روايات

رواية هوس الحورية الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية البارت الخامس والثلاثون

رواية هوس الحورية الجزء الخامس والثلاثون

رواية هوس الحورية
رواية هوس الحورية

رواية هوس الحورية الحلقة الخامسة والثلاثون

حلقة خااصة اااالاخيرة من رواااية_________
#هوس_الحورية
رجع االي منزله بعد غياااب يومين. قضااءهم بعزلة تاامة يفكر في م حدث وكيف سيصلح م بدر منه طيلة هذه السنين
فتحت له زوجته البااااب فانقض عليهاا يقب.لهااا بشووق اغلق الباااب واحتجزهااا وهو يعتصرهاا بين ذرااعيه وهي تاان بين ذرااااعيه بم…تعة واال.م
ابتعد عنهااا ببطء ووهو يسند جبينه بجبينهاا بصمت
نظرت له بشوووق نزلت دموعهاااا بصمت فهمهاا دون التحدث فهي تااعتبه على ابتعااده بهذه الطريقة
قبل دموعهاا ثم رقبتهاااا ” ااااسف ي عمري كله وكل حيااتي بس كنت محتااج اابعد عشااان ااعرف افكر
حور وهي تتعلق برقبته ” حزنك هو حزني جرحك هو جرحي متبعدش عني لاني بم….وت وااانت بعيد ي عمرو
قب…لها قبلااات متتالية ” يوسف صااااحي
حور بابتسامة رائعة ” نااام من شوية
حملهااا بين ذراااعيه بحب وهمس ” بقالي يومين منمتش وااهي فرصة اصاالحك ي قلب عمرو
__________
حملهاا بين ذرااعيه وهو يكاد يجن ادخلها غرفتهااا ولا يعلم مااذاا يفعل نسى انه طبيب فكيف وهي داليدااا
ابعدته عنها سمااا وهي تفحص داليدااا بدقة
محمد بقلق ” بنتي مااالهااا ي دكتورة

 

سمااا ” اااخر مرة كلت اامتى
سليم بغضب ” ااانت قصدك اااي ي سمااا
محمد. ” بقاالهاا يومين اكلهاا ضعيف ااوي بتاكل حتة وبعدهاا بترجعه علطول قولتهاا نروح المستشفى قاالت انهاا ممكن يكون دور برد
اااخذ العدة الطبية من سمااا وبدااء بفحصهااا بدقة وعملية
سليم بهمس ” مش معقول مش معقول
سمااا بفرحة. ” حااامل مش كده
نظر لهااا محمد بعدم تصديق وتاارة لسليم المصدوم
سمااا باسف ” اناااا اسفة بس التقرير بتااعهااا وصلني الصبح من المعمل
محمد بعدم فهم ” حد يفهمني بيحصل اااي هناااا
سماا ” الدكتور سليم بعت شوية تحاليل للمدام على المعمل وده شي روتيني بنعمله للمريض قبل م نعمله ااشعة اااكس لانه بيضر بالحواامل ونتاائح التحليل وصل عندي الصبح ومجتش فرصة اااقدر اااقولك انه التقرير طلع في حمل
محمد بفرحة. ” يعنى بنتي حاامل هيبقى عندي حفيد او حفيدة

 

هزت سماا رااسهااا بنعم بفرحة ثم نظرواا الي سليم الذي كان يبدو عليه الضياااع ودموعه تنزل بصمت
سحب محمد سمااا بهدوء وخرجوا في هدوء
بعد دقائق استفااقت داليداا وهي تاان بااالم ودموعهاا تنزل من شدة الالم برااااسهاا نظرت وجدته ينظر لهاا. ودموعهاا تنزل بغزاارة
داليداا ” سليم
سليم وهو يمسح دموعه “” مممم حااسة بااااي وجع
داليدا وهي تمسك راسهاا ” رااسي حاسهاا هتنفجر
اعطااهاا بعض المسكنااات اخذتهم منه بصمت اعتدلت في جلستها وهي تنظر له بوجع من ااجله دموعه التى تنزل بصمت
احتضنه بشدة ” دموعك بتح….رقني ي حبيبي اناا كويسة اهو
اعتصرهاا بين ذرااعيه وهو يدفن رااسه عند عنقهااا ربتت على ظهره حتى هدااااا
داليدااا بحزن ” يظهر اااني خربت عليك كتب الكتاب
هز راااسه بنعم فتاابعت ودموعهاا تنزل ” اااسفة انا السبب
غصب عني وقعت مكنش بااايدي بس مش عارفة اناا مالي
سليم ” عاارف انه غصب عنك بس معدتش ينفع اكمل اناا وسما
داليداا ” والسبب
سليم ” لأنك حااامل

 

داليدا باندفاع ” بس ده مش عذر اانه تسيبواا بعض انا هكلمهااا وااقولهااا انه مكنش باااايدي ابقى حا ….انت قولت ااني حامل صح
هز راااسه بنعم ودموعهااا تنزل بغزاارة اكتر من ذي قبل تنهدت بعمق وهي تمسك بطنهاا بااايدي مرتعشة
امسك يديهاا التى ببطنهاااا ” دي ثمرة حبي وعشقي ليكي
ربناااا اهداااهااا لينااا دي هدية من رب العالمين
اغمضت عينهاا وهي تبكي باالم ” ااااسفة ي عمري حقك عليااا بس لو تعرف اااذاي بعشقك لدرجة تخليني اابعد عنك بس تكون مبسوووط سعااادتك عندي بالدنيا كلهااا اناا و عمري ودنيتي فداائك ي سليم
سليم ” مش فدايااا ي داليدا لو انتي بعدتي انااا لمين هعيش انااا معنديش في الدنياا دي غيرك. وعمي وعمرو و ايهم
انتواا حيااتي وانا من غيركم ولااا حااجة
داليدا بعتااب ” وعشان كده طلقتني تقول م صدقت تخلص مني و..
سليم ” شششش انتي السبب قولتلي كلام صعب اااوي وانتي عارفة اانه هي.جرحني
داليدا بخزي ” انااا اسفة
رفع رااسهاا وقب…لهااا بعنف وووشوق ابتعد عنها وهي تلهث بعنف
سليم بحب ” هحضرلك حااجة تاكليها
اومااءت راسهاا بخجل ثم استداار يغاادر وقف أمام البااب وغمز لهااا بخبث ” على فكرة انااا رديتك من وقت م كنتي عندي في المستشفى
وغادر وهي مصدومة من كلامه هل م قاااله صحيح انهاا زوجته
داليدااا بحب ” بحبك ي سليم
فتح الباااب مرة ااخرى ” وانااا بعشقك ي ديدااا
______

 

تجمع الكل عند ملك و اااايهم في جو ملئ بالبهجة والفرح
ضم اايهم ملك من الخلف ” كان لازم يعنى نعمل العزومة دي وااخوكي الغلس يفضل وااقفلي على الواحدة
ملك بهمس ” ااسكت لحسن يسمعك وينفخك ي اايهمي
ايهم ” زوجك ااسد ومبخفش غير من ال خلقني ي ملك
ملك بذعر. وهي تنظر خلفهاا ” والله ي عمرو هو ال قاال اانك غلس و دمك تقيل
نظر ايهم خلفه برعب وكاد يبرر موقفه لكن لم يجد احد استمع لصوت ضحكااتهااا العالية
ملك وهي تقلده ” قال أسد قال
ايهم. ” و ربناا أسد وهااثبتلك ي ملك و دلوقتي……
وكاد يقترب منهاا لكن ناادها عمرو لعنه بسره فهربت منه وهي تضحك على منظره المتذمر ارسلت له قبلة في الهواء
ايهم بحب ‘ جننتيني ي بت الصياااد
كان جالس بجاانب زوجته وابنه يجلس على رجليه ينتظر قدومها بتوتر وخوف من ردت فعلهاا لكن سرعان مع سمع صوتهاا وهي تصرخ ركض اليهاااا من فوره لحق به الجميع
كانت تجلس وهي تمسك رجلهااا وهي تبكي بااالم ومحمد ينظر لهااا بتوهااان و حزن

 

محمد باااسف ” معرفتش ازااي دلقت عليكي القهوة بس غصب عني اانتي طلعتي لي فجااء
ردت عليه بغصب ” يعنى الحق عليا دلوقتي عاااااا
مقصدش ي مدااام بس انااا…….
قااطعهم صوت عمرو القلق وهو يرى ساارة على الأرض تتألم
ماااا ماااا
نظرت له بصدمة اكمل هو ‘ اانتي اااذااي اتذت رجلك
محمد باسف، ” الحق علياا دلقت عليهاا القهوة من غير م اخذ باالي
نظر له بلوم وذهب وحملهاا و طلب من زوجته بجلب بعض الثلج انزلها على الكرسي في الحديقة وهو يجلس على ركبتيه
اعطته حور الثلج فااصبح يدلك قدمهااا بالثلج برااحة كل هذاا وهي مصدومة تنظر له بصدمة…..
عمرو بدموع ‘ اااسف انااا ااسف ي ماامااا انااا. مكنتش عاارف
ساارة وهي تمسك وجهه بين ذرااعيها
ششششش ي حبيبي اناا مش عايزة الماضي يأثر على حاضرناا الفاات خلاص مااات مع صااحبه خليك محتفظ بالصورة الحلوة لابوك انااا بس عااايزة ولادي وبس
اانت اول فرحتي ي. حبيبي ي عمرو وعمري م زعلت منك كل خوفي ااانك تكرهني وتبعد عني
عمرو وهو يضمهاا “، اانتي احلى ااام في الدنياا بحبك اوي
سارة بدموع ‘ وانااا كمان بحبك
ملك وهو تنضم لهم ” واناااا كمااان بحبكواا
جذب عمرو حور من زراعيهااا واحتضنهااا مع ولادته واخته وزوجهاااا

 

احتضن محمد داليداا و سليم بحب وهو ينظر لتلك الفاااتن كمااا اسمهاا
محمد بهمس ” شكلي هبقى. ااسير للعيون دوول……..
انفرد عمرو بزوجته بعيدااا عن الكل وقبل..هااا بكل قوة ابتعد عنهاا وهو يسند جبينه بخاصتهاا يستمع لصوت لهااثهاا العالي
عمرو بحب ‘ بعشقك ي بنت مهاااب ده اناا مهوس بيكي ي حورية
سمع صوت الكاميرا خاصتهاا وهي تقول،
كنت عاارفة اانكواا هتنسوني قلت افكركم بيااا
لعنهااا عمرو بشدة وهو يشتمهااا وهي تضحك عليه فهي تختار الاوااقاات الخطاا
عمرو ” هو ال بنعمله في النااس هيطلع عليناا ولا اااي
تمت ………#النهااااااااااية

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس الحورية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى