رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء التاسع
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت التاسع
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة التاسعة
نوال خلاص يامهند انا مش ممكن ارجعلك خلاص يااخي انت جرحتني ومش هعرف انسى..
مهند ياحبيبتي والله غصب عني اتعصبت ومكنتش مستوعب انا بقول ايه..انا اسف والله مش هزعلك تاني
نوال بتجاهل وانا مش مجبوره اتحمل عصبيتك واحنا عالبر وعملت كده ازاي لو بقيت في بيتك.
مهند نوال..
بعد اذنك لتغادر وتتركه يلوم نفسه..
***************
فتحت عينيها بنعاس لتجده يتأملها ..
اوس صباح الورد
لبنى بهمس وخجل صباح الخير..انت منمتش.
اوس في حد يكون نايم جمبه ملاك كده ويعرف ينام قال كلماته وقبلهت وتحسس وجنتيها..برقه
اوس بحبك..
لبنى ابتسمت بخجل
اوس بعشقك..وانتي كده اكترر
لبنى من امتى..انت لحقت تحبني..
اوس فاكره اول مره اتقابلنا فيها..
هزت لبنى رأسها واوس يلعب بخصلات شعرها بحب..
اوس من ساعت ما شفتك.انجذبت ليكي وكأن في حاجة بتشدني ليك..
لبنى هو انت بتصدق الحب من اول مره ..
اوس لا طبعا وده مالوش علاقه بالحب من اول نظره انا مش عيل ..انا عارف انا ايه وبعمل ايه كويس..سالت عليكي ..منتي بنت رأئد بيه صاحب والدي لكن انت عارفه الظروف مسمحتش اننا نتقابل ..بسبب وفات والدي الله يرحمه..
لبنى الله يرحمه..
اوس لما شفتك بالمشفى وباباكي كان تعباني كنتي ساعتها منهاره حسيت بقلبي وجعني اووي وانا بشوف دموعك ..
مكنتش عارف اتصرف ازاي كنت عاوزك تبطلي بكى لو كان بيدي كنت خليتك تضحكي..
دموعك قهرتني اوووي ساعتها اتاكدت اني خلاص حبيتك مش بس منجذب ليكي..لينظر اليها بحب…وانتي الصراحه تتحبي..
لبنى حاولت النهوض بحرج طيب انا هروح ا… لكنه منعها وووووو
***********
كان يشرح الدرس باندماج والطلبه منتبهين له باهتمام فهو جاد جدا ويهتم بايصال المعلومه للطلبه …
استدار ورأى في اخر مقعد فتاه تضع السماعه وتضحك بصوت منخفض..
اغمض عينيه بغيض وقال ركزووووووو معاااا هناااااااا
البنت اميره مش سامعاه..
تامر ضرب الطاول بايده ركزوو انتو جايين تتعلموو والا ايه.
اميره زادت ابتسامتها مما اغاظه اكثر….
رفع القلم وضربه باتجاهها بغظ وضرب جبهتها فزت بغضب والم اه مين اللي عمل كده..
تامر وهو يمشي نحوها انا … مش مركزه بالدرسه ليه..
امير بانفعال ازاي تعمل كده فاكرني بابتدائي..
تامر نزع السماعات من جهازها ليسمع الجميع صوت الانيمي الذي تشاهده ..
شعرت بالخجل واطفأته بسرعه..
تامر بسخريه اظن وحده زيك تفضل ببيت اهلها تشوف الحاجات دي عشان لا ليكي في العلم ولا التعليم..
امير انت ب..
تامر اطلعي بررر ضيعتي نص المحاضره على صحابك..
امير بانفعال انت اتجننت تطردني انا..
تامر بسخريه لا عفوا ليلتفت يمينا ويسارا هو في حد قليل الذوق غيرك هنا ويجبرني لاول مره اطرد طالب عندي من محاضراتي
اميره انت بتتك..
تامر بحدخ افزعتها اطلعي براااا بدل منده الامن يخرجك بالعافيه ..
اخذت اشيائها بغيظ وغادرت…وهي تشعر بالحرج بسببه ومن نظرات اصحابها وهم يكتمون ضحكاتهم….
***********
نجوى بصدمه اي ده كمان..
مساعدة اسلام : امير بيه عاوزك تعمليلها ترجمه وخلال ساعتين تكون عنده
نجوى بصدمه ايه ساعتيني وكل دي..
مساعدته والله دي اوامره…
نجوى باختناق خلاص سيبيها هحاول اخلصها..
المساعده تمام هجيلك كمان ساعتين وغادرت وتركتها
تبدأ بالعمل وعيناها تشارفان على البكاء..
كان اسلام مارا من امام مكتبها ليشاهدها تمسح دموعها وتتكلم مع نفسها بغيظ وظاهر عليها الغضب.
اسلام استند على الباب بابتسامه هادئه شكل عندك مشاكل من اول يوم..
نجوى مسحت دموعها استاذ اسلام..
دخل اسلام مالك بتعيطي ليه..
نجوى بحرج انا يعني مش هلحق اخلص كل دول بساعتين..
نظر اسلام الى الملفات..دول ايه..
نجوى حضرتك امير بيه بعتهم وطلب ترجمتهم كلهم وخلال ساعتين يكونوا عندو لتكمل بغصه وانا مش هعرف اخلصهم كلهم بالوقت ده ..
تنهد اسلام وهو يتوعد لامير بداخله..طب خلاص سبيهم لبكرى خلصيهم وقت ماتفضي..ولو اتكلم قوليله اسلام بيه طلب مني كده
نجوى بحرج لا حضرتك هو مش طايقني وواقفلي عالوحده انا هحاول اخلصهم..
جلس اسلام مقابل لها طيب هنخلصهم مع بعض..
نجزى بابتسامه بجد هتساعدني..
نظر يمينا ويسارا وهمس بابتسامه ايوووا بس متبلغيش حد..ده سر ماشي ..
نجوى بحماس وسعاده حاضر متشكره …متشكره اوووي..
بادلها الابتسام وبدأوا بالعمل…ووووووو
****************
كان مهند متعصب جدا بسبب نوال وطلع عصبيته وزعله على الموظفين..
وكان في استنفار بالشركه يزعق لده ويغلط بده والجو كان مشحون جدا بسبب الوضع ده
دخلت المى بخوف من صوته العالي وحطت القهوه قدامه..
مهند بغضب هاتيلي الكشف اليومي..بسرعه..
االمى حححاضر ..حاضر وجريت بسرعه عشان تجيبهوله ما وصلتش الباب واتصدمت بيه لما ك….
المى ببكاء …..
***************
لبنى انا هموت مالجوع ..
اوس خلاص ياحبيبتي وصلنا المطعم وهنتعشا …
لبنى بابتسامه كانت فسحه من العمر اانا اتبسطت جدا ..
اوس والله كانت خروجه لذلذه بس حضرتك تعبتي بسرعه .. في اماكن كتيير ما روحناهاش..
لبنى منا جعت اوووي اعمل وحضرتك مابتتعبش…وبعدين هنبقى نروحلها يوم تاني.
اوس وهو يسحب الكرسي طيب اتفضلي اقعد واطلبي اكل انا ثواني وراجع..
لبنى جلست براحه وابتسامه متتأخرش لكنها سرعان مانهضت بسرعه وغضب عندما رأت..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)