رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء السادس عشر
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت السادس عشر
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة السادسة عشر
لبنى بتكلم مين ياحبيبي..
اوس اغلق الهاتف بتوتر بكلم اميره..
لبنى طيب امتى هنرجع ..
اوس وهو يقترب منها ويحتضنها هو انا جبتك العين السخنه عشان نرجع لأ طبعا هنقضي اسبوع او عشرة ايام هنا..
لبنى لكن..
اوس ابتعد عنها وضع اصبعه على شفتيها اشششش مش عايز اسمع اي اعتراض ليحرك يده على وجنتيها بحب انا مصدقت وبقينا مع بعض عشان نفصل عن الدنيا ونبقى لوحدنا..
ابتسمت بخجل وهي تنظر الى الارض ليرفع ذقنها وينظر داخل عينيها مش عايزك تبعدي عنيكي دي عني فاهمه ياروحي.
لبنى هزت رأسها بايجاب..لتقول بارتباك ههو احنا مش هنخرج..
اوس ايه لحقتي تزهقي مني..
لبنى لا والله لكن لو نطلع نتفسح مش احسن.
اوس امممممم ماشي هفسحك احلا فسحه اجهزي بسرعه..
لتغادر الاخرى بحماس..
*************
والد المى الذي عاد هو واخيها من العمل سيب اختك بلاش فضايح..
اسر فضايح مالفضايح الست هانم هي اللي بتجبهالنا يابابا انت مش شايف..
المى ترتجف بخوف جسدها كله يرتعش وهي تنظر الى اخيها الذي يستشاط غضبا..
مهند انت مين انت واي اللي دخلك فيها ..
اسر انا اخوها اللي هيربيك دلوقتي هم ليضربه لكن والده منعه قلتلك بلاش جنانك ده هتلم علينا الناس..وانت يااستاذ امشي من هنا..
مهند بحرج حضرتك انا كنت عاي..
والد المى امشي من هنا بلاش مشاكل..
نظرت اليه المى برجاء امشي يامهند ارجوك..
مهند لا مش ماشي انا كنت بكلمها عشان اتقدملها رسمي..
اسر لا والله واحنا هنصدقك بمنظركم ال****** ده..
المى ببكاء وشهقاتها تعالت..جذبها والدها من يدها وهو يقول لاخيها امشي قدمي يااسر هنتكلم بالبيت..
اسر نظر الى مهند بغيظ وتوعد وغادر..
دفعها والدها داخل المنزل .. والله عال دي اخرت تربيتي فيكي دي اخرت الثقه اللي ادتهالك..
اسر مش قلتلك يابابا مش قولتلك بلاش تدلعها وتسبها برحتها اهي ساقت فيها..وهتجبلنا العار
المى شهقات..بابا ارجوك اسمعني..
والدها بحده خشي اوضتك..مش عايز المحك ومن النهارده مفيش زفت شغل
اىمى يابابا انا..
والدها بغضب ادخلي اوضتك مش عايز اغلط فيكي.
لتسرع الى غرفتها وتتبعها والدتها التي لا تعلم مالذي حدث..
اما اسر كده خلاص يعني ازاي تسيبها كده دي لازم تتربى تتعلم الادب..
والد لبنى جلس بضيق وقال له بحده متتتدخلش انت..
اسر يابابا..
والد لبنى قولتلك متتدخلش وامشي من وشي….
اما مهند حاول الاتصال بها مرارا ولم تجيبه بدأ يشعر بالقلق ولم ينم طوال الليل
*****************
استيقظت لبنى صباحا ولم تجده بجانبها نهضت وهي تجذب الروب الخاص بها وترتديه لاحظت باب الشرفه مفتوح لتبتسم وتمشي على اطراف اصابعها لتخيفها وعندما وصلت الى الباب صدمت به يقول..
اوس ايواا بصراحه انا زهقت منها..انما انتي ياحبيبتي غير..
…….
اوس لا ياروحي انا رجعتها بس عشان اخد الاسهم اللي كتبتهالها باسمها وبعد كده هطلقها ونتجوز..
…..
ازس لبنى دي مين دي متجيش ربع ظفرك .
……
اوس منتي عارفه انا بحبك قد ايه..
……..
اوس ايووا ياروحي هاخد تنازل بالااسهم واخلص منها..
…….
لا مهي مش عارف اني كاتبلها الاسهم باسمها..
سمع شهقاتها لينظر خلفه بارتباك ويدعي الله بأنه يتوهم..لكنه وجدها تنظر اليه بصدمه وعيناها غارقتان بالدموع ..ووووووو
*********************
مهند بحرج انا عارف اني جاي بوقت مش مناسب لكن..
والد المى عايز ايه..
مهند بحرج انا والله قصدي شريف وبلغت المى انها تحدد.معاد عشان اقابل حضرتك.لكن..
اسر اخ المى….لكن انت تغور من هنا بدل متجنن عليك عالصبح..
مهند ….
والد المى…
****************
نجوى الوو مين ..
…….
نجوى بلاش قلت ذوق وكل شويه بتتصلوا عايزين ايه.
…….
نجوى طيب انا هعملكو احلى بلوك عشان تعرفوا تعاكسو مره تاني..
*****استني يابنت المجنونه..ده انا..
نجوى بابتسامه انت مين
*****ياسلام لحقتي تنسي صوتي
نجوى…
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)