روايات

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت الثامن والعشرون

رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء الثامن والعشرون

هوس سارة الجزء الثاني
هوس سارة الجزء الثاني

رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة الثامنة والعشرون

سليم: بإبتسامة اعرفكم علي مراتي شهد
شهد واقفه وعينيها علي الموجودين
وبإبتسامه احب اعرافكم بنفسي انا شهد مرات دكتور سليم المهدي
امم مش هتعرفني عليهم ياحبيبي
سليم: اكيد ياحبيبتي دا مازن اعز صحابي اتعرفنا علي بعض من كام شهر بس فعلاً دكتور محترم وكويس جداً
شهد باصه لمازن اه بس مش لازم عشان كويس ف شغلو يبقي انسان كويس
سليم قرب من شهد وبهمس شهد انتي بتقولي ايه
شهد: بإبتسامة بصت لسليم مقولتش حاجه ياحبيبي ومش شرط اكون قاصده صحابك بكلامي
سليم: اسمو مازن
شهد: اممم طيب ممكن اعرف فين الاوضه اللي هنام فيها عايزة اغير هدومي ممكن
ساره: بذهول اممم تعالي معايا واخدتها وطلعو فوق
سليم: اسف يامازن علي طريقه كلام شهد بس مش عارف
هيا قالت كدا ليه
مازن بصدمه هز رأسو بلا وبتوتر انا انا هدخل الحمام عن اذنك
هاجر وهيام واقفين مصدومين جداً
هيام: بذهول دا شهد معقول
هاجر: ايه اللي خلاها ترجع اكيد رجوعها دا بعد سنه غياب ومحدش كان يعرف عنها اي حاجه
وراه كتير
هيام: تقصدي ايه
هاجر: بتوتر شهد راجعه عشان تنت*قم دا اكيد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند شهد وساره
ساره عينيها منزلتش من علي شهد
شهد واقفه قدام ساره عامله اية وحشتيني
ساره: بذهول انت هنا بجد انت شهد رجعتي
شهد: بصراحه انا مكنتش اعرف ان مازن هو صحاب سليم انا عرفت لما وصلت هنا حتا سليم ميعرفش ان مازن هو طليقي
ساره: هو عارف انك كنتي متجوزه قبل كده امتي اتجوزتيه اصلاً وازاي
شهد لفت وشها واتنهدت لا دي حكايه كبيره وبصت لساره اه بس فين ماما انا مشوفتش ماما بينكم ليه
ساره: راحت مع هاله يجيبو خضار
زمنهم راجعين
وهنا الباب خبط
ودخلت سيرين
وبدموع جريت علي شهد وحضنتها
شهد: بإبتسامة وحشتيني
سيرين: انت وحشتني اكتر انا مبسوطه اني رجعت شوفتك تاني بعد مرور سنه غياب
شهد بعدتها عن حضنها طيب وبتعيطي ليه دلوقتي
سيرين: اه بس ايه دا انا مستغربه اوي انتي امتي اتجوزتي وايه التغيير اللي عملتيه ف نفسك دا انا ف الاول معرفتكيش
شهد: بضحك ايه رأيك لايق عليا اني اكون غنيه
سيرين: بإبتسامة انتي بقيت عسوله اوي اقصد يعني اه انتي كنت حلوه زمان بس دلوقتي احلي انتي تقريباً اتغيرتي ميه وتمانين درجه
وهنا الباب خبط
سيرين: استني اشوف مين وراحت فتحت الباب امم دكتور سليم
سليم: اوه مكنتش اعرف انكم موجودين ف الاوضه انا همشي وارجع بعدين خدو راحتكم
ساره: لا لا احنا خارجين وطلعو
سليم قرب من شهد ايه ياحبيبتي انتي اخدتي عليهم بسرعه اوي وشكلهم حبوكي
شهد واقفه بتفرك ف ايديها وبتوتر في حاجه لازم تعرفها
عايزه اتكلم معاك ف حاجه مهمه اوي
سليم: اكيد ياحبيبتي نتكلم براحتك وهسمعك بس دلوقتي عندي شغل مهم مع مازن نص ساعه وارجعلك وراح فتح الشنطه اخد منها ملف وخرج
شهد:بقلق اه بس لازم تعرف ياربي
ايه المشكله دي
وراحت اخدت هدوم من الشنطه ودخلت الحمامـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف المطبخ
هاله وعبير واقفين
مع بعض بيشوفو لو في حاجه ناقصه ف الحاجات اللي جابوها
سيرين دخلت المطبخ وكانت مبسوطه اوي انتوا معرفتوش ايه اللي حصل
هاله: ربنا يستر حصل ايه
سيرين قربت من عبير اللي هقولو هيفرحك انت اكتر ياطنط عبير
عبير باستغراب باصه لسيرين انا
وهنا سيف دخل المطبخ ماما هاله انتي شوفتي شهد بقت شهد تانيه خالص
عبير: باستغراب شهد مين
سيرين: بفرح بنتك
شهد رجعت من شويه والموفجاه انها مرات دكتور سليم اللي مازن كان بيتكلم عنه
عبير بصدمه انتي بتقولي ايه شهد بنتي هنا وبدموع بتهزري صح
سيف: لا والله ياطنط احنا كمان انصدمنا ف الاول كدا
عبير: بعياط هيا فين
بنتي بنتي
سيرين: فوق ف اوضه الضيوف
عبير رامت اللي فايديها وجري طلعت من المطبخ
هاله: بفرح بجد شهد رجعت مش معقول وازاي مرات الدكتور ايه اللي حصل
سيرين: مش عارفه محكتش حاجه
هاجر واقفه علي باب المطبخ وفنفسها شكلها بتلعب لعبه كبيره 😬😬😬
ف اوضه شهد
طلعت من الحمام وكانت لابسه بنطلون تلجي وشميز احمر حرير ومدخلاه ف البنطون وهلز فضي
وشعرها مربوط ديل فرس ورسمه تاتو علي راقبتها
وراحت واقفت قدام المرايا
وهنا الباب اتفتح ودخلت عبير
وفضلت باصه لشهد كتير اوي ومستغربه شهد الجديده
شهد بفرح جريت علي عبير وحضنتها وبدموع وحشتيني اوي ياماما
عبيرفضلت تمشي ايديها علي ضهر شهد انتي شهد بنتي
بجد انتي هنا وفضلت تبوس فيها
وبدموع اخيراً افتكرتي ان بقاا ليكي ام
شهد: انا اسفة اني اختفيت طول السنه اللي فاتت بس كان غصب عني انا مريت بفتره صعبه جدا وكنت لوحدي
انا اسفة وبدموع بس والله وحشتيني اوي كنت عايزة اشوفك وكنت محتاجلك ف كل لحظه كنتي بعيده عني فيها
عبير: اه بس انت عامله ف نفسك ايه ايه اللبس دا وشعرك ايه دا ياشهد وعينيكي لونها اتغير ليه كده وازاي
شهد بضحك لفت لفه كامله قدام مامتها ايه رأيك انا بقيت شهد جديده غير البنت الفقيره اللي كان الكل بيهنها
عجبتك
عبير: انا مقدرش اقول غير انك فعلا زي القمر بس فعلاً انا مستغربه اوي حتا طريقه كلامك متغيره ومين جوزك دا كمان بيقولو انك متجوزه دكتور
شهد قربت من عبير ومسكتها من دراعها تعالي بس وراحو عند السرير اقعدي
عبير: هاا اديني اقعدت احكي بقا عايزه افهم
شهد بتهيد باصه للارض انا اتعرفت عن سليم ف وقت كنت ضايعه فيه كنت شبه مايته
هو ساعدني هو السبب ف وجود شهد اللي قدامك
مدلي ايديه ف وقت كنت محتاجه فيه للي يكون سند ليا
عبير:باستغراب مش فاهمه برضو قوليلي ايه اللي حصل
شهد رفعت وشها وبصت لعبير بعدين
هحكيلك كل حاجه بس دلوقتي سيبيني اشبع منك وحشتيني اوي
وحضنتها
عبير: ياحبيبت قلبي
وباست رأسها
اه بس ايه اللي جابك هنا راجعه ليه
شهد بعتت عن عبير وبقلق مكنتش اعرف ان مازن هو صاحب سليم اللي كان بيتكلم عنه بس لازم اقولو ويعرف
واقولك خبر حلو هيفرحك انا حامل
ف تلات شهور
اه بس متقوليش لحد وحطت ايديها علي بطنها وبحزن انا مش عايزه اخسرو زي مخسرت اخوه
عبير: بفرح والله بجد مبروك ياحبيبتي وحضنتها متخفيش مفيش اي حد يقدر يأذي ابنك
شهد: وبلاش تقولي قدام سليم انك امي هو ميعرفش
تـحــت
ف مكتب مازن قاعد مع سليم وبيتكلمو
مازن: بتوتر انتي مجبتش سيره قبل كده انك متجوز
سليم وهو ماسك فنجان القهوه بصراحه مجتش فرصه اني اقولك بس اهو اديك شوفت مراتي واتعرفت عليها
مازن: بتوتر اتجوزتو امتي
سليم: من خمس شهور بصراحه بقاا علاقتي بشهد زي حكايات الافلام اتعرفت عليها ف وقت غريب عارف انت الحب اللي من اول نضره اهو دا بالظبط اللي حصل معايا انا شفتها ف المستشفى اللي بشتغل فيها كانت بتتابع مع دكتور عشان كانت حالتها النفسيه مش احسن حاجه شهد مرت بفتره كانت اسيا اوي عليها
كانت تعبانه اوي وكانت لوحدها مفيش معاها حد اتعرفت عليها وبصعوبه حكتلي عنها لما بقيت قريب منها اصلنا كنا بنشوف بعض دايما ف المستشفى وطلبت منها نكون صحاب بس من جويا كنت خلاص حبيتها وطلبت منها تحكيلي عنها وليه هيا بتتابع مع الدكتور دا
وقالتلي انها كانت متجوز من واحد كانت بتحبو اوي بس اتجوز عليها وكانو بيعاملوها كاخادمه وفالاخر قت*لو ابنها وهو لسه جنين
واللي كان بيقول انه بيحبها حاول يعتدي عليها
مازن: اممم كانت بتحب جوزها الاول
سليم: اه بس هو مكنش بيحبها
بس هيا دلوقتي بتحبني انا ومبقتش بتكره قد الراجل دا
وانا مقدرش اعيش من غيرها هيا ملت حياتي فرحه هيا بالنسبالي العوض عن كل حاجه وحشه مريت بيها قبل ماقبلها بجد شهد دا فرحه عمري ربنا يخليها ليا
وهنا سليم ف نفسو انا بعمل ايه المفروض محكيش اي حاجه من دي لمازن
اممم طيب يامازن انا تعبان اوي من السفر هطلع اريح شويه تصبح علي خير
مازن: تلاقي الخير
وفنفسو معقول شهد بطلت تحبني بجد
ياااا قد ايه الدنيا صغيره بقا حبيبتي تطلع مرات صحبي المقرب
بجد يا بختك بيها انت محظوظ اوي يا سليمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند شهد
قاعده ف الاوضه بتفكر ازاي هتحكي لسليم عن مازن ودا صحابو المقرب
وهنا سليم دخل وقرب من شهد باس رأسها وحشتيني ياروحي وقعد جمبها
شهد: بإبتسامة وانت كمان ياحبيبي
وبقلق اممم في حاجه لازم تعرفها
سليم: انا اسف
شهد: باستغراب اسف علي ايه
سليم: انا الكلام خدني وغصب عني حكيت لمازن عن حياتك القديمه اسف
شهد بصدمه باصه لسليم
سليم: مقصدش والله
شهد: بإبتسامة مزيقه محصلش حاجه ولا يهمك وفنفسها هقولك ازاي انا مازن دا اللي بتحبو اوي كدا وبتثق فيه نفسو الشخص دا اللي اذاني ياسليم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى