رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء الثاني عشر
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت الثاني عشر
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر
صحيت من نومها ولما شافته نايم جمبها عالسرير وهو نص عاري بدأت تعيط..نجوى بصت لهدومها وشافتها متقطعها واثار دم عليها.
ضربته بكل قوتها وصاحت بقهر واختناق انت عملت ايه عملت اي..
أمير فز من نومه اي في اي .
نحوى وقد انهالت عليه بالضرب ربنا ياخدك ربنا ينتقم منك انا هقتلك والله هقتلك..
لكنه ثبتها على السرير واغمضت عينها بألم وانهيار..
امير وهو يعتليها لا بقولك ايه بلااش الاسلوب ده معايا..عشان انتي جايا معايا برضاك وكل حاجه تثبت ده وانا مغصبتكيش..الكامرات اللي هنا كلها مصوراكي وانتي بتجري ورايا
نجوى ربنا ينتقم منك. ربنا ينتقم منك..
امير اقترب منها يريد تقبيلها .. لكنه تراجع وابتعد عنها بابتسامه قومي غيري هدومك هتلاقي هدوم جديده بالحمام..
نجوى تبكي بحرقه …
امير وهو بيلبس قميصه يلااا عشان اوصلك..
نجوى لم تعد تستطيع التفكير بأي شيء لتنهض وتحاول ضربه لكنه امسك يدها بعنف وهو يحيط خصرها عارفه لو ايدك اتمدت عليا تاني هعمل ايه هكسرهالك…وانتي شفتي جزات ضربك ليا كان ايه عشان كده ياحلوه تسمعي الكلام من سكات قال هذه الكلمان وهو يضربها بخفه على وجنتها ..ليدفعها عنه بقرف وجلست على الارض تبكي….
**************
بعد مرور شهر كامل
اوس ولبنى يعيشان بسلام وعادا من السفر ولبنى سعيده باهتمامه بها جدا.…
نجوى حبست نفسها بالمنزل ولم تعد تخرج ابدا..واخيها يحاول فهم ما الذي حدث معها دون جدوى ذبلت ملامحها وأصبحت باهته جسد بلا روح ..
المى مازالت تهتم بمهند وهو بدأ يلاحظها بعد أن كان منشغل بنوال..
مهند استقرت أمور الشركه من جديد وبدأ يحقق ارباح كما السابق..
اسلام يهتم بطفلته بعد وفاة زوجته ولا يفكر بالارتباط ابدا…
امير سعيد بأنه كسر نجوى لكنه لا يعلم لما يشعر بالضيق من نفسه..خاصه عندما يتذكر دموعها…وقهرها امامه
نوال تخطط لفعل شيء …
اميره بعد ان كانت تخطط لجعل تامر يحبها ..قلبت الخطه وهي من وقعت بحبه لكنها يتجاهلها..
**************
جالست لوحدها بالاوضه بعد ما ودعت تامر اخوها بتفكر بالمصيبه اللي هي فيها دلوقتي لحد ما سمعت صوت الباب بيخبط نهضت بتعب وفتحته واتصدمت بامير واقف يبصلها..
نجوى بانفعال انت عايز ايه..
امير اغلق فهمها بسرعه اشششش مسمعش صوتك..ووو
******************
اميره كانت مصدومه من اللي بيحصل الطلبه كلهم بيباركوا لتامر على خطوبتها… دموعها نزلت ومش عارفه تداريها ..
هو الفرحه مش سيعاه واضح انه بيحب البنت اللي خطبها..
لكن اميره كانت مندفعه وبتجري ورى مشاعرها..
لما راح تامر مكتبه جريت وراها ..ودخلت مكتبه من غير ما تستأذن..
تامر في ايه واي الدخله دي..
اميره بدموع انت بجد خطبت..
رفع يدها لها انتي شايفه ايه..
اميره طب وانا..
تامر باستغاراب انتي ايه..
اميره بدموع انا بحبك معقوله مش حاسس .. الناس اللي هنا كلها حاسه..وانت مش حاسس..انت ايه ..ايه قولي
تامر…
****************
اوس بصدمه نهارك اسود اي ده..
لبنى بحماس حلو مش كده.. وجبتلك بيجامه جديده كمان من نفس اللون
اوس بصدمه …حلو ايه وزفت اي ثواني وترجع كل حاجه مكانها..
لبنى لا طبعا وانا همشي سلام..
اوس استني هنا يالبنى احمر جيبالي فرض لاووضتي باللون الاحمر..احنر يالبني احمر..
لبنى اه مش حلوو.
اوس لا مش حلو قلتلك اوضتي ترجع زي ماكانت..
لبنى بعناد وانا مش عايزاها باللون الاسود اي جوى الاكتئاب اللي انت فيه.
اوس انا بحب الاكتئاب انا راجل مكتئب لكن الاوضه ترجع زي ماكانت
لبنى ياحبيبي عشان خاطري والنبي..
اوس لا يالبني لا..متحاوليش تضغطي عليا..
لبنى بدلال عشان خاطري مش بتقول بتحبني عشاني والنبي..
اوس لا حول ولاقوة الا بالله..
لبنى يعني خلاص موافق..
اوس وهو ينفخ بضيق لا مش موافق لكن حنا هنلاقي حل وسط..
لبنى وده ازاي بقى لا طبعا..
اوس سبيهالي وانا هحلهالك..
لبنى لكن انا عايزه اللون ده..
اوس قولتلك سبيها عليا …انتي جاهزه ورايحه فين.
لبنى رايحه مع صحابي كلموني ..عايزه حاجه
اوس كنت عايزك بموضوع
لبنى لما ارجع ياحبيبي. سلام..
اوس بضيق طيب هوصلك..
لبنى متتعبش نفسك معاي السواق.لتقبل وجنته وتغادر بسرعه..
*********************
مهند عندك حاجه بعد الشغل النهارده..
المى حضرتك ايووا
.مهند بضيق يعني مينفعش نتغدا مع بعض..
المى هاااا..
مهند هو اي اللي هااا..
المى حضرتك المشكله اني لازم اروح البيت ..
مهند ولازم دي ليه
المى صمتت ونظرت الى الارض بحرج .
مهند طيب ياالمى برحتك..
المى متزعلش والله غصب عني اخويا بيتعصب لما اتأخر..
مهند يتعصب ليه هو انتي عيله..
المى ..……
مهند طيب خلاص مفيش مشكله هحلها انا..
المى ايه..
مهند متخديش ببالك انتي كملي شغل..
المى حاضر..
******************
نزل اوس من سيارته متعصب ومش شايف قدامه ودخل احدى الكافيهات وشاف لبنى مع سمير خطيبها القديم وهو ماسك ايديها وهى بتعيط ….
وصاح بها بغضب لبنى..
انتفضت وبصت ليه بصدمه .ووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)