رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميمة تيتو
رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء الرابع عشر
رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت الرابع عشر
رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة الرابعة عشر
سيرين: هيا ليها الفضل اننا سوا دلوقتي
سيف: هيا مين
سيرين مسكت ايد سيف وراحت وقفت قدام ساره
مامتك ياسيف
سيف بذهول باصص لساره
سيرين: يعني انت مكنتش تعرف ان مامتك عملت كل دا
سيف بص لسيرين هاا
ساره بدموع قربت من سيف وحطت ايديها علي وشو
وسيف واقف قدامها بدون اي رده فعل
ساره اخدت سيف ف حضنها انا بحبك اوي ياسيف انت ابني انا ممكن اعمل اي حاجه عشان تكون مبسوط
وهنا شهد دخلت الاوضه
مدام ساره في راجل تحت عايزك
ساره بصت لسيف بإبتسامة ومسكت ايديه يلا
سيف: باستغراب هنروح فين
ساره مسكت ايد سيرين وحطتها ف ايد سيف
تعالو معايا ونزلو تحت 💓💓
في راجل قاعد علي الكنبه
هاجر: حضرتك جاي تعمل اي خلاص مازن مش هيطلق
وهنا مازن دخل البيت
في ايه ليه المأذون هنا هيا شهد لسه مثره علي الطلاق
ساره نازله علي السلم ششششش
مفيش طلاق المأذون جاي عشان كتب كتاب سيف
الكل باستغراب واقفين مكانهم وباصين لساره
مازن: سيف يتجوز هو خطب امتي وقرر دا امتي
ساره مسكت ايد سيف ونزلت
يلا يامولانا
امنيه: انتي بتعملي ايه ياساره ومين البنت دي انتي جبتيها معاكي واخدتيها وطلعت فوق ومحدش اتكلم بس ايه دا جواز
مين دي
ساره بصت لامنيه مانا قولت حبيبت سيف وبعد عشر دقايق هتكون مراتو واكيد مش خطفها متخفيش
يلا بقي مفيش وقت
مازن: مفيش وقت علي ايه هو في ايه عايز افهم
هاجر: ربنا يستر دي صحبه مشاكل
ربنا يعلم جبت البنت دي منين
ساره بابتسامة سخريه مش هرد عليكي لان انهارده اهم يوم ف حياة ابن ولازم يكون يوم جميل وخالي من المشاكل والا كنتي هتعرفي هعمل ايه انتي عارفه انا مين طبعاً
بعد ربعه ساعه
المأذون: بارك الله لكم وجمع بينكم في خير
ساره: مبروك ياحبيبي
سيف قرب من سيرين وبإبتسامه فرح أخيرا اخيراً انتي بقيت ليا انا انا اوعدك اني هعمل اي حاجه عشان تكوني مبسوطه وهعوضك عن كل حاجه وحشه حصلت قبل كده
وبدموع 😢انا مش مصدق نفسي انا مبسوط اوي انا انا اسعد واحد ف الدنيا وخدها ف حضنو
سيرين طبطبت علي سيف انا كمان طايره من الفرحه مبسوطه اوي اني بقيت معاك ومستحيل اسيبك تاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور كام ساعه
ف اوضه مازن
شهد بترتب الدولاب
وغيرت نظام الاوضه
بعد كام دقيقة دخل مازن واستغرب من اللي حصل ف الاوضه
مازن: انت عملتي كدة
شهد بدون اهتمام ايوا كده احسن وحطيت الكنبه دي هنا عشان هنام عليها والسرير يكون ليك لوحدك
مش هضيقك بعد كده
مازن: انت مش بضيقيني مين قال كده
شهد: الهدوم ف الحمام ادخل خد دوش وغير هدومك وانزل هحضرلك الغدا
مازن: في ايه بصيلي وانت بتتكلمي
شهد سابت اللي فايديها وراحت واقفت قدام مازن وبصتلو ف عينيه وبجمود نعم
مازن: بتساؤل مالك
انتي كويسه
شهد: بابتسامة سخريه انا كويسه اوي انت مش شايف
وسابتو ونزلت
تــــــــحـت
هاجر مع سيرين
وانت بقا بتحبي سيف من امتي وجايه هنا كمرات سيف ولا تضحكي عليه وتستغلي وتمشي
سيرين باستغراب كلام هاجر نعم مش فاهمه حاجه
شهد: تعالي ياسيرين عايزكي تساعديني ف حاجه
ودخلو المطبخ
سيرين: نعم اساعدك ف ايه
شهد: بصي لو عايزه تعيشي ف البيت دا من غير مشاكل اعملي نفسك مش اخد بالك من اي حاجه ومش سامعه اي حاجه
الست اللي كلامتك برا دي تبقي حماتي التانيه او الحقيقيه
سيرين: مش فاهمه
شهد: مازن معتبر مدام ساره امو عشان هيا اللي ربتو لكن امو الحقيقيه مدام هاجر
سيرين: اه سيف كان حكيلي عن حاجه زي كدا
طيب يعني انت مرات مازن بس سيف مجبش سيرتك خالص
شهد: احنا متجوزين من فتره مش كتيره
مازن: امممم انا اسف مكنتش اعرف انكم هنا بتتكلمو انا هخرج
سيرين: لا لا اتفضل انا هروح اشوف سيف
مازن: انا نزلت زي مقولتي بس انت محضرتيش الغدا ليه
شهد: ثواني
وبدأت تحضر الاكل لمازن
مازن: ممكن كوبايه مايه
شهد جابت كوبايه مايه اتفضل وبعدت عنه
مازن باصص لشهد وهو مركون علي ضهر كرسي
انتي ف حد كلامك ف حاجه
شهدوهيا بتحضر الاكل حاجه زي ايه
مازن: اي حاجه يعني في ايه ليه هديا كدا
ولا انت بتتجاهلني
شهد: ليه انا بحضرلك الاكل
مازن: طيب بصيلي وانت بتتكلمي ليه مش عايزه تبصيلي
شهد: بصوت شبه عالي ماهو يااحضر الغدا يااسيب كل اللي ورايا واجاي اقف قدامك وبصلك واشوف عايز ايه
مازن: بغضب انت بتتكلمي كدا ليه في ايه مالك هيا وصلت انك تعلي صوتك عليا وتكلميني بقرف
شهد: الاكل جاهز هتاكل فين
مازن: مش عايز
شهد: براحتك وسابتو وخرجت
مازن: براحتي واتنهد يووووا انا زهقت
برا
امنيه: كنت فين كل دا انت مش قولت ساعه وراجع
مصطفى: معلش اتأخرت بس مين المز*ه دي
امنيه: اتكلم بأدب وواطي صوتك دي مرات اخواك
مصطفى: اخوايا تقصدي الواد سيف نعم هو اتجوز امتي دا كمان ايه الناس المجا•نين دول كل حاجه عندهم بسهوله كدا
امنيه: انت عقلك دا سليم اسكت خالص لاحسن حد يسمع كلامك
مصطفى: طيب انا جعان
امنيه: طيب هروح احضرلك حاجه تأكلها
مصطفى: لا خاليكي انتي وراح لشهد ممكن تحضريلي الغدا ممكن
شهد: حاضر
مازن اخد بالو ودخل ورا شهد
ف المطبخ
مازن: انت بتعملي ايه
شهد: انت شايف ايه
مازن: طيب حضريلي الاكل
شهد: بغيظ نعم انا مش حضرت الاكل من شويه وقولت مش عايز
مازن: اممم طيب عايز دلوقتي
اقولك هاتي الصنيه دي انا هاخدها واخده وحطها علي السفره اللي ف المطبخ وبدأ يأكل وكان جعان خالص
شهد: بس دي كانت لمصطفي
مازن: اممم حضريلو غيرها
شهد: بغيظ مش بمزاجك هو
مازن رفع وشو وبص لشهد يعني ايه مأكلش خلاص خدي الصنيه اهي خدي الاكل لمصطفي وبعد كدا مش هطلب منك حاجه
شهد: امممم يكون احسن والله اممم بس دلوقتي كمل اكلك وبصتلو
مازن: بزعل مش عايز خلاص وقام عشان يخرج
شهد مسكت ايديه مازن لف وشو وبصلها
شهد بصوت حنين كمل اكلك
مازن: مش انتي مضيقه مني من الصبح مش عطيلي وش ودلوقتي بتقولي مش عايزه تعمليلي حاجه
وهنا دخل مصطفى
ايه ياشهد فين الاكل انا جعان
مازن: الاكل علي السفره كل
مصطفى قعد علي السفره ومسك المعلقه عشان يبدأ اكل
شهد: استنا انت هتعمل ايه
مصطفى:باستغراب هأكل 🤨
شهد: لاأ اممم اقصد دا اكل مازن اكلك اهو
مازن: كل انا مش عايز
شهد: بغضب بصت لمصطفي انا قولت لاا قوم يلا قوم قوم ومسكت ايد مازن واخدتو جمب السفره اقعد
مازن: مش عايز
شهد: قولت اقعد
مازن قعد وفضل باصص لشهد باستغراب
شهد: اممم كل اممم ومسكت المعلقه وقربتها من بوق مازن كل
مازن بذهول فتح بوقه واكل من ايد شهد
مصطفى: وانا
شهد بصت لمازن خلص اكلك كله
وانت تعالي اكلك اهو وسبتهم وخرجت من المطبخ
🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃
عند سيف وسيرين
ف الاوضه
سيرين: اوضتك جميله اوى
سيف: تقصدي اوضتنا
سيرين: بإبتسامة المفروض تنسا كل اللي حصل بينك وبين طنط ساره دي بتحبك اوي ياسيف انسا وابدأ من الاول
سيف: بقولك ايه اليوم دا مميز بالنسبالي مش عايزو يبوظ متجبيش سيرتها
سيرين: بس د
سيف: ششش وحط صوباعو علي بوقها خلاص اقفلي الموضوع ده دلوقتي
خلاص احنا بقينا مع بعض ولوحدنا
سيرين: اسمعني لازم تكلم مامتك
سيف: يوااا تعالي بس ومسك ايديها وراح عند السرير 🙃🙃🙃🙃🙃🙃
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)