روايات

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء العشرون

رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت العشرون

هوس سارة الجزء الثاني
هوس سارة الجزء الثاني

رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة العشرون

بعد مرور اسبوع علي جواز مازن من هيام
كل حاجه ف البيت اتغيرت تماماً شهد قررت انها تتجاهل اي حاجه بتحصل
وساره مقاطعة مازن ومش بتكلمو……….
……. 🙃
هاجر: تعالي ياهيام ياحبيبتي عايزكي
هيام: عايزني انا ياطنط
هاجر: مابلاش طنط دي بقي انا عايزكي تقوليلي ياماما انتي مرات ابني وبصراحه انا حبيتك وعايزه مازن يكمل معاكي انتي ويسيب شهد دي خلاص يطلقها يعني
هيام: باستغراب نعم يطلق شهد وانتي عادي بالنسبالك
هاجربضحك باصه لهيام مالك متوتره كدا ليه انا عارفه انك مش طايقه شهد وبصراحه انا كمان هيا مش شبه مازن ف الطبقه ولا حتي ف التعليم لكن انتي
انتي المفروض تعيشي مع مازن وتكوني مراتو الوحيده كمان
وهنا هاجر تلاحظ ان في حد واقف عند الباب
وتهمس لهيام انها تسكت خالص
هاجر قربت من الباب وفتحتو وتتفجأ ان هاله واقف بتسمع هما بيقولو ايه
هاله: بتوتر انا كنت جايه عشان عايزه اتكلم معاكي في موضوع مهم
هاجر: طيب ياهيام روحي انتي دلوقتي
وتبص لهاله انتي كنتي واقفه ورا الباب تعملي ايه
هاله: بتوتر لا انا لسه جايه
هاجر: اممم طيب عايزه ايه
هاله: بصراحه انا فكرت ف الموضوع اللي اتكلمنا فيه قبل كدا وموافقه اني اساعدك بس زي ماوعدتيني انت كمان تساعديني انا وبناتي
هاجر: بإبتسامة برافو عليكي اهو دا الكلام
تـــــــــحت
مازن واقف مع شهد
انتي هتفضلي كدا كتير
شهد: نعم تقصد ايه بكدا
مازن برفع حاجب انت ليه بتتجاهليني
شهد:بقرف عفوا اتجاهلك ازاي يعني
وهنا هيام في حاجه ياحبيبي انت عايز حاجه منها واقف تتكلم معاها ليه
مازن: لا مش عايز حاجه بس عادي اني اتكلم معاها دي مراتي
شهد: توا توا مش مراتك انا مش مراتك مراتك واقفه قدامك ايه
مازن:بغيظ يعني ايه انت مجنونه مش مراتي ازاي وعقد الزواج اللي معايا دا
شهد: دا روح حطو ف شويه مايه
مازن: بغيظ لا والله بجد طيب طالما كدا من انهارده ملكيش اي علاقه بيا ولا تقربي من اي حاجه تخصني انتي فاهمه
حتى الاكل مراتي هتطبخ اكلي والقهوه وكل حاجه تخصني هيام ملزومه بيها
هيام: بتوتر بس
مازن يسبهم ويمشي
هيام ف نفسها ايه دا يامازن انا مبعرفش اطبخ ايه الوراطه دي 😬😬😬😬😬😬😬😬
ف اوضه سيرين لسه نايمه
سيف: حبيبي يلا قومي كفياكي نوم لحد كدا يلا قومي
سيرين: مش قادره ياسيف تعبانه دماغي مصدعه وعايزه ارجع
سيف: ليه كدا
سيرين: مش عارفه يمكن اخدت برد 🥶
سيف: طيب معلش ياقلبي قومي خدي دوش ونزلي خدي برشمه او حاجه اعملي حاجه سخنه اشربيها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــ
ــــــــــ
ف المطبخ
شهد واقفه تطبخ عشان الغدا
مصطفى : اممم ممكن نتكلم شويه بس المردي بلاش تهربي مني زي كل مره ارجوكي
شهد: باستغراب نتكلم ف ايه
مصطفى: بتوتر بصراحه انا مش عجبني الوضع اللي وصلتيلو كفايه كدا عليكي بقي مازن بعد عنك وشاف حياتو انتي كمان من حقك تعيشي وبعدين انتي زي القمر ومحترمه من الاخر بقي ياشهد انا بحبك من زمان وكنت عايز اتجوزك او اعترفلك بحبي بس مجاش وقت مناسب لانك مرات مازن لكن دلوقتي الوضع بينكم مش كويس بصي فكري ف كلامي وردي عليا
وهنا ساره تدخل المطبخ
اطلع برا يامصطفي
شهد: بتوتر انا والله م
ساره تقطع كلامها انا سمعت كل حاجه وبصراحه مصطفى معاه حق هاله سمعت هاجر وهيام بيتفقوا انهم يطلقوكي من مازن
واللي انا شايفاه حالياً مازن اتغير خالص ممكن يطلقك اطلبي انتي الطلاق الاول واتجوزي مصطفى
شهد: بصدمه بس انا بحب
ساره: ششششش حب ايه دا اللي يخليكي تتهاني انسي
فكري ف كلامي
وسبتها ومشت
سيرين: صباح الخير
شهد: اممم صباح النور
سيرين: اسكتي لاحسن انا تعبانه مش عارفه مالي والله بس اممم انتي كويسه ياشهد
شهد: ايه رأيك اطلق من مازن
سيرين: هااا
شهد: في حاجه ف دماغي عايزه اعملها
عشان اعرف مازن ممكن يرجعلي او لا
سيرين: باستغراب حاجه ايه
شهد: بصراحه بفكر اني اطلب من مازن الطلاق وافضل مثره علي قراري واقولو اني هتجوز غيره
سيرين: طيب ولو واقف تتجوزي مين
شهد: هقولك حاجه بس متقوليش لحد
مصطفى من شويه اعترفلي انه بيحبني
سيرين: نعم
طيب انت متأكده انه بيحبك بجد افراضي مطلعش قد كلامو
شهد: بحيره مش عارفه بقااا
بعد ساعه
الكل علي السفره
مازن: يلا ياهيام فين الاكل
هاجر: اكل ايه ما الاكل قدامك اهو
مازن: لا انا قررت من انهارده هيام هيا المسوؤله عن اي حاجه تخصني واي حاجة من شهد مش عايزاها
وبص لهيام فين الاكل
هيام: بتوتراممم لسه موصلش
مازن: مش فاهم موصلش منين
هيام بتوتر واقفه وبتفرك ف ايديها انا طلبت اكل من برا انت عارف اني مش بعرف اطبخ
وهنا مازن حسا باحراج
اممم طيب لما يوصل جبيه فوق وقام طلع اوصتو
هاله: انتي مبتعرفيش تطبخي ياحبيبتي وهتفضلو بقا طول العمر تطلبو اكل من برا بس دا اكل مش صحي انت تضمني منين انو مغسول كويس او نضيف
هاجر: خلاص ياهاله
بعد يومين
الكل موجودين ف الصالون
شهد بصوت واضح في حاجه مهمه عايزة اتكلم عنها
هاجر: باستغراب حاجه ايه
شهد بصت لمازن عايزة اطلق والمردي مش هسكت غير لما اطلق
مازن: بصدمه تطلقي
شهد: بالظبط كدا وخلال الكام يوم الجايين دول مش هستنا كتير
هاجر: طيب طيب اهي جات منك طلقها يامازن
هيام: ايوا ياحبيبي طلقها
هاجر: ومين بقا اللي هيوافق يتجوزك بعد متطلقي يعني مشوها ومطالقه
مصطفى: بغضب انا هتجوز شهد واعتبريها من انهارده خطيبتي
امنيه: بصدمه بتقول ايه يامصطفي
مصطفى: انا بحب شهد وهتجوزها حتي لو هاخدها وارجع بيتنا القديم
شهد خساره ف مازن
ف الوقت ده
مازن جري علي مصطفى وبغضب وماسكو من را*قبتو
انت بتقول ايه اتكلم بأدب
مصطفى: انا بتكلم بادب انا مقولتش حاجه غلط انا هتجوز شهد
مازن: بغصب شهد تبقا مراتي
مصطفى: انت هطلقها وانا اتجوزها
مازن: انا مش هطلقها وهيا بتحبني انا انسا انها تتجوزك
شهد: انت هطلقني يامازن وانا موافقه اتجوز مصطفي
🥰🥰🥰🥰
هيام بابتسامة فنفسها اخيراً هخلص منك
بعد كام ساعه
مصطفى قاعد مع شهد علي الكنبه
انا مبسوط اوي اوعدك اني هنسيكي كل حاجه وحشه مريتي بيها
وهنا شهد تاخد بالها ان مازن واقف
شهد: اممم شكرا ليك وانا اوعدك اني علي قد مقدر هكون ليك زوجه صالحه وهتعيش مبسوط معايا
وهنا مازن بغضب زوجه صالحه دا ايه انتي مراتي انا
شهد: اه بس هطلق قريب اوي
مازن بغضب باصص لشهد وبغيظ شهد هتندمي بوعدك ويسبها ويمشي
عدا اليوم والكل دخل اوضتو
عند شهد ف اوضتها قاعده علي طرف السرير وبتفكر ياترا اللي بتعملو دا صح ولا غلط
وهنا الباب يخبط
شهد قامت فتحت الباب اممم مازن
مازن: بتوتر ايوا اومال عايزه مين مصطفي
شهد لفت وشها وابتسمت اه مصطفى خطيبي لكن انت اممم
مازن: بغيظ انا ايه…
المفروض اني جوزك
مش كدا
شهد: انت متجوز بقالك اسبوعين تقريباً صح كنت معترف خلال الاسبوعين دول اني مراتك لا انت اكتفيت بهيام انت غلطت كتير يامازن حتي خسرت اقرب ناس ليك ناس بتحبك بجد زي مدام ساره مثلا انت هتندم علي كل دا قريب اوي ولو فضلت كدا كتير والوقت يعدي ندمك مش هيفيدك
مازن واقف باصص لشهد
شهد: اخرج عشان عايزه انام ومسكت ايديها خرجتو برا الاوضه ودخلت قفلت الباب
تاني يوم………………
ف اوضه سيف
نايم وسيرين قاعده جمبو وباصلو
وايديها علي شعرو
سيف صحا وفتح عينيه وقرب من سيرين باسها ف خدها صباح الخير
سيرين: بفرح صباح الورد ياقلبي
قوم بسرعه عايزه اقولك حاجه
سيف: حاجه ايه مالك مبسوطه اوى كدا اعتقد ان جو البيت ميخلكيش مبسوطه كدا
سيرين:بفرح بس انا عندي خبر هيرجع الفرح للبيت
سيف قام اتعدل وبحماس باصص لسيرين خبر ايه
سيرين مسكت ايد سيف وحطتها علي بطنها
وبصتلو بإبتسامة
سيف: باستغراب مالها بطنك انت بطنك واجعكي
سيرين: اممم لا بس بعد فتره هتكبر وهتفضل تكبر تكبر لحد مالتسع شهور يخلصو
سيف بذهول باصص لسيرين هااا تسع شهور تكبر انتي
بجد انتي
سيرين بإبتسامة هزت رأسها بايوا انا حامل
سيف اخد سيرين ف حضنو لا لا انت بتتكلمي بجد ياروووحي انا بحبك انا هبقي اب انا
سيرين: ايوا هتبقي اب
تـــــــــحت
هيام: اتفضل ياحبيبي القهوه اهي
مازن: اممم شكرآ
مصطفى واقف مع شهد هتطبخي ايه انهارده
شهد: امم لسه مش عارفه
مصطفى: اي حاجه هتعمليها هتكون حلوه انت اكلك كله حلو
شهد: بإبتسامة شكراً اوي انت كلك ذوق
هيام بغيظ اشرب القهوه يامازن
مازن وهو باصص لشهد ومصطفي هشرب ومسك الفنجان شرب بقا وبغضب ايه القرف دا دي قهوه تتعمل
هيام: بزعل مالها واخدت الفنجان واخدت منو بوق مالها حلوه
مازن: بتلبك اممم دي ساده انا بشربها مظبوطه
هيام: انا بعملها كدا علي طول وبتشربها
مازن: بغضب اه كنت بشربها غصب عني بس انا زهقت
وهنا سيرين وسيف نازلين علي السلم مبسوطين
سيرين: انا حبه اقولكم خبر حلو
الكل واقفين وباصين لسيرين
هاجر: خير خبر ايه
سيرين: بفرح انا حامل
هاله: الف مبروك ياحبيبتي
سيرين: الله يبارك فيكي ياطنط
ساره قربت من سيف مبروك كبرت وهتبقي اب
سيف: بتردد الله يبارك فيكي وقرب منها وحضنها ومبروك ليكي هتكوني تيتا
وهنا الكل اتفاجئ من اللي حصل
ساره: بدموع فرح شكرا ليك ياسيف وعيطت خليك جمبي انا محتاجلك ياحبيبي
سيف: باستغراب انتي بتعيطي ليه
ساره: اصلك وحشتني اوي متبعدش عني تاني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى