روايات

رواية هوس الحورية الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية البارت الرابع والثلاثون

رواية هوس الحورية الجزء الرابع والثلاثون

رواية هوس الحورية
رواية هوس الحورية

رواية هوس الحورية الحلقة الرابعة والثلاثون

حلقة خاااصة 4 من رواااية_______
#هوس_الحورية
وقبل م تقع كاانت بين اااديه غمضت عينها برعب ضمهاا ليه وهو خاايفة عليهااا فتحت عينهاا لتتفااجاء بهذه العيون الذي ينظران اليهااا بغضب شديد
حملهااا قدام الكل ودخل بيهااا الاوضة نيمهاا على السرير وبعدهاا راااح قفل الباااب من براااا
انكمشت على نفسها بخوف ” سليم اناا بس كنت..
سليم بغضب ” شششش ولا كلمة ااانتي اااي لو ملحقتكيش كااان ممكن تتااذي وهنرجع لنقطة البدااية اي ال استهتاار ال عندك ده بسبب تهورك ده الدكتور طاارق هيتوقف عن شغله وكله بسببك.
داليدا ببكاء ” بس طاارق ملوش دعوة اناا ال اصريت ااني اااخرج ووكماان هددته اني هااذيه لو مبعدش عن طريقي
سليم بغيرة ” وااضح اانكوا بقيتوا اصحااب ااوي كل الزعل ده عشاان هو هيترفض من شغله
مظنش انك زعلتي اادي كده لماا اطلقناا ي دااليداا

 

اناا قلت ال عندي وانتهى
داليداا ” لا منتهااش حااجة اناا كمان لياا حصة من الاسهم بتااع بابااا ولياا الحق اني اقرر مين هيبقى ومن هيتفصل
بصلهااا بغضب في ثوااني كانت راقدة وهو ااعلاهاا برااسه
سليم بغضب ” انااا كرست كل وقتي للمستشفي دي مش عشاان واحدة تجي وتتحدااني وو. .
وتااءه في عينهااا ونسي م كاان سيقول وهي تقسم انها منذ لم تسمع ولا كلمة من الذي قاااله لهاااا فاااقت عندماا وضع شفت…يه على خاااصته يقب…..لهاا بشوووق و رغبة بهاااا هي دون ااخرى
فهو نسي نفسه والعالم وهي بين ذراااعيه حبيبته داليدا
باادلته قب…..لاته الج…امحة التى استمرت لمدة من الوقت ااالا اان افاااق على نفسه وانتفض بقوة وهو لايصدق مااذاا تفعل به هذه المراءة
سليم بغضب من نفسه ” انااااا ااسف مش عاارف ااازي عملت كده بجد ااسف
داليداا وهي تمسك يديه ” متقولش كده ي سليم دي اناا حبيبتك داليداا اناا ملكك وبس
سليم بغضب وهو يسحب يديه ” انا حبيبتي تركتني واتخلت عني واناا بنص الطريق
مترخصيش نفسك قداامي ي داليدااا ومتنسيش انناا اطلقناا وانااا هخطب كمااان على ااخر الشهر
دموعهاا نزلت مماا تسمعه ” هتخطب
سليم عكس م في قلبه ” اااه هخطب عقبال عندك ي بنتي عمي

 

وقال هكذاا وهرب من امااامهاااا سمحت لدموعهاا بالنزول دخل لهاا والدهاا بلهفة احتضنهاا بشدة
داليداا ” هيخطب ي بااباااا هيبقى ملك حد غيري ومش هيبقى عندي الحق اافكر فيه بعد اليوووم
محمد بتفكير ” دي سنة الحيااااة ي عيوني اانتي اخترتي تبعدي وهو بيتصرف بتهور عشاان يجرحك وللأسف هو عم يتفنن بجرحك ي قلب اابوكي
داليدا ” يعاقبني بالطريقة ال يعجبه الا دي
فكرة اانه هيكون لغيري بتق…….تل بالبطء ي باابااا
محمد بحنااان ” انتي بتثقي بااابوكي ي ديداا مش كده
هزت رااسهاا بنعم ثم ثواني و بداا يلم اغرااضهاا في الحقيبة
داليدا بعدم فهم ” بتعمل اااي ي بااباا
كاد يجيب لكن دخلت الممرضة ومعها ادوية داليداا
الممرضة ” هو في اااي ي استاذ
محمد وهو بيغمز لداليداا ” احنا هنخرج النهاارده ي بنتي
ااصل بنتي هيتقرااء فااتحتهاا النهاارده على اابن صااحبي أدهم هو شااب محترم ااوي بيحبهاا وقال اننا نقراء الفاتحة النهاارده وبعد شهور العدة بتااعت بنتي م تخلص هيكتب عليهااا وهتبقى مرااته بيحبهاا ااوي عقبال عندك ي بنتي
اامنت الممرضة وخرجت وتوجهت لسليم
سليم بلهفة ” قوليلي ازيهااا ي هالة لساا عم تبكي ولا هديت شوية قوليلي سااكتة ليه
هالة بتوتر ” ااصل ي. دكتور

 

سليم بغضب ” م تنطقي ي هالة
هالة ” اصل والدهااا هيخرجهااا النهارده وحكت له م قااله محمد بالحرف الواحد
خرجت هالة بخوف من الحالة التى كاان بهاا سليم
سليم بغضب ” حاضر ي داليدا بس متبقيش تزعلى اانتي و ااابوكي……..
حمل مفاتيحه وخرج ووهو يتوعد لهمااااا وفي طريقه قاابل سمااا اوقفها وهو يبتسم بخبث
سليم بخبث ” عاااوزك في خدمة ي سمااا
سما بتاافف ” ان شاء الله خير والواضح من ابتسامتك انه مفيش خير قولي ي ااخرة صبري عاايزني في ااااي
_________
نظر لهم عمرو بضيااااع وركض نحو الخااارج وهو لا يصدق م سمعه هل واالده الذي كان يفتخر به كاان ****** مع والدته التى كاانت تستمع لاهااانته فحسب وتتحمله وتعطيه في المقابل حب
ركضت خلفه ساارة ” عمرو حبيبي اااستني ي بني
اندفع يركض ناحية السيارة يريد الانفرااد بنفسه فحسب اصطدم بزوجته تجاوزها وركب سيارته وانطلق بسرعة الريح
سااارة. ببكااء ” عمرو اااستنى اارحوك عمرو
وسقطت تبكي بعنف وانهيااار صدمت حور تمام هل هذه والدة زوجهاا القوية التى لا تهتز ولا تقع
حور بقلق ” ماااماا في ااي و عمرو مااله

 

في هذه اللحظات خرج ااحمد للتفااجاة به حور وقفت. سارة تنظر له بحقد وكره
ساارة ” كله بسببك دلوقتي ااابني هيك.رهني من تااني وبسببك وبسبب ال ******* هتخسروني ااابني الله يااخذوك لارتاااح بقى
دخلت منزلهااا وهي محطمة وحور تقف لا تفقه شي
حور. ” في اااي ي عمي
احمد بحزن. ” خليكي جنبهاا ي حور هي محتااجكي جنبهاا دلوقتي
قال كلامه. وذهب دخلت حور و ابنهااا للداخل
________
كااان يقود بسرعة رهيبة وكل م سمعه يتردد باااذنه
ااانت بتشبه ااابوك ي عمرو. نفسه صفاااته ***** واخذ جنونه وهوسه ….. ااغتصبك ي ساارة ….. دمرلي شغلي لمجرد اني لحقتك من اانك تقعي ..وحبسك وبعدك عن ولادك
وقف في مكااان خاالي من الناااس وهو يصرخ بالأعلى صوووته
عااااااااااا ____ اناااا بكرهك ي بااابااا سامعني بكرهككككك
عااااااا_ بكرهك على ااد حبي ليك بقيت بكرهك
__________
بعد يومين___
كانت نازلة على الدرج بمساعدة ابوهاا ومعها عكازة تستند عليهااا
محمد بقلق ” كده كتير ي داليداا بقيتي مبتاكليش حاجة وعلطول استفرااق اناا خايف لتقعي من طولك ي حبيبتي خليناا نروح للدكتور ونطمن عليكي ي عيوني

 

داليداا بضعف وهي تجلس على الاريكة ” كويسة يمكن دور برد داخل عليااا متقلقش
وكااد يرد عليهاا لكن قاطعه رنين جرس البااااااااب
ذهب محمد لكي يفتح الباااب وتفاجااءة ب سليم و ايهم وشخصاان غريبااان ومعهم فتاااة جميلة للغاااااية ____
ادخلهم ورحب بهم فحمحم سليم دي سمااا ي عمي
وشغالة معايااا بالمستشفى
محمد ” اااه شفتهاااا تشرفت بحضرتك ي بنتي
سماا بخجل ” الشرف ليااا ي عمي
بعد ااذنك ي عمي اناا كنت هكتب على سمااا وعاايزك وكيلي بعد اااذن حضرتك
حاولت التمااسك امااام الجميع ويديهاا ترجف بطريقة اارعبه هو ايضااا وندم على مااا سيفعله بهااا
حاول اايهم التحدث وثنيه عن قرااااره لكنه يبدو أنه مصر
محمد بتردد “” بس انا يعنى
داليداا. ” بابااا اصلاا بيعتبرك اابنه ي سليم ولو مكنتش طلبت هو اصلااا هيبقى وكيلك وهيكتب كتااابكو مش كده ي باباا
هز محمد رااااسه وبداا الشيخ في الإجراءات

 

داليداا وهي تستند على عكاازتهاا بضعف. ” هجيب الضيااافة للعرسااان عن ااذنكو
استداارت بسرعة وقلبهااا يتمزق بشدة ودموعهاا تنزل لما سمعت الشيخ ” هل تقبل ب……
سليم بصدمة وهو يشااهدهاا تترنح ” داليدااا
قفز وركض اليهااا وقعت بين يديه قبل أن تصل ااالي الأرض
________
فتح عمرو هااتفه وإذ بهاااا اكثر من ١٠٠ اتصاال ورسااائل
رن هاااتفه وم ان وضعه على اااذنه حتى اتاااه صووت يوسف الباااكي ” باااااابااااا…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس الحورية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى