ساعتها وهى بتترعب من خياله بصراحه كلنا بنترعب من خياله مش هي بس
سما وهى تبتلع ريقها وقد اصفر وجهها :
_ااا ه هو أذاها جامد ساعتها
حمزه وهو ينظر لحالتها ويقول بشك :
_متخافيش يا سما بقولك بيخاف عليها من الهوا الطاير يعنى اكيد مقساش عليها وبعدين بقولك الموضوع دا من خمس سنين وكان مازن هو اللى مربيها يعنى طبيعى أما تغلط يكون هو أول واحد يعاقبها على غلطها
سما وقد هدأت قليلا :
_يا رب ميعرفش دا مربيلها الرعب كل اما اقولها حاجه تقولى لازم اقول ل مازن ، مازن لازم يعرف ، مازن مش هيوافق ، مازن لو هعرف هيزعق ، مازن قالى متعمليش كذا ، مازن قالى اعملى كذا
حمزه بضحك:
_هههههههههه طب اهدى انتى اتعصبتى ليه
سما وهى تعود للخلف بعصبيه :
_معرفش بيعملها اى عشان تبقى كده دا لو بيكهربها مش هتعملو حساب كده معئنو كان لطيف وراقي جدا ف فرح ملك
حمزه بسخرية:
_منه مبيهمهاش حد وانتى عارفه مبتخفش غير من مازن لأن هو اللى بيعرف يتعامل معاها ومع عنادها يعنى لو كان واحد غير مازن مكنش هيعرف يخليها تحترمو وتعملو حساب زى مازن
سما بضحك:
_انت هتقولى دى وليه قادرة ميقدرش عليها حد
حمزه بضحك :
_عندك حق والله قرشانه

 

 

سما بحماس :
_المباراه هتبدأ يلا ركز بسرعه
لينظر حمزه بحماس ويراقب المبارة وينبهر من قدراتها ومهاراتها الرائعه ولاكن تنقطع بسمته حينما رأى ذاك الثور الضخم يتوجه نحوها ويرطتم فى زراعها بقوه ادت لسقوطها لينهض ويقول بصراخ:
مننننننننه
•••••••••••••
يقف ادم أمام المرأه يمشط شعرة بجمود يتعمد عدم النظر إلى تلك الواقفه خلفه تنظر له بخجل وحزن من تجاهله لها
ملك بحزن:
_هو انت بتتجاهلنى ليه
ادم وهو يلف ليواجهها لتتراجع ملك خطوه للخلف بخوف
ادم وهو يتوجه نحوها:
_اثبتى
لتتخشب قدمها بدون إرادتها وهى تنظر له بخوف وهو يتقدم نحوها ليقول بهدوء:
_هو أنا قولت اى قبل ما يحصل اللى حصل
ملك بدموع :
_والله ااان
ادم بمقاطعه وهدوء:
_جاوبى على سؤالى
ملك وهى تنظر له بدموع :
_قولتلى اخرجى وانا مسمعتش الكلام
ادم بثبات وهدوء:
_يبقى غلطتى ولا لا
ملك بدموع وهى تنظر للاسفل:
_ايوا غلطت
ادم بهدوء :
_تمام

 

 

لتركض ملك لتحتضنه ولاكن اوقفتها يد ادم التى أبعدتها عنه برفق لتنظر له ملك بصدمه وقد سقطت دموعها بقوه وتحاول أن تحتضنه مرة أخرى ليبعدها مرة أخرى وهو يشيح بوجهه الجهه الاخرى
ملك ببكاء وصدمه:
_لا لا يا آدم لا عاقبنى اى عقاب غير انك تحرمنى من حضنك
ليتوجه ادم نحو الثلاجه وتركض ملك خلفه وحاول احتضانه مرة أخرى :
_اوعى يا ملك واعملى حسابك مش هنام جمبك
ملك ببكاء شديد :
_لا يا ادم لا متعملش كده انت عارف انى ممكن اموت لو حرمتنى من حضنك
لينظر لها ادم ويتمزق قلبه عليها ولاكن يتصنع الجمود حتى تشعر بخطأها
ملك ببكاء وشهقات :
_يا ادم
ادم بصراخ وغضب مصطنع :
_بطلى وش بقا
لتتراجع للخلف بخوف من صراخه ليمسح على شعرى بغضب ويأخذ المفتاح ويتوجه للخارج لتخرج ملك خلف وتحاول اللحاق به ولاكن قد اختفى من انظارها لتجلس على الارض وتضع وجهها بين كفيها وتبكى بقوه وسط نظرات الناس المشفقه ليتوجه نحوها شاب وسيم جدا ويمسك يدها ويرفعها من على الأرض ويقول بقلق:
_هل انتى بخير سيدتى
لتنظر له ملك بدهشه وتزيح يده الممسكه بيدها وتقول بهدوء :
_نعم شكرا لك
جاك بأعجاب :
_انتى جميله جدا

 

 

ملك بحده ورفعه حاجه:
_احترم نفسك دا اى البلاوى اللى بتتحدف علينا دى
جاك بعدم فهم:
_عفوا لا افهمك
ادم وهى يلفه ويلكمه بقوه ويقول بغضب :
_افهمك أنا يا روح امك
ليظل الشجار مستمر لفترة حتى اسقطه أرضا ثم ذهب نحو تلك الواقفه بخوف ويمسك يدها بقوه ويتوجه نحو غرفتهم ويغلق الباب ويقول بغضب وشرار يخرج من عيناه:
_انتى خرجتى أزاى
ملك بخوف شديد :
_ ا ا ازاى
ليمسكها ادم ويتوجه نحو المرأة ويشير على ملابسها بغضب :
_اىيييي مش شايفه
لتنظر ملك بصدمه على ملابسها فقد كانت ترتدى بنطال برمودا فوق الركبه وتيشيرت بحماله رفيعه لتشهق برعب وصدمه فكيف نست ذالك وخرجت هكذا فقد كان كل تفكيرها فى ادم لتقول برعب :
_اا ادم أنا كل تفكيري كان فيك والله ما اخدت بالى
ادم بأعين مظلمه وشر:
_انا هخليكى بعد كده تاخدى بالك
ثم يمسك ملابسها ويمزقها بقوة لتصرخ ملك بفزع شديد وتقول ببكاء :
_اااادم
ولاكن شيطان الغيرة قد اعماه وأكمل تمزيق ملابسها تحت صراخها وبكائها الشديد لتقول ببكاء:
_ادم متخلنيش اكرهك تانى
ليتوقف عن ما كان يفعله ويأخذها فى أحضانه لتتمسك ملك فيه بقوه وتحاول أن تخبيئ نفسها فى أحضانه وتجهش ف بكاء شديد:
_م م متخوفنيش كده تاانى
ادم وهو يضمها إليه بقوه وندم :
_حقك عليا خلاص متعيطيش

 

 

ملك ببكاء شديد وشهقات :
_مش قادرة اقف يا آدم حرام عليك اعصابي باظت
ادم بمشاكسه ليخرجها مما هي فيه :
_طب اى رايك ننزل نخرج
ملك وهى تنظر له وفى عينيها اثار الدموع :
_الملاهى
ادم بضحك وحنان:
_الملاهى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية واصيتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى