روايات

رواية هي التي اوقعتني الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني البارت الثاني

رواية هي التي اوقعتني الجزء الثاني

رواية هي التي اوقعتني
رواية هي التي اوقعتني

رواية هي التي اوقعتني الحلقة الثانية

مالك بصدمه… ازاي وانتوا فين دلوقتي؟؟
الشخص .. والله ما عارف حصل ازاي واحنا لسه في المصنع
مالك…حد حصله حاجه؟!
الشخص… لأ كله تمام الحمد لله
مالك…طب انا جاي حالا وطلع العمال روحهم. وقفل
ابراهيم …في ايه يا مالك
مالك…المصنع ال في حلوان ولع
الجد…ازاي ومين ؟!
مالك …ازاي لسه هشوف أما مين ف انا عارفه كويس اوي لازم اروح سلام
سميه…خلي بالك من نفسك يا مالك
~~~~~~~~~~~
عند مالك ف المصنع
مالك… يعني فاتحه باب المصنع مكنش فيها نار والبنزين محاوط المصنع ماعدا الباب يعني حركه تهديد
زايد… وليه يعمل معانا حركه زيدي
مالك…اكيد علشان خدنا اخر ثفقه منه
زايد…بس اكيد في سبب تاني يخليه يعادينا كدا دا كان صاحبنا يا مالك
مالك… دا ال انا بحاول أوصله
زايد…طب يالا يا صاحبي نمشي كل حاجه بقت تمام
مالك…يالا
زايد….عملت اي مع جدك ف حوار جواز بنت عمك
مالك…مش عارف سكت عن الموضوع ليه مش فاهم دماغه
زايد بغمزه…يعني دلوقتي متضايق أنه سكت عن الموضوع هي طلعت جامده ولا ايه😂
مالك بغضب….زايد اسكت
~~~~~~~
مالك وصل البيت شاف كارما قاعده بتتفرج علي التليفزيون وقعد يدور بعينه عليها بس مكنش لقيها
فجأه سمع صوت ضحكتها هي وزين داخلين من بره
مالك بغضب …. انتوا كنتوا فين ف وقت زي دا ؟!
سميه من وراه ..انا ال بعتهم يجيبوا شويه حاجات من بره
مالك…وتبعتي وعد ليه
وعد استغربت من السؤال
سميه بضحكه….. علشان تتعود على المكان وكدا
مالك…طب يالا كل واحد علي أوضته الوقت اتأخر
**في غرفه وعد**
وعد…هو اخوكي عمره حب حد يا كارما
كارما بخبث….مين فيهم
وعد بتردد..م..مالك
كارما … لأ أو معرفش ممكن
وعد…معتقدش لأن باين انه مش بيهتم بالحاجات دي
كارما…اممم وعرفتي دا منين وكلها كام ساعه ال شوفتيه فيها
وعد…يعني فهمت من أسلوبه وكدا بصي خلاص يالا يالا روحي نامي
كارما بضحك ….حاضر حاضر رايحه يالا سلام
كارما بره ….وشكل الصناره هتغمز يا معلم 😹
وعد علي سريرها ايه الاسئله المتخلفه ال سألتها ليها دي تقول عني ايه دلوقتي
(في الصباح )
كان الكل قاعدين بياكلوا
الجد ….زين وصل وعد علشان تقدم ف الكليه
مالك بكدب وغيظ…..انا طريقي من هناك هوصلها انا
الجد بخبث….طيب لو مش هتعطلك يابني
بعد الفطار طلعت وعد تغير هدومها ونزلت وهي لابسه بنطلون بوي فريند وبلوزه بيضاء وكوتش ابيض وحجاب بالون البنطلون
مالك بغضب واضح…انتي مش بتلبسي فاستين و جيب
وعد….ايوا
مالك ..امال ليه لابسه بنطلون
وعد…عادي وبعدين دا واسع
مالك…طب يالا قدامي
وعد…مالو دا
في العربيه وعد كانت باصه من شباك العربيه وساكته مالك لاحظ دا وحب يفصل السكوت وقال
مالك….بتحبي القاهره
وعد…جدا
مالك …امال ليه مخديش كليتك من الاول فيها
وعد… علشان ماما كانت بتقلق عليا وكدا
مالك حس أن كلامها عن مامتها هيضايقها فقال…طب تحبي تسمعي ايه
وعد…بحب عمر دياب
راح مالك شغل اغنيه ل عمر دياب وهي
عارف انت الحظ بعينه كان وشك حلو عليا ……🖤
وعد …كانت ضربات قلبها عاليه جامد ومالك نفس الحكايه وحتي مكنش قادر يبصلها
~~~~~~~~
في البيت كان زين واقف ف الجنينه بتاعه البيت شاف بنت داخله البيت
زين مين المزه دي جمل ياباا الحج جمل😉🧡
زين…مين العسل
مايا…افندم؟!
زين…احم.. قصدي عايزه حد هنا
مايا…ايوا وعد صاحبتي موجوده
زين..وعد بتقدم علي كليتها معاكي زين ابن عمها ما ينفعش 😹
مايا…مجنون صح بس عمتاً لما تيجي خليها تكلمني وقولها مايا جتلك
زين…طب و هتمشي وجوز امك طيب
مايا..نعم جوز امي ؟؛
زين…ايوا انتي مش هربانه منه؟!
مايا… لأ انت اكيد مجنون بقا
زين…ما اي بنت بتروح لعمها بتجيلها صاحبتها ال هربانه من جوز امها ال عايز يجوزها واحد اكبر منها
مايا بضحك..ربنا يشفيك بجد 😹 انا ماشيه يالا سلام
زين…سلام يا قمر
يخربيتك سكر يا ناس
~~~~~~
ف الجامعه عند وعد
مالك خليكي ف العربيه متنزليش سامعه
وعد..بس لازم انزل اشوفها و…
مالك…هنبقي نيجي يوم تاني وانتي كدا كدا هتحضري فيها .
وعد ..بس
مالك بصوت عال نوع ما …خلاص ومشي وسألها
وعد في العربيه اي المجنون دا ياربي بس قمر والله يابت يا وعد 😹🤍
كانت قاعده ف العربيه بتبص من الشباك شافت بنت شايله كتب كتير وفجأه وقعت علي وشها نزلت وعد بسرعه ليها وكانت بتساعدها وقاومتها من الأرض
البنت…شكرا
وعد…عادي ولا يهمك
مشيت البنت و وعد كانت رايحه العربيه خبطت ف ولد
وعد..معلش مخدش بالي
الولد..ولا يهمك حد يطول ال قمر يخبط فيه ويقول لأ
مالك بعيون جحيم …نعم يا روح امك و………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هي التي اوقعتني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!