روايات

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء الحادي والعشرون

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت الحادي والعشرون

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة الحادية والعشرون

اميره بحرج وتوتر تتامر.
اسللطام بهدوء اميره انتي زي اختى الصغيره وعارف انك بالوقت ده بتمري باصعاب مراحل حياتك ..
ده غير ان امير مسافر واوس مشغول بمشاكله مع مراته..
لكن كل ده مش مبرر انك تسيبي مشاعر تتأذي للدرجادي اللي ميحسش بقيمتك بلاش منه
اميره بخجل انت انت بتقول ايه مين اللي بلغك عن تتتامر..
اسلام بهدوء مش عايزك تخافي مني انا زي ماقلتلك زي اوي وامير ..ومين بلغني بصراخه انت لما كنتي دايخه كنت بتتمتمي بحاجات كده..
اميره بدموع وحرج انا انا مش مش..
اسلام ااشش متعيطيش هتفضحيني خدي نفس بلاش عياط كفايه …فضحتينا..الناس هتتفرج علينا
جففت اميره دموعها والتفتت حولها بحرج..
اسلام انا بكلمك وكأني اوس ..متسيبيش نفسك للغلط..
اميره بس انا انا مغلطتش والله.
اسلام عارف ..عارف ومتاكد ان تربيت اوس عارف مستحيل تغلط..لكن كان لازم اقول كلمتين ده واجب عليا..
اللي فات مات واللي ميعرفش قيمتنا مش ممكن يحس بينا فاهمه..انتي غاليه..غاليه جدا بلاش ترخصي نفسك قدام اي حد مهما كان..
ومدام اللي اسمه تامر اتجوز يبقى انتي متوقفيش هناا ..
انتي لسه صغيره وهتقابلي كتتير وهتعرفي ناس احسن من تامر وهتحبي وهتتحبي والمشاعر دي اللي وجعاكي دلوقتي هتختفي وممع الوقت هتختفي وتقعدي تضحكي على روحك انك ازاي كنتي كده..فاهمه..
اومات برأسها بحرج..
اسلام طيب كويس تحبي تاكلي..اي..
اميره مممش عايزه..متشكره
اسلام بس انا عايز وانتي لازم تتغدي معايا والا هتكسفيني….ليطلب الطعام..ويبدأ معها باحاديث اخرى عن العمل
****************
نوال انت بتعمل ايه هنا..ومين اللي عمل فيك كده
سمير كان مقيد ووجهه كله كدمات وعلى شفتيه وانفه اثار الدم كان في الشقه اللي اتفق اوس مع نوال يتلاقوا فيها..
سمير اشار لها ان تفك قيده. وتنزع الاصق عن فمه
نوال بسرعه نزعت الاصق عن فمه..
اخد الاخر نفس طويل..
نوال في اي انت ايه اللي بتعمل هنا.
سمير فكيني ..
نوال قول الاول اي اللي حصل..
سمير أوس عرف كل حاجه..
نوال بصدمه ايه..هو عرف اي انت قولتله ايه انطق..
سمير مالك متعصبه كده ليه عشان خسرتي فرصتك منتي اللي الطمع كان عميكي ..كان ماله مهند اللي حبك بجد هااا لكن لا اول ما حسيت انه اللشركه بتاعته هتفلس جريت تدوري على حد تاني بديلىليع عشان تصطادي بصيت مفيش غيره اوس جوز صاحبتك اللي امنتك على اسرارها وحياتها..
نوال بانفعال اخرس انت بتقول ايه انا همشي اللهي تتحرق..
سمير بسخريه والله لو روحتي فين اوس هيجيبك..عشان انت السبب بكل ده..
لعبتي فدماغي واستغليتي حبي للبنى وقولتلي اول مااوس يشوفها وفي حد مغص*تبه مش ممكن تفضل على ذمته ثانيه..وهيطلقها ..
ضحكتي عليا..وخلتيني امشي وراكي ..لك
لكن انتي عملتي ايه روحتي اتصلتي فيه عشان تثبتياه انها بتخونه تصدقي انك حيه..
نوال اخرس قطع لسانك انا ماعملتش حاجه.
سمير كدابه انت السبب في كل ده…
انت مش بني ادمه انتي شيطانه وكل ده عشان ايه عشان الفلوس..
وانت انت ايه قلت بتحب لبنى اللي يحب ميأذيش وانت خنتها وخطفتها وكنت عايز تغت*صبها عشان تظهر انت بدور الملاك اللي هيجي على نفسه ويتجوزها لما يسبها جوزها عشان بيحبها..
سمير بانفعال اخرسي انا بحب لبنى بجد..
نوال كداب اللي يحب عمره مايخون..
سمير بسخريه اهااا زيك انتي اللي معرفتيش الحب بكل حياتك ..انت عايشه على ايه هااا عايشه تجري وتجري هتوصلي لحد فين ..صدقيني هتعيشي وحيده وتموتي وحيده.
انتي خسرتي الشخص الوحيد اللي حبك بجد مهند قدملك كل حاجه على طبق من فضه لكن كل ده مكنش كفايه ليكي عاوزه اكتر واكتر لحد ماخسرتي كل حاجه…
نوال ربنا ياخدك اوس مش هيصدق اللي بتقوله..ومفيش دليل يثبت كلامك..دخ
سمير على فكره اوس عارف انك انتي اللي خططتي عشان يقفشنا انا ولبنى بالكافيه المره اللي فاتت يعني انتي مكشوفه ليه من اول ثانيه…لكن ممكن حب يتسلى بيكي مهو راجل وفي بنت صغيره لازقه فيه اكيد حب يجرب يدوق ..
نوال بنفعال انت كداب …كداب .
اتاها صوت اوس الذي هز كيانها لا مش كداب اول مره يقول الحقيقه..
تصنمت مكانها وهي تراه يتقدم نحوها بهدوء مخيف نظراته الحاده ارعبتها… مفتوحه ازرار قميصه العلويه وكأنه يشعر بالاختناق ويريد اكبر قدر من الهواء..
نوال اسرعت تهرول اليه اوس انا ..صفعها صفعه اسقطتها ارضا..
انحنى وجذبها من شعرها ببرود انتي اقذر حد شفته بكل حياتي..
نوال بالم بدموع اه سيبني انت اتجننت..
اوس اكون مجنون لو سبتك تنفذي باللي عملتيه..
انا هسلمكوا للبوليس وكل حاجه قولتوها متسجله..عارفه هتاخدي كم سنه ده غير الفضيحه..اللي هتطولك وهتطول اهلك واخواتك
نوال بدموع ورجاء ابوس ايدك متعملش كده..
اوس بتهديد لا هعمل وهعمل اكتر من كده.
ليقاطعه صوت لبنى الباكي لا يااوس مش هتعملها حاجه..
نوال بصدمه …
اوس…
***********
كانت علبة صغيره بها خاتم وكرت صغير كتب عليه تقبلي تتجوزيني..عشان انا بحبك وبموت فيكي.لو موافقه البسي الخاتم عشان انا مستنيكي برااا…
بحبك امير نصار ❤
تنهد طت بضيق وبعد مده ..
خرجت من مكتبها وامير يراقبها من بعيد بامل لكنه صدم بي….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى