روايات

رواية همس القلوب الفصل العاشر 10 بقلم يارا عبدالسلام

رواية همس القلوب الفصل العاشر 10 بقلم يارا عبدالسلام

رواية همس القلوب الجزء العاشر

رواية همس القلوب البارت العاشر

رواية همس القلوب
رواية همس القلوب

رواية همس القلوب الحلقة العاشرة

قبل النهايه❤️❤️
_ها يا همس موافقه
_لي مقولتش أن هوا يا بابا انت اكتر واحد عارف انا بحبه ازاي
_عارف علشان كدا عملتهالك مفاجاه
_انا مبسوطه اووي يا بابا وبحبك اووي وبحب ياسين هوا كمان بيحبنى صح
_طبعا دا هيتجنن عليكي على فكره احنا حددنا كتب الكتاب والخطوبه في يوم واحد زي مانتى عوزا
_طبعا يا بابا ربنا يخليك ليا
براء جت عليهم وقربت من همس
_الف مبروك يا همس يا اختى ربنا يتمملك بخير
_الله يبارك فيكي عقبالك واشوفك اجمل عروسه
_ان شاء الله عن اذنكوا
دخلت براء
_اشمعنا هى كل حاجه انا مش بحبها بكر’هها يكر’هها
تليفونها رن
_الو يا عماد
وانت كمان مفيش اصل اختي هتتخطب لابن ابن عم طنط يارا ياسين اللي كان مع مالك
اه وفرحانه اووي عماد مش انت بتحبنى؟
_طبعا يا حبيبتى
_طيب هتتجوزنى امتى

 

 

 

 

_انتى لسه صغيره
_لا عادي انا عوزا اعيش معاك حتى لو هنتجوز من وراهم
لمعت في دماغه فكرة شيطا’نيه:
طيب اي رايك تهر’بي منهم وتجيلي
_موافقه طبعا المهم ابقى معاك…
بعد مرور عدة أيام جاء يوم هروب براء
كانت تسير على أطراف أصابعها حتى لا يستيقظ احدا فهى لازم انها تمشي قبل الفجر علشان همس..
نزلت وكان عماد مستنيها في العربيه
ركبت معاه ومشيت
راهم أحدهم الذي كلفه يحىى بمراقبة عماد !
اتصل على يحيي
_الو
اي بتقول اي
طيب جهز الرجاله وانا جايلك
نور:في اي يا يحىى
_مفيش يا حبيبتى دي المخازن حصل لمس في الكهرباء فلازم اروح
_ماشي متخليش احمد ولا كريم
_لا لازم اروح انا متقلقيش مش هتاخر يا حبيبي نامى انتى متقلقيش
_انا كدا هفضل قلقانه هستناك
يحىى قام ولبس بسرعه ونزل راح المكان المطلوب
_طلعو
_اه يباشا
_طيب خليكوا هنا اوعى حد يتحرك وبلغوا البوليس انا لازم ارميه في الس’جن تانى
_طلع يحيي وخبط عالشقه
عماد فتح
_يحىى باشا وحشتنا
ليك وحشه يا راجل
يحىى رد عليه بالبوكس في وشه
وفضل يضر’ب فيه
دخل لقي براء
_تعالى يا هانم حسابك معايا
عماد:طالعه لامها بقى يا يحىى متبقاش حمقى اوي كدا
يحيي:والله لانسفك من على وش الدنيا يا عماد انا وانت والزمن طويل
_براحه يباشا انت لسه خارج من عمليات وكمان هى جت هنا بمزاجها
براء كانت مصدومه من الكلام اللي هوا بيقولو ازاي الكلام دا
يحيي فضل يضر’ب فيه لحد معدمه العافيه
وعماد قمة في البرود وعادى مش فارقه
البوليس جه وخد.عماد
ويحىى خد براء من أيدها عالقصر وبراء كانت بتتشاهد على روحها..
يحىى مسكها ضر”بها وبقى يزعق والكل صحى وجه ومن ضمنهم كريم ومالك اللي عارف القصه
احمد:في اي يا يحىى واي اللي جاب براء دلوقتي وبتض”ربها لي
يحيي:اسألها اللي حصل زمان بيتعاد دلوقتي يا احمد البت بتعيد امجاد امها بس مش هسمحلك اعملى كدا
وبص لكريم
_اتصل بحسن يجيلي هنا
كريم اتصل بحسن
ومليكه وسارا واقفين يعيطوا وأحمد ونور بيحاولوا يهدوه ويارا واقفه بتترجم الكلام هل عماد رجع!ولا يحيي يقصد مين
بعد نصف ساعه
حسن وصل وكان متوتر
حسن:في اي يا يحيي واي جاب براء هنا ومالها مضر”وبه كدت
_اسالها انا اللي ضا*ربها الهانم بتعيد امجاد الهانم مراتك ومع نفس الشخص انا تعبت منهم بص انا حبيتك هنا علشان هقولك أن بنتك هتفضل عندى هنا ومش هتخرج من هنا الا وهى متجوزه يا اما والمصحف لاجوزها ابن البواب وانا عند كلمتى انت. عارفين مش بهزر

 

 

 

براء:ومدرستى
_مفيش زفت على دماغك انتى فالحه اووى انتى مبتقوليش لابوكي عالملاحق اللي بتشيليها ولا اي
حسن:ملاحق
_اه اصل الهانم كانت بتشيل ملاحق وتمتحن دور تاني دا اختها معملهاش ولا ولاد اخوالها انتى طالعه لمين
بصي هى كلمه ومش هتنيها تانى خروج من القصر مش هتخرجي هتتعاملى زي الكلبه
مالك اتكلم:مينفعش الكلام دا يا عمى انت كدا بتكرهها فينا اكتر انا عارف من زمان بالموضوع دا وبدأ يحكى اللي حصل
يحيي:وانت مقولتش لي
_اسمع براء يا عمى
براء بانهيار:كلكوا مش بتحبونى كلكوا بتكرهونى بتحسسونى انى هامش في حياتكوا بابا نفسوا مش بيحبنى بيحب همس بس وانا مش معاكوا ولا في حياتكوا كل اهتماموا بيها هى هى وبس ست همس حتى ماما لما لقيت الشخص اللي هيعوضنى عملتوا كل دا ارحمونى بقى
وفجاه لقت كف نازل على وشها ودي صدمه أن حسن بيضرب اصلا …
_انا عمري مضربتك ولا مدينة ايدي عليكي بس انتى فعلا انا اهملتك وهتشوفي بعد كدا اللي هيحصل وبعد اذنك يا يحىى دي بنتى وانا اللي هربيها عن اذنكوا
حسن خد براء في أيده ومشي
مالك:عمو حسن عنده حق في اللي عمله وانا متاكد انو هيرجعها عن اللي في دماغها
حسن خد براء وراحوا مكان هادي عالبحر
_بصي انا مش هقولك اي حاجه ولا هتكلم ولا هضربك انا بس عاوزك تعرفي حاجه انى عمري مفرقت بينك وبين اختك بالعكس أنا لحبكوا انتو الاتنين زي بعض انتو اللي طلعت بيكوا من الدنيا هحب اختك عنك ازاي مش يمكن علشان انتى بعيده انا بحاول دائما اقرب منك وانتى بعيده افتكري كدا انتى بنتى بنتى اللي مليش غيرها ودي اختك برضو ملكيش غيرها وقرب منها وباسها وخدها في حضنه وبدأت تعيط وتحكي كل اللي حساه(ما اجمل ان يكون ابوك دكتور نفسانى😂😂😂)
تمر الايام حوالى شهر
عند مليكه وساره
_بتعملى اي يا ساره
_ها لا مش بعمل حاجه
_طيب وريني كدا
نتشت الفون منها
مليكه:الله الله انا حاسه انى شوفت المز دا فين قبل كدا
_مش في حته
مليكه:اه افتكرت هوا دا مش المز اللي كان متابع حالت بابا
سارا ..ها مليكه انتى مشوفتش حاجه وبعدين دي صورة جت قدامى بس
مليكه…بتحبيه
ساره..انا لا خالص
مليكه..امال متوتره كدا لي دانا اكتر واحده حفظاكى وكمان انا مش هتوه عن اللمعه دى
ساره:اه بحبه يا مليكه بس مش عارفه اعمل اي ببقى عامله زي الهبله لما يشوفه وبحس أن البنات التانيه احلا منى ومش هيبصلي انا بحبه اووي عارفه كان في مره حاله ودا كان أول مره اشوف حاله من النوع دا فصل معايا وبيساعدنى وبيدعمنى وكل مرة بيجي بيسأل عليا وانا عنيا فضحانى
مليكه..يختاااي عالحب وسنينه دانتى واقعه واقعه يعنى المهم. خليكي واثقه في ربنا وان شاء الله هيكون من نصيبك وتخلفوا أجهزة وسماعات كدا ونفرح بيكوا…
المهم ابقى خديني معاكى مره المستشفى كأنى بعمل شيك اب
_ماشي بس هتعمل اي
_هتأكده وانتى عارفه مليكه
_امال يختى اللي جننت اخويا العمر كله
_ماسي اسيبك بقى يا جميل

 

 

 

 

مليكه كانت ماشيه لقيت اللي بيسحبها في اوضه ويقفل الباب ..
_انتى بقى عماله تتهربي منى بقالك يومين وتبعدى عنى
_انا لا خالص
_انتى هتستهبلي فعقابا ليكي عاوز بوسه مليش دعوه
_لا مش هديك وهنادى بابا وطلقنى يا كريم طلقناااي يا بتاع سوزي انت
_سوزى مين
_البت الملزقه اللي كانت واقفه معاك تتمحن عليك ودي اي يا دكتور والدكتور مبسوط امال اي
_غيرانه
_لا طبعا انا اغير لا لا اغير اي بس
_لا غيرانه وباين في عنيكي
_اه طبعا غيرانه انت بتاعى انا بس يا كريم يا ابن عمو يحيي فاهم اشوفك بس واقف مع غيري
ومن غير متاخد بالها اخذها في قبله انستها كل ما تتفوه به .
_ها اتكلمى تانى
كانت مكسوفه وباصه في الأرض رفع رأسها
_علي فكره انتى مراتى وبحبك وعمر ما واحده هتقدر تملى عيني غيرك بحبك انتى بس وانا بتاعك انتى لوحدك قلب كريم مفيهوش الا مليكه بس
_وقلب مليكه مفيهوش الا كريم بس ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية همس القلوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى