روايات

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء الأول

رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت الأول

هوس سارة الجزء الثاني
هوس سارة الجزء الثاني

رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة الأولى

بعد مرور شهر من دخول ساره المستشفى في الفيله هدوء شديد جدا وكأن مفيش حد ساكن فيها
شهد: ماما انا هقوم اعمل قهوه تشربي معايا
عبير: طيب اعمليلي معاكي مظبوطه متنسيش
ف المطبخ
مازن واقف عند البوتجاز وحطط الموبيل بين كتفو و راقبتو وبتكلم وماسك بايديه مج وفايديه التانيه كيس نسكافيه
شهد: احم اممم اساعدك
مازن: لا خلاص خلصت وانت عارفه اني مش بحب حد يعملي نسكافيه لو كانت قهوه او شاي كنت طلبت منك
شهد: بابتسامة اشمعنا يعني
مازن: بصراحه مش عارف واخد الماج وطلع من المطبخ
ف اوضه سيف
نايم علي السرير وحطط الهاند فري ف ودنو
مازن دخل الاوضه
وقعد جمب سيف علي السرير وسيف محسش ان فيه حد دخل الاوضه او اقعد معاه
من صوت الاغاني العالي وكان مغمض عينيه
مازن سحب الهاند من ودن سيف انا عايز اتكلم معاك
سيف: بملامح غضب انت مجنون ليه عملت كده وازاي تدخل اوضتي اصلا من غير استأذان
مازن: وفين المشكله انت اخويا
مش لازم استأذن
سيف: بجمود لا لازم تاستأذن هو فعلا دا بيتك انت وانت حر تعمل اللي عايز تعملو فيه براحتك محدش يقدر يكلمك بس دي اوضتي انا ف اتفضل اخرج من اوضتي
وحاجه كمان انت مش اخويا مش عايز اسمعك بتقول كده تاني فاهم انت ابوك اسمو عمر وانا ابويا اسمو محمد
مازن: اه بس الام واحده
سيف: بسخريه انا امي اسمها هاله وانت امك اسمها هاجر ازاي الام واحده
مازن: لا مامتك اسمها ساره وهيا مامتي كمان
سيف: بقولك ايه انت عايز حد فاضي امك انت حر لكن ملكش دعوه بيا واحده زي دي مش امي
مازن: انت بتقول ايه وبعدين طنط امنيه اثبتتلك ان ماما مظلومه وان محمد هو اللي ظلمها وكانت متطره علي كل اللي حصل
وعمو احمد قال نفس الكلام انت مش عايز تصدق
سيف: بعصبيه اه مش عايز اقصد وبعدين امنيه ف الاول وف الاخر بنت عمها اكيد يعني لعبت عليها واحمد دا عشيق ساره ايه الموضوع باين اوي واضح يعني وضحك بسخريه
مازن بغضب باصص لسيف وضاغط علي سنانو اخرس ياسيف احسنلك
سيف: دا الحقيقه مش عجباك ولا من كتر القذاره مش عايز تصدق
مازن: انا مش هكتر كلام معاك انا كنت جاي اقولك تيجي معايا نزور ماما ف المستشفى بس طلعت غلطان
سيف: اه روح انت بقي لامك المجنون تستاهل كل اللي بيحصلها دا
تحت
هاجر متعصبه
عبير عبير
عبير: نعم يامدام هاجر
هاجر: جعانه حضريلي الاكل
عبير: بتلبك اه بس مفيش اكل
هاجر: نعم ازاي دا
عبير: انا سألتك الصبح اطبخ ايه ومردتيش عليا وحاولت اقولك اني لازم اخرج اجيب خضار قولتلي مخرجش من البيت
هاجر: يعني ايه مش هأكل روحي اتصرفي اعمليلي اي حاجه اكلها
بعد ساعتين
ف المستشفى
مازن واقف مع الدكتور ايه اخبار ماما بتتحسن ولا لا
طمني يادكتور
الدكتور: بصراحه مامتك حالتها متدهوره خالص
دا بتهلوس وهيا نايمه وطول ماهيا صاحيه بتعيط وبتكلم نفسها
مازن: بدموع اه بس هيا جات المستشفى عشان تساعدوها ارجوك يادكتور ماما لازم ترجع زي ماكانت….
وبحزن ممكن اشوفها
الدكتور: اممم ممكن بس لو اتعصبت او سأت حالتها تخرج علي طول انا خايف عليك ممكن تأذيك
مازن: حا حاضر يادكتور
بعد شويه ف اوضه
شبه ضلمه والشبابيك مقفوله
ساره قاعده علي الارض وشعرها منكوش وشكلها تعبان خالص وتحت عينيها اسود وعينيها حمرا من كتر العياط
رأسها مميله علي جمب وعينيها باصه للارض وراجليها مفرودين وبتردد انا عملت كل دا عشان عيالي انا معملتش حاجه غلط
دخل مازن مع الدكتور
مازن واقف مصدوم من شكل ساره ومن حالتها ودموع نزلت من عينيه غصب عنه
وقرب من ساره وقعد جمبها علي الارض
وبصوت متقطع ماا ما
ساره رفعت وشها باتجاه الصوت وبدموع ابتسمت ما ما مازن وحطت ايديها على خدو مازن انت جيت بجد
هاا انت هنا صح
مازن: بعياط ايوا انا هنا بجد انت وحشتيني اوي
ساره: بعياط وانت وانت وحشتني اوي
وبصت للدكتور بخوف اخرج اخرج من هنا وبدأت تعلي صوتها وتصرخ
مازن: اهدي اهدي ياماما
ساره قامت من مكانها وقربت من الدكتور من راقبتو وحاولت تخن*قو
الدكتور بعدها عنه بصعوبه وامر الممرضات يمسكوها ويربطوها ف السرير
ساره بصراخ بين ايدين الممرضات لا لا سيبوني سيبوني
مازن: بغضب خالص سيبوها
الدكتور: لا مينفعش دا خطر خطر تفضل حرا كدا لازم نربطها دي كانت ممكن تمو*ني
مازن: عشان خاطري يادكتور خليهم يسبوها واخرجو معلش عايز افضل معاها براحتي
الدكتور: انت بتقول ايه مينفعش
مازن:بترجعي معلش يادكتور معلش اخرجو
الدكتور: طيب دقيقين وتخرج مينفعش تفضل معاها
مازن: حاضر
ساره جريت ودخلت ف حضن مازن وبعياط انت مصدق اني ممكن اذايك
انت عارف اني بحبك صح
مازن: بدموع لا مش مصدق ومتأكد انك بتحبني وانا كمان بحبك
ساره باصه لمازن ف عينيه يعني انت مش خايف مني
مازن: لا انت ماما حبيبتي اخاف منك ازاي
ساره: بعياط وهيا ف حضن مازن انا خايفه خايفه اوي يامازن خرجني من هنا انت مش عارف هما بيعملو ايه هنا دول بيقولولي يامج*ونه بس انت عارف اني مش مج*ونه صح والدكتور دا بيهددني انه هيكهر*ني
وبصراخ ااا انا انا مش مجن. نه وطلعت من حضن مازن ووقفت بعيد وحطت ايديها الاتنين علي رأسها انت جاي ت*وتني عايز تقت*ني صح اه انت فاكر اني قت*ت ابوك
ب بس ان انا مق*لتش عمر هيا هيا هيا اللي قت*تو وجريت علي الباب وفتحتو اخرج اخرج من هنا
مازن: بعياط ماما اهدي اهدي انا مازن انا بحبك انت مش عايز اق*لك انا بحبك هقت*ك ازاي
ساره: ااا انت فاكر اني قت*ت ابوك وبعياط والله مقت*تش حد انا كنت بحاول احمي سيف
مازن قرب منها وحاول يحط ايديه علي كتفها اه انا عارف ومصدقك
ساره: بدموع وبأبتسامه بجد انت مصدقني بجد اااا انت عارف اني امك الحقيقيه هيا مش بتحبك زيي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى